Samsung omnia HD eller HTC Wildfire?

Permalänk
Medlem

Samsung omnia HD eller HTC Wildfire?

Har hittat en billig omnia HD:
eShop247

Nu till frågan. Behöver snabbt svar. Är den mer prisvärd än wildfire?
Det tråkiga är ju att den kör symbian :/.
Hade ju helst vilja ha android

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem

om jag skulle vara dig skulle jag köpt en wildifre, den bygger på HTC Desire men lite mer en budget variant. och vad jag hört, sett och läst om så ska samsungen lagga som tusan (gäller i stort alla samsung telefoner)

Permalänk
Medlem

android är ett snabbare/bättre operativsystem

Permalänk
Medlem

Jag tycker dock att Wildfire har en väldigt dålig upplösning på skärmen, jag har själv en Legend och har märkt stor skillnad när jag suttit och lekt med en Wildfire.

Permalänk

Det enda Widlfire har gemensamt med desire är designen och båda är htc. Köp isf hellre nya HTC Gratia, den har samma hårdvara som legend fast ligger i prisnivå med Wildfire. WF är skräp om du frågar mig, hade den kostat typ 1500:- så visst. Gratia bör komma i lager när som helst, alternativet är väl SE X8. Men den saknar multitouch, har väldigt lite ram-minne, och android 1.6. Så vänta på Gratia, går att förboka tror jag.

Egenskaper för HTC Gratia

Symbian OS är inget vidare, känns mycket vettigare att köra på en android lur.

Permalänk
Medlem

Aa HTC Gratia är väldigt intressant. Kollat på den tidigare. Men frågan är om det är värt att vänta 2-3 veckor?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vilket pris kan vi förvänta oss på HTC Gratia och finns det något officiellt lanseringsdatum? Tyckte den såg väldigt intressant ut!

Permalänk
Skrivet av fammo:

Aa HTC Gratia är väldigt intressant. Kollat på den tidigare. Men frågan är om det är värt att vänta 2-3 veckor?

Ja det är verkligen värt det, Wildfire ligger i samma prisklass men är riktigt kass vid en jämförelse. Många apps/spel funkar inte alls pga. den låga skärmupplösningen, och den är mycket mycket långsammare än Gratia.

På swedroid står det att den ska finnas i butik från och med november, men du kanske har kontaktat butik och frågat när den kommer in eller?

eshop247 har ganska ofta billiga lurar i sin outlet avdelning, köpte en SGS därifrån för 3600:- och det dröjde inte länge för än det låg en ny SGS där för samma låga pris, den såg helt ny ut inte en minsta lilla repa eller nåt sånt. Så du behöver inte stressa upp dig över att omnian aldrig kommer tillbaks till det priset. Och sen tror jag att du kommer ha mycket mera utbyte av en android i längden.

Permalänk
Medlem

Jo har skickat mejl till NoYes och frågat men har inte fått något svar ännu :/.
Men jag antar att telefonen släpps i mitten eller så. Brukar alltid bli senare än sagt.
Gratia är ju riktigt snygg också måste jag ju säga. Men jag ska vänta ett tag ändå och se.
Klarar mig på min w715 ett tag till hehe.
Kameran tycker jag dock ser ut att vara rätt kass om man enbart studerar bild.
Kollar man på wildfire så ser den bättre ut på något sätt?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av fammo:

Jo har skickat mejl till NoYes och frågat men har inte fått något svar ännu :/.
Men jag antar att telefonen släpps i mitten eller så. Brukar alltid bli senare än sagt.
Gratia är ju riktigt snygg också måste jag ju säga. Men jag ska vänta ett tag ändå och se.
Klarar mig på min w715 ett tag till hehe.
Kameran tycker jag dock ser ut att vara rätt kass om man enbart studerar bild.
Kollar man på wildfire så ser den bättre ut på något sätt?

Vet inte riktigt, om det är nån skillnad, Gratia saknar dock led-blixt vilket wildfire har. HTC Gratia är inte en helt ny modell, den har sålts i andra länder under namnet HTC Aria och det ska visst vara samma lur rakt av som jag fattat det. Så du kan googla lite recensioner på HTC Aria om du vill få en uppfattning. Jag hörde om nån som ställt sig i kö på Gratia hos Telia, om du har facebook kan du gå in på tre's facebook och fråga där när dom får in den. Tre ska få in den först ryktas det iaf.

Men skippa wildfire alltså, gratian har så mycket högre prestanda och vettig upplösning på skärmen. Gratia har samma grafikkrets som HTC Desire tex. så det går att spela på den och göra lite sånt. På wildfire funkar bara dom enklaste spelen, och även om WF's hårdvara skulle klara fler spel så funkar många inte pga. skärmens låga upplösning. Väldigt väldigt många nya apps saknar stöd för WF's 240x320, och ju nyare app ju sämre är det.

Eller så går du all out med en gång och köper en SGS från eshop247 för 3600:-

Permalänk
Medlem

Kollade en review på youtube om Samsung S och skärmen verkar ju vara riktigt najs!
Processorn är ju verkligen inget att klaga på heller :P.
Nä nu skiter jag i billigt skit.
Tog och beställde en SGS från eshop247 ;). Hoppas att jag hinner få den denna vecka bara
Vet du om det är Froyo man får med telefonen?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av fammo:

Kollade en review på youtube om Samsung S och skärmen verkar ju vara riktigt najs!
Tog och beställde en SGS från eshop247 ;). Hoppas att jag hinner få den denna vecka bara

Eclair är det i SGS, Froyo är på ingång..

Permalänk
Skrivet av fammo:

Jag har Froyo i min, men den kom med Eclair. Samsung drog in Froyo uppdaten tror jag, det var nån bugg med market. Förvisso lätt att fixa men dom drog in den, finns dock att ladda ner och köra in via Odin.

Men sannolikt så kommer det en uppdaterad officiell froyo inom kort.

Det märks när du får den