Problem med ljud från dator till tv.

Permalänk

Problem med ljud från dator till tv.

Hejsan Sweclockare!

Är så här att jag får inget ljud när jag spelar en film i datorn med min TV som monitor, får bild men inget ljud från mitt hemmabio system (får ljud från dator högtalarna), jaha tänkte jag det finns väll ngn adapter för detta. Köpte denna https://www.inet.se/artikel/8905134/mini-displayport-till-hdm... dock hjälpte inte detta heller mitt problem.
Vad ska jag göra? Har testat rätt många olika inställningar bland annat att göra hemmabiohögtalarna primära o.s.v.
Kan det vara så att man måste ha ngn annan kabel för att får ljud?

Någon vänliga själ här på SweC som kan hjälpa mig då jag inte kan fixa det själv:)
Tack på förhand, DynamitHarry.

Visa signatur

Corsair AX750W > Lian Li PC-V354B > ASUS Maximus III Gene > i5 750 @ 3.8 ghz > Corsair H70 > Corsair 8GB (4x2048MB) > 5970 Quadfire > Corsair Force series 120gb

Permalänk
Medlem

Hade ett liknande problem med mina nya högtalare, kan vara att ljudingången är paj, så var fallet för mig iaf, man vet ju aldrig (:

Permalänk

Okej, de funkar ju när man kollar på "vanlig" tv men inte när man drar över filmen från dator skärmen till tv:n.

Visa signatur

Corsair AX750W > Lian Li PC-V354B > ASUS Maximus III Gene > i5 750 @ 3.8 ghz > Corsair H70 > Corsair 8GB (4x2048MB) > 5970 Quadfire > Corsair Force series 120gb

Permalänk

Pular själv med ljudet från datorn till TV'n och stereon just nu. För att du ska få ljud genom HDMI måste du koppla ljudet från ditt ljudkort till ditt grafikkort. I manualen till grafikkortet kan du läsa mer. Är ett sätt att lösa ditt problem.. hoppas du löser det!

//

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Googlah:

Pular själv med ljudet från datorn till TV'n och stereon just nu. För att du ska få ljud genom HDMI måste du koppla ljudet från ditt ljudkort till ditt grafikkort. I manualen till grafikkortet kan du läsa mer. Är ett sätt att lösa ditt problem.. hoppas du löser det!

//

Jag väljer bara ATI_HDMI som primär ljudutmatningsenhet i win7 och kopplar hdmi i förstärkaren så får jag både bild och ljud. Har inget ljudkort i datorn aktiverat alls annars.

Permalänk

Okej tack för svaren, ska testa detta som skrevs.

Visa signatur

Permalänk

Måste man ha ett ljudkort för att detta ska fungera? isåfall får ni rekommendera ett till mig:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har du ställt in HDMI OUT som standard enhet för ljudet i Uppspelningsenheter ?.

Visa signatur

janee

Permalänk

okej, ska testa det.

Visa signatur

Permalänk

Grymt nu funkar det! Tack för det janee.
Dock måste jag ändra det hela tiden om jag t.ex vill ha ljudet på datorhögtalarna?

Visa signatur