Permalänk
Medlem

Armor Jr. Del: 4 -Leksakstillbehören hemma :)

Jag börjar ju nästan skriva historia här på Sweclockers :), Inte sant ???
Nu kommer jag med nya tag
Ska ta mig tiden att göra lite mer mods och sleeve samt fixa lite småsaker hit och dit...Allt är man inte helt färdig inte sant

Saker som ska göras:

-Sleeva alla kablar med Röd och Svart Kabelstrumpa och dit med Röd och Svart krympslang såklart .
-Fixa nytt plexiglas med gravyrmotiv
-Högglanspolera Sköldarna i fronten
-Jag ska bygga en Led ilumminator, som ska lysa upp thermaltake märket på plexiglaset
-Tona pelxirutan
-Göra en fläktaddapter innuti 5,25 bayen till en utav mina enermaxfläktar som blev kvar (öka luftflödet ytterliggare direkt till ramminne och cpukylare)
-Byta eller ta bort dioderna till Ramkylaren

Blir det något mer så skriver jag upp bara , ge lite förslag på vad kan göras !

Kommer Snart:
MDPC-X Sleeve & Krypslang ungfefär 100m Röd/Svart och 10m krympslang
Tagnentbord: Microsoft sidewinder X4

GLÖM INTE ATT RÖSTA & KOMMENTERA SNÄLLT NÄR NI VÄL VART INNE OCH TITTAT PÅ PROJEKTET!

Från Del 3

Återigen så blev min projekttråd för stor , man vill ju inte heller spara på bilderna inte sant!!!
Så här kommer bilderna på den slitliga monteringen, sleevingen och mer moddar finnas

Vad som ska hända:
-Montera Ihop alla lackade delar
-Fixa ett fläkthål i högra sidoplåten
-Fixa ett fläkthål i toppen på chasssit som kommer att ersätta USB,FW,AUDIO- Hubbarna
-Sleeva alla kablar med Röd och Svart Kabelstrumpa och dit med Röd och Svart krympslang såklart .
-Högglanspolera Sköldarna i fronten
-Förstora 90mm hålet i plexiglaset till dörrsidan till 120mm.
-Jag ska bygga en Led ilumminator, som ska lysa upp thermaltake märket på plexiglaset
-Tona pelxirutan

Blir det något mer så skriver jag upp bara , ge lite förslag på vad kan göras !

Kommer Snart:
MDPC-X Sleeve & Krypslang ungfefär 100m Röd/Svart och 10m krympslang
Tagnentbord: Microsoft sidewinder X4

Har Inne, ligger och väntar på montering:
Grafikkort: 2st NVIDIA® GeForce 9800GTX+ +1 stGTS 250 aka (9800gtx+ nyare modell)
Minneskylare: OCZ XTC REV.2(blir moddad med röda leds)
Nätaggregat: Cooler Master Silent Pro M850 850w (Skall MDPC-X Sleevas)
Fläktar: x8 ENERMAX MAGMA UC-MA12 120mm (x1 Sponsrad) , x1 cythe Slip Stream Slim 120mm Fan (2000 rpm)
Fläktfilter: x5 AC.Ryan x1 siverstone (spponsrat)
Moddifikationtillbehör: U-List 5meter

GLÖM INTE ATT RÖSTA & KOMMENTERA SNÄLLT NÄR NI VÄL VART INNE OCH TITTAT PÅ PROJEKTET!

Armor Jr. Del: 4 -Leksakstillbehören hemma

Permalänk
Medlem

Borde va riktigt gött att dela detta intresse med sin bror:P

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

Varför beställer du orange sleeve när ditt färgtema ska vara rött/svart?

Permalänk

snyggt 5p

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Medlem
Skrivet av onYYx:

Borde va riktigt gött att dela detta intresse med sin bror:P

jadu, det är fina minnen sen småbarnåldern, vår första leksak var ju en riktigt monsterdator med Win93 ahahahahah :P, sen har det fortsatt mer och mer

Skrivet av Lambi:

Varför beställer du orange sleeve när ditt färgtema ska vara rött/svart?

det ska jag ha till musens usbkabel och ett par hörlurar hade jag tänk

Skrivet av Alucard88:

snyggt 5p

Tackar

Permalänk

varför har du en batteriindikator nere vid klockan på en stationär dator?

Kommentarer till borttaget inlägg borttagna.
Visa signatur

WS: Striker II Formula - E8400 - Ultra-120 Extreme - 8GB A-data - Gigabyte 6850+4850- 1x WD 2TB - 2x WD 1TB - 1x WD 500GB - 1x WD 250GB - Thermaltake toughpower 850W - Antec 900 - Ubuntu 10.10 x64/(W7 x64)
Serv: Pentium III@1,1Ghz - Asus CUSL2-C - 10Gb HDD - MX 420 - 512MB RAM - win server 2k3 x32

Permalänk
Medlem

jag printscreenade från laptopen :P, brukar bara på soffan o slösurfa och då tar man inte med sig hela stationära datorn hehe

Kommentarer till borttaget inlägg borttagna.
Permalänk
Avstängd

Jag tror detta är sweclockers längsta uppföljare :), riktigt kul läsning, bra ideer samt grymma mods :), och du verkar kunna det med att lacka !, en solklar femma, väntar ivrigt på nästa uppdate !

Permalänk
Medlem

Grymt Snyggt, bra jobbat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av venii:

Jag tror detta är sweclockers längsta uppföljare :), riktigt kul läsning, bra ideer samt grymma mods :), och du verkar kunna det med att lacka !, en solklar femma, väntar ivrigt på nästa uppdate !

Njaah vet faktiskt inte, Tackar tackar jag uppsakattar det verkligen, jodå lacka har man i blodet kan man säga :P, jag uppdatar iaf minst en gång i vecka, jag ska försöka göra en fläktpanel nu på lovet så får se hur det blir med den saken

Skrivet av msd92:

Grymt Snyggt, bra jobbat!

Tackar Tackar

Permalänk
Medlem

keep it up, inte det bästa man har sett men ligger ju långt över dagens swec med tolvåringars datorer som dom är så stolta över och folk som köper datorer för 20 tusen och sen inte kan sätta ihop det.

Snyggt! Sen vill jag bara påpeka att jag tycker att du ska skicka ut moderkortet och köpa ett mb med röda och svarta detaljer, maximus formula/Rampage. Då får du ju byta ut processor också men det kommer se mycket snyggare och seriösare ut, värt ca 4-6 tusen enligt mig

edit, om du behöver ett nytt plexiglas på sidan så kan jag fräsa ut ett åt dig med detaljer osv! kanske någon text osv. bara att pm'a en ritning/skiss med mått och nämna detaljerna så kan vi fixa det

Permalänk
Medlem

YAYY! Snart klart ju 5p på detta med

Permalänk
Medlem

fullpackat chassi! riktigt snyggt. 5p

Permalänk
Medlem

Jag vill se temperaturer btw!

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag tog bort ett otrevligt inlägg. Det är naturligtvis tillåtet att komma med negativ kritik, men den bör framföras på ett konstruktivt och trevligt sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quickzor:

keep it up, inte det bästa man har sett men ligger ju långt över dagens swec med tolvåringars datorer som dom är så stolta över och folk som köper datorer för 20 tusen och sen inte kan sätta ihop det.

Snyggt! Sen vill jag bara påpeka att jag tycker att du ska skicka ut moderkortet och köpa ett mb med röda och svarta detaljer, maximus formula/Rampage. Då får du ju byta ut processor också men det kommer se mycket snyggare och seriösare ut, värt ca 4-6 tusen enligt mig

edit, om du behöver ett nytt plexiglas på sidan så kan jag fräsa ut ett åt dig med detaljer osv! kanske någon text osv. bara att pm'a en ritning/skiss med mått och nämna detaljerna så kan vi fixa det

jag tycker att han har gjort ett grymmt bra jobb juee, finns inga motgångar från mig !, allt är brutalt

Permalänk
Medlem

Det här måste va ett av swec längsta projekt, du har lyckats me din burk tycer jag, de ända som saknas nu är dx 11 grejjor ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quickzor:

jag gör ju ett väldigt serriöst bygge så tack , ang moderkortet så är jag faktiskt nöjd i dagens läge , har kikap på i stort sätt alla formulla mm , men den gröna detaljerna syns ju inte pga av att det är så fullpackat , hittar jag bra paketpris så kommer jag nog att byta

har ni plexiglas som är rött ?? jag såg ett plexiglas som var mörkt som om det vora svarttonat, när man lös på det så blev det rött , har ni sådant ??? vad kostar det extra att fixa gravyr mm ???? hade tänkt fixa in enermax, noctua, thermaltake, ocz XFX mm

Skrivet av Goo5e:

YAYY! Snart klart ju 5p på detta med

snart o snart :P, hahaaa

Skrivet av FluXeN:

fullpackat chassi! riktigt snyggt. 5p

fullpakcat var det här jaa :), man tackar !

Skrivet av Goo5e:

Jag vill se temperaturer btw!

jag ska printa ut lite temps

Skrivet av GAPa:

*tråd rensad*

Jag tog bort ett otrevligt inlägg. Det är naturligtvis tillåtet att komma med negativ kritik, men den bör framföras på ett konstruktivt och trevligt sätt.

tack admin !

Skrivet av NeroXxo:

jag tycker att han har gjort ett grymmt bra jobb juee, finns inga motgångar från mig !, allt är brutalt

hahah tackar tackar

Skrivet av roskai:

Det här måste va ett av swec längsta projekt, du har lyckats me din burk tycer jag, de ända som saknas nu är dx 11 grejjor ;D

jadu det kanske det är, tackar :), njaah jag behöver inget mer än detta på något år eller så, jag kommer nog klara mig hela 2011 med min setup

Permalänk

Snyggt bygge bara vattenkylningen som fattas Borde vara tämligen varmt mellan grafik korten?

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk
Medlem

fint fint

Permalänk
Medlem

lite off topic, men vad använder du för batteri-monitor på den sista bilden?

Visa signatur

Primär - C2D T6500 :: 4GB :: Mobility 4570.
Sekundär - AMD64x2 6000+ :: 2GB :: 8800GT 1GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Core2Quad:

Snyggt bygge bara vattenkylningen som fattas Borde vara tämligen varmt mellan grafik korten?

tackar tackar, jadu det blir nog inte vattenkylning för mig på ett tag, hade lite otur med att det blev övertryck i loopen och en slang släppte så hela datorn gick i rök, förutom hdds då, nätagget small som fan men men.
grafikkortet längs ner loadar på 43 :D, det andra ligger runt 54-57 idle, 64 load, det första ligger 54-58 idle och 65 load, detta är dock bara väldigt ungefärliga temps, ska kolla lite mer på det

Skrivet av cAWPer:

fint fint

d ungefär :), väldigt bra temps, har alldrig kör fläktarna 100% på dem heller

tackar tackar

Skrivet av Sysse S:

lite off topic, men vad använder du för batteri-monitor på den sista bilden?

tjenare, det är Lenovos Powermanager Batteri Indikator :), har en IBM Lenovo T60

Permalänk
Medlem

Ser rätt trevligt ut och cleant. Vad ligger temps på?

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

Ser rätt trevligt ut och cleant. Vad ligger temps på?

tackar Tackar, visst är det rent ;)... Temps står på komentaren precis ovanför

Permalänk
Medlem

kan inte du avvänta lite med beställningen av sleeve, vet inte hur mycket jag ska ha annu, bättre att vi beställer samtidigt :), spara lite på frakten hahahah

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReDoZz:

kan inte du avvänta lite med beställningen av sleeve, vet inte hur mycket jag ska ha annu, bättre att vi beställer samtidigt :), spara lite på frakten hahahah

ahh det kan jag väl göra :(, men va fan du sa ju att... neeh skit samma, får väl vänta då då, okej okej det gör vi

Permalänk
Medlem

Då var man hetast :)mmmmmmmmmmmmmmm....

Permalänk
Medlem

grattis till hettan!

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk
Medlem

Sommarsommarsommar!

Temps?

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem

Här har det hettat till ser jag :), kul med lite värme från swecfolket vaa ?? När kommer nästa uppdate?, väntar ivrigt som fan