Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Detta är en grov spoiler på mainquest så läs inte om du inte vill veta, men det är en god varning.

Vill bara varna dem som är i slutet av mainquest'et
Mainquest slutar som i FO3 och du kan inte fortsätta efter så om du vill spela vidare på samma karaktär spara innan battle at hover dam.

Dold text

finns mods på nexus som tar bort det, precis som i FO3 kan man lira efter main quest som vanligt. leta upp alla sidequests, utforska, möta alla karaktärer etc.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vart man får NCR Veteran Armor ? Tyckte den var riktigt grym. Vart kan man skaffa den om man inte vill döda de ?

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Medlem

Någon som har problemet med att grafikkorts drivrutinerna slutar att svara när man ska spela?
Hände samma sak i trean men om man startade om spelet cirka tre gånger kunde man spela på bra länge..
Nu hade jag tänkt spela men när jag ska ladda en save slutar drivrutinen att svara, kan till och med sluta funka när jag trycker på play. Funkade igår om ja gjorde på samma sätt som förut med trean..
Har installerat senaste drivrutinerna osv, men det måste ju vara nått rejält fel då det hände både i trean och nu new vegas..
kan det ha att göra med ruttna minnen? Har 3gb i datorn men det borde väll räcka?
Setup:
Asus p6t deluxe v2, i7 920, 3gb ddr3 och asus gtx285.

Visa signatur

Asus p6t deluxe V2 | Intel core I7 920 | Ocz 6gb | Asus GTX 285 | Ocz vertex 2 120gb | Wd 500gb | Fractal design R2

Permalänk
Skrivet av Jimicro:

Någon som vet vart man får NCR Veteran Armor ? Tyckte den var riktigt grym. Vart kan man skaffa den om man inte vill döda de ?

Vet inte om den går att fixa på något annat sätt än att döda rangers och loota. Jag gjorde iaf som så att jag smög ner lite C4 på en av dem utanför Forlorn hope, gömde mig och tryckte på detonatorn.. Rangern dog utan att någon la märke till det och jag förlorade ingen rep.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freedee:

Någon som har problemet med att grafikkorts drivrutinerna slutar att svara när man ska spela?
Hände samma sak i trean men om man startade om spelet cirka tre gånger kunde man spela på bra länge..
Nu hade jag tänkt spela men när jag ska ladda en save slutar drivrutinen att svara, kan till och med sluta funka när jag trycker på play. Funkade igår om ja gjorde på samma sätt som förut med trean..
Har installerat senaste drivrutinerna osv, men det måste ju vara nått rejält fel då det hände både i trean och nu new vegas..
kan det ha att göra med ruttna minnen? Har 3gb i datorn men det borde väll räcka?
Setup:
Asus p6t deluxe v2, i7 920, 3gb ddr3 och asus gtx285.

Detta hände möjligen mig med med mitt förra grafikkort. Hade ett Geforce 9800gx2 som helt plötsligt slutade fungera när jag spelade New Vegas. Startade om datorn flera gånger men spelet hängde sig precis när man laddade sin senaste save (eller andra saves för den delen). Det slutade med att datorn inte startade alls. Hängde sig vid booten. Fick igång datorn i felsäkert läge och efter avinstallation av drivrutinerna till grafikkortet så startade datorn vanligt. Men efter installation av drivrutinerna igen så felade hela datorn.

I mitt fall tror jag att mitt grafikkort blev för överhettat. I slutändan fick jag ingen bild alls, och då var det även provat i en annan dator också. Så det blev ett helt nytt grafikkort för mig (var ändå på tiden) och sedan dess har jag inte haft några problems.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Någon som vet var man kan få tag i armorn på den person man ser i början med ett sniper rifle(om jag inte minns fel). Den jag pratar om är den här: http://img.wallpaperstock.net:81/fallout%3A-new-vegas-wallpap...
(specifikt hjälmen som lockar men resten vore häftigt)

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ToJa92:

Någon som vet var man kan få tag i armorn på den person man ser i början med ett sniper rifle(om jag inte minns fel). Den jag pratar om är den här: http://img.wallpaperstock.net:81/fallout%3A-new-vegas-wallpap...

Har inte spelat klart än men tror du måste kommit en bit i mainquest eller åtminstone utforskat lite "senare" delar av spelet innan de där tomtarna dyker upp.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Har inte spelat klart än men tror du måste kommit en bit i mainquest eller åtminstone utforskat lite "senare" delar av spelet innan de där tomtarna dyker upp.

Klarade spelet nyss nämligen men jag har inte sett några :/
Jag trodde att man skulle kunna se personen nånstans nära The Strip men så var inte fallet... Tror jag

Visa signatur

Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ToJa92:

Klarade spelet nyss nämligen men jag har inte sett några :/
Jag trodde att man skulle kunna se personen nånstans nära The Strip men så var inte fallet... Tror jag

Oj då, det var som fasen. Som jag har förstått det så är det iaf NCR Veteran Rangers som ska bära den.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Oj då, det var som fasen. Som jag har förstått det så är det iaf NCR Veteran Rangers som ska bära den.

Då tänkte jag nog inte på det när jag körde slutet alltså. Får väll använda Fallout wiki'n till hjälp för att hitta den
(står här om någon annan är intresserad NCR Ranger combat armor - The Vault, the Fallout wiki - Fallout: New Vegas and more )

Visa signatur

Permalänk

hmm. vad ska man göra om man känner att man har rusat förbi spelet och att man inte riktigt upplever det fullt ut? är mitt i mainquestet, gör alla sidoquests jag hittar, men känns inte som att jag har något finurligt för mig i spelet förutom att göra quests. läser inte dialogerna riktigt heller.

ska jag börja om eller?

det är så stort så man vill rusa igenom det så snabbt det går för att slippa sitta i flera år med spelet.

känns lite för lätt också

mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av makerspace:

hmm. vad ska man göra om man känner att man har rusat förbi spelet och att man inte riktigt upplever det fullt ut? är mitt i mainquestet, gör alla sidoquests jag hittar, men känns inte som att jag har något finurligt för mig i spelet förutom att göra quests. läser inte dialogerna riktigt heller.

ska jag börja om eller?

det är så stort så man vill rusa igenom det så snabbt det går för att slippa sitta i flera år med spelet.

mvh

När du kört ut spelet finns en mod så att du kan fortsätta även efter, och då kan du besöka alla ställen och leta quests mm.

Denna mod kommer i framtiden även lägga till nya NPCer, fler quests mm.

Här är den: Extended Freeplay after Main Quest at Fallout New Vegas Nexus - New Vegas mods and community

Beskrivningen innehåller lite spoilers, så om du kör ut spelet först är det ju bra.

Och när du blir level 20 kan du välja Explorer-perken, då kommer du att se alla ställen som finns i världen på "World map" så då finns det verkligen grejer att hitta.

Vill du läsa på mer om vad det finns för quests och var du kan hitta dem finns alltid Fallout: New Vegas quests - The Vault, the Fallout wiki - Fallout: New Vegas and more

EDIT: Och du säger att det är lätt, kör du på Hardcore mode?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

När du kört ut spelet finns en mod så att du kan fortsätta även efter, och då kan du besöka alla ställen och leta quests mm.

Denna mod kommer i framtiden även lägga till nya NPCer, fler quests mm.

Här är den: Extended Freeplay after Main Quest at Fallout New Vegas Nexus - New Vegas mods and community

Beskrivningen innehåller lite spoilers, så om du kör ut spelet först är det ju bra.

Och när du blir level 20 kan du välja Explorer-perken, då kommer du att se alla ställen som finns i världen på "World map" så då finns det verkligen grejer att hitta.

Vill du läsa på mer om vad det finns för quests och var du kan hitta dem finns alltid Fallout: New Vegas quests - The Vault, the Fallout wiki - Fallout: New Vegas and more

Som jag har förstått det kommer det snart ett DLC (fortfarande oklart till PC verkar det som) som ska göra spelet spelbart efter main quest. Det vanskas även en ny uppdatering för spelet och att blanda in mods med nya uppdateringar är inte alltid så lyckat. Jag satsar personligen på att köra en ny runda vid ett senare tillfäller i hardcore mode och på så vis eventuellt hitta oupptäckta ställen och utgångar.

Just nu letar jag faktiskt efter naken-moddarna, dom är roliga. Det var så kul i Fallout 3 när jag fick en stor slägga i ryggen av ett naket fruntimme som totalt skrämde ihjäl mig

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poison:

Som jag har förstått det kommer det snart ett DLC *text*

För oss som inte vill vänta på DLC'n är det ju dock bra. Dessutom sparade jag en vanlig save innan jag använda moden, så när jag skaffat DLCn kan jag enkelt köra vidare som de tänkt.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Skrivet av ToJa92:

Dom nissarna håller till vid Camp Golf går även hitta vid andra ställen. Måste dock kommit en bit innan dom dyker upp.

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

Nej kör inte på hardcore mode. Okej ska fundera på resten

Något bra tips för att tjäna pengar? Något enkelt man kan samla på sig? Sålde just några steam assembly gauge, fick 100caps

Permalänk
Medlem
Skrivet av makerspace:

Nej kör inte på hardcore mode. Okej ska fundera på resten

Garanterar dig att det blir roligare då, i alla fall om du tycker att det är för lätt vanligtvis.

Skrivet av TyphoonCC:

Dom nissarna håller till vid Camp Golf går även hitta vid andra ställen. Måste dock kommit en bit innan dom dyker upp.

Lyckades fixa en vid Ranger Station Echo(en Ranger som har den där, bara att sneaka och döda honom), så nu är det lugnt

Skrivet av makerspace:

Något bra tips för att tjäna pengar? Något enkelt man kan samla på sig? Sålde just några steam assembly gauge, fick 100caps

Kolla på Wiki'n vilka "rare" vapen som finns, och sälj de som inte fungerar så bra med din gubbe ändå. Ett tips är att levla upp en eller två gånger för att få upp din barter skill lite, jag har några (rare) vapen jag får ~4k caps för. Vid sista uppdraget finns ett melee-vapen som en viss faction springer runt med, de får ~2k caps för om jag minns rätt.

EDIT: Annars, hitta snöglobar(stavning?) och sälj till Mr. House, du får 2000 caps för varje(ganska säker på att det står i Wiki'n vart du får tag på dem).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker Hardcore-mode är skit-trist?
Det gör inte spelet utmanande, det gör inte spelet mer intressant, utan bara lite mer omständigt.

För det är inte som att det är svårt att komma över vatten/mat/sängar, däremot glömde jag av att kontrollera mina mätare efter varje gång jag använt fast travel, så ofta gick jag in i fighter med sämre stats.
Dont get me wrong, det är trevligt att dom tog med funktionen eftersom folk uppenbarligen gillar den. Men jag förstår bara inte tjusningen i att stanna upp spelet bara för att övervaka 3 mätare i tid & otid - isåfall hade jag kunnat spela the sims.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Någon annan som upplever att rörelsekontrollerna är lite "sega"?
Det märks särskilt när man sneakar runt inomhus, man glider som fram ibland och stannar inte där man släpper upp knappen, man fortsätter glida en bit.
Det är inte de vanliga vsync lagget (har testat båda av och på, enda skillnaded är musens rörelse).

Jag vet att när man hoppade runt i Oblivion och Fallout 3 så var kontrollen alltid lite seg, men det känns som det är mycket värre i New Vegas, då det märks även när man springer/sneak.

Permalänk
Skrivet av Twiggeh:

Är det bara jag som tycker Hardcore-mode är skit-trist?
Det gör inte spelet utmanande, det gör inte spelet mer intressant, utan bara lite mer omständigt.

För det är inte som att det är svårt att komma över vatten/mat/sängar, däremot glömde jag av att kontrollera mina mätare efter varje gång jag använt fast travel, så ofta gick jag in i fighter med sämre stats.
Dont get me wrong, det är trevligt att dom tog med funktionen eftersom folk uppenbarligen gillar den. Men jag förstår bara inte tjusningen i att stanna upp spelet bara för att övervaka 3 mätare i tid & otid - isåfall hade jag kunnat spela the sims.

Beror väl på om man vill spela för överlevnad, eller för ren action. Halva grejen med sånna här spel är ju möjligheterna för rollspel. Särskillt i ett apokalyps-spel så känns ju tillgången på mat och rent vatten som en viktig del för att kunna överleva i miljön som det hela utspelar sig i. Även säkra ställen att kunna vila ut på för att behålla sin uthållighet och styrka. Detta påverkar även din ekonomi, vilket gör belöningar och allt du finner betydligt mer värdefullt. I slutändan så ökar det helt enkelt spelupplevelsen och längden på spelet.
Men visst, är man bara ute efter att få meja ner mutanter och följa storyn så är det ju helt onödigt och kan lika gärna stängas av. Men då tycker jag som sagt att man missar en stor del av spelet och hela känslan av att befinna sig i en värld som egentligen är farlig och hård på många fler sätt än att det kryllar av mutanter och raiders

Personligen har jag iaf väldigt lätt för att leva mig in i sådana här spel, så jag föredrar att kötta på med så många "realistiska" system/element som möjligt och finner stort nöje i att få följa karaktärens utveckling och överlevnad genom spelet, snarare än själva huvudstoryn som oftast känns väldigt tunn i jämförelse

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Beror väl på om man vill spela för överlevnad, eller för ren action. Halva grejen med sånna här spel är ju möjligheterna för rollspel. Särskillt i ett apokalyps-spel så känns ju tillgången på mat och rent vatten som en viktig del för att kunna överleva i miljön som det hela utspelar sig i. Även säkra ställen att kunna vila ut på för att behålla sin uthållighet och styrka. Detta påverkar även din ekonomi, vilket gör belöningar och allt du finner betydligt mer värdefullt. I slutändan så ökar det helt enkelt spelupplevelsen och längden på spelet.
Men visst, är man bara ute efter att få meja ner mutanter och följa storyn så är det ju helt onödigt och kan lika gärna stängas av. Men då tycker jag som sagt att man missar en stor del av spelet och hela känslan av att befinna sig i en värld som egentligen är farlig och hård på många fler sätt än att det kryllar av mutanter och raiders

Personligen har jag iaf väldigt lätt för att leva mig in i sådana här spel, så jag föredrar att kötta på med så många "realistiska" system/element som möjligt och finner stort nöje i att få följa karaktärens utveckling och överlevnad genom spelet, snarare än själva huvudstoryn som oftast känns väldigt tunn i jämförelse

Alltså, jag spelar inte Fallout för att ha ett nytt FPS, som shooter är den motorn inte det bästa alternativet direkt. Jag trånar efter rollspels-delen.

Problemet för mig är att det fortfarande inte är någon direkt utmaning, eftersom det finns så mycket mat & vatten överallt så det är ingenting jag fick slita efter. Ekonomin kände inte heller någon större belastning då man hittar drösvis med item. Jag har kännt mig rätt ekonomiskt oberoende båda gångerna jag klarat ut spelet, även fast jag aldrig ens satt en poäng på barter.

Min poäng är iallafall att spelet skulle behöva ombalanseras, hade det varit lite drygare att få tag på pengar/mat/vatten så man hade varit tvungen att leta runt hade det kanske varit skoj, men nu är det snarare svårt att bli av med all skit man har med sig (ja, iallafall i första hälften av spelets gång, när man har tillgång till gun runners-butiken och the strip blir det enkelt).

Anyhow, nu har jag inte spelat på ett tag (toknötte spelet tills jag varvade det 2ggr, sen behövde jag en paus. Klarade fan ut spelet 27h efter release), och jag såg att det börjat komma upp lite addons.. Dock verkar det ju som att folk som gör egna items, tex vapen & armors, inte kan integrera dom på ett bra sätt i spelet. Alla verkar bara lägga dom i en specifik låda nånstans i världen (ofta tom i Doc Mitchel's hus), är det för att det inte går att få in itemsen på ett bra sätt i spelet? Dvs att fiender spawnar med dessa items på sig, att affärer kan sälja dom etc. eller är dom bara lata?

Visa signatur

Permalänk
Permalänk
Medlem

Finns det någon mod som låter en fortsätta levla efter 30? Får man fortfarande achievments om man använt denna moden?

tack på förhand om någon kan svara på dessa!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Twiggeh:

Alltså, jag spelar inte Fallout för att ha ett nytt FPS, som shooter är den motorn inte det bästa alternativet direkt. Jag trånar efter rollspels-delen.

Problemet för mig är att det fortfarande inte är någon direkt utmaning, eftersom det finns så mycket mat & vatten överallt så det är ingenting jag fick slita efter. Ekonomin kände inte heller någon större belastning då man hittar drösvis med item. Jag har kännt mig rätt ekonomiskt oberoende båda gångerna jag klarat ut spelet, även fast jag aldrig ens satt en poäng på barter.

Min poäng är iallafall att spelet skulle behöva ombalanseras, hade det varit lite drygare att få tag på pengar/mat/vatten så man hade varit tvungen att leta runt hade det kanske varit skoj, men nu är det snarare svårt att bli av med all skit man har med sig (ja, iallafall i första hälften av spelets gång, när man har tillgång till gun runners-butiken och the strip blir det enkelt).

Anyhow, nu har jag inte spelat på ett tag (toknötte spelet tills jag varvade det 2ggr, sen behövde jag en paus. Klarade fan ut spelet 27h efter release), och jag såg att det börjat komma upp lite addons.. Dock verkar det ju som att folk som gör egna items, tex vapen & armors, inte kan integrera dom på ett bra sätt i spelet. Alla verkar bara lägga dom i en specifik låda nånstans i världen (ofta tom i Doc Mitchel's hus), är det för att det inte går att få in itemsen på ett bra sätt i spelet? Dvs att fiender spawnar med dessa items på sig, att affärer kan sälja dom etc. eller är dom bara lata?

Det går att integrera, men blir lite mer jobb. De flesta som skapar eller tankar mods föredrar också att kunna plocka det någonstans i en låda istället för att stöka med spelet i större sammanhang.

Skrivet av erdraug:

Finns det någon mod som låter en fortsätta levla efter 30? Får man fortfarande achievments om man använt denna moden?

tack på förhand om någon kan svara på dessa!

Ja det finns. Extended Freeplay after Main Quest at Fallout New Vegas Nexus - New Vegas mods and community till exempel, finns säkert fler.

Achievements påverkas inte direkt av mods, däremot om du pillar i konsollen så stängs de av.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Det går att integrera, men blir lite mer jobb. De flesta som skapar eller tankar mods föredrar också att kunna plocka det någonstans i en låda istället för att stöka med spelet i större sammanhang..

Jo, jag däremot kan inte hålla mig om jag vet var ett item finns, så jag vägrar installera addons som tex lägger ett jättebra item i början av spelet (hade tex alltid jättesvårt för att hålla mig från att skaffa adv. powerarmor direkt från enclavebasen i Fallout2)..

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Twiggeh:

Jo, jag däremot kan inte hålla mig om jag vet var ett item finns, så jag vägrar installera addons som tex lägger ett jättebra item i början av spelet (hade tex alltid jättesvårt för att hålla mig från att skaffa adv. powerarmor direkt från enclavebasen i Fallout2)..

Känner igen känslan, efter att ha spelat igenom Fallout 2 ett antal gånger "normalt" så gick jag nästan alltid direkt ned till San Fran och började plocka caps (och indirekt gear) från försäljarna och därefter upp till Navarro.

Körde igenom FO3 ett antal gånger innan jag kastade in något mod som hade någon större betydelse och tänker göra samma med FNV. Det enda extra jag lagt in (utan att få dåligt "samvete") är mer musik.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Känner igen känslan, efter att ha spelat igenom Fallout 2 ett antal gånger "normalt" så gick jag nästan alltid direkt ned till San Fran och började plocka caps (och indirekt gear) från försäljarna och därefter upp till Navarro.

Körde igenom FO3 ett antal gånger innan jag kastade in något mod som hade någon större betydelse och tänker göra samma med FNV. Det enda extra jag lagt in (utan att få dåligt "samvete") är mer musik.

haha, ja det blev ju alltid att man köpte skit från dom 2 försäljarna och snodde tillbaka pengarna - rinse and repeat

Har dock varvar FNV 2ggr nu så jag känner att jag kan modda runt spelet rätt bra.. Men jag vill verkligen fixa ett sätt för att interagera olika vapen/armors/items till spelet på ett sömlöst sätt. tycker det känns som en riktig nödlösning att behöva gå till en specifik låda för att plocka upp item x.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Asså, jag blir vansinnig på detta spelet. Har till slut gjort sista questen för BoS (Eyesight to the blind) och ska få min powerarmor, men när jag får den av "elder", så hänger sig spelet. Jag kan bara röra muspekaren upp och ner, alltså bara Y-axeln fungerar, bokstavligen. Jag kan inte röra mig, jag kan inte gå, spelar ingen roll hur mycket jag kastar av mig, så kan jag inte röra mig en meter. Nån annan som har stött på samma problem??

Är det nån som har någon lösning på detta, för jag kommer inte vidare.

Buggiare jävla spel har jag fan inte varit med om...

Visa signatur

[Intel Quad 9450 @ 3.30] [Asus Rampage Formula] [2x2048 Crossair PC6400]
[Powercolor HD 4870 Crossfire] [Corsair TX750]
[Seagate Barracuda 320 GB]

Permalänk
Hedersmedlem

Uppdatering \o/

News - Fallout: New Vegas Updated

Bland annat
Fix: Stuttering with water effects
Fix: Severe performance issues with DirectX.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.