Permalänk
Medlem

Köp av 40" Spel lcd

Tjena, som rubriken lyder letar jag efter en 40" LCD mellan 5-10k.
Vill främst använda den för tv tittande på HD kanaler, actionrullar och PS3 Gaming!

Tittat på Samsung LE40A656 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om LCD-TV
men den verkar inte säljas. Tyckte att den verkade vara bra för just mina ändamål, eller?

Permalänk
Medlem

den är väl troligen så pass gammal att den utgått och blivit ersatt av förhoppningsvis bättre modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh1ft:

den är väl troligen så pass gammal att den utgått och blivit ersatt av förhoppningsvis bättre modeller

Jo, tänkte det med. Men när jag kollade på t.ex. Samsung LE40A676 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om LCD-TV som verkar vara uppgraderingen så har dom gått över till massa design tjaffs istället för bra fakta!

Permalänk
Medlem

Nu är jag ingen TV-expert men gissar på att detta är uppföljaren i 2010års modell:
Samsung LE40C675 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om LCD-TV

Samsung LE40C675

A = 2008
B = 2009
C = 2010

Så det vore katastrofalt att betala så mycket för en så gammal tv som du visade i första posten.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Pny 4070ti Super @ Bykski vatten | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x360 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | Seasonic 1300w Gold | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Philips 49" 8900L | DELL 2713HM | Keychron Q2 Max | Logitech G502 2016.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av kulle:

Den här skulle väl kunna funka
Philips 40" LED-TV - Elgiganten

5/10

Contrast ratio/dynamic range: Average
Black level: Average
Colour reproduction out of the box: Good
Colour reproduction calibrated: Good
Greyscale out of box: Average
Greyscale calibrated: Good
ISF or calibration controls available: Poor
Video processing SD/HD: Average
Sound quality built in: Good
Networking: Very Poor
Features: Poor
Ease of use/menus/remote/settings: Poor
Value for money: Average
Overall: Average

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

Nu är jag ingen TV-expert men gissar på att detta är uppföljaren i 2010års modell:
Samsung LE40C675 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om LCD-TV

Samsung LE40C675

A = 2008
B = 2009
C = 2010

Så det vore katastrofalt att betala så mycket för en så gammal tv som du visade i första posten.

Den TVn verkade ju väldigt bra!

Permalänk
Medlem

LG 42LD450 ligger väldigt högt på Prisjakts popularitetslista. Vet inte hur pålitlig den sidan är, men TV:n verkar iaf vara populär.

Permalänk
Hedersmedlem

Samsung 40C535 ligger i samma klass som 42LD450 (och är i min mening bättre på mycket). Båda är dock i nedkanten av din budget, kostar ibland runt ~4000-4500 på kampanjer, så är du sugen på att satsa mer så kan du nog hitta bättre.

Värt att tänka på är dock att dyrare TV-apparater (steget upp till 100hz t.ex.) ofta, men inte alltid, har med tidskrävande bildbehandlingsprocesser som ökar på input lag, och det är inte så kul när man spelar. Dyrare är alltså inte alltid bättre på grund av detta.

Två bra forum med mycket information om i stort sett allt inom ljud och bild.
AVS Forum
AVForums.com Home
Tänk dock på att modellbeteckningar ofta skiljer sig mellan Sverige/Utlandet när du söker, även om det är exakt samma produkt.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

super härligt att köra på större tv med ps3an ,

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder