Call Of Duty: Black Ops

Permalänk
Medlem

Går det spela med flera användare som det gick i cod4? i MW2 gick det ju inte, blev helt vansinnig över det...
På PC menar jag nu...

Permalänk
Medlem

Tja!
Satt o spela spelet imorse och den känsla av att de är riktigt grym spel känsla och bra gjort . De ända minuset va just de där spike laggsen man fick.

Permalänk

Någon som köpt från Download Call of Duty®: Black Ops for PC eller som har tidigare erfarenhet av gamesplanet? Jag köpte det klockan 3 inatt och det stod att nycklarna skulle skickas klockan 7

Fick detta mail kring 7

Citat:

Your order Status: Your order is being validated.
In order to fight fraud, our team is conducting further checks in order to validate your order with us. You will receive your activation key as soon as your order has passed our checks. These checks don't usually go past the time needed to download your game. If you have not had any confirmation from us in the next 12 hours, we recommend you contact customer support.

Gött, fick nyckeln nu

Permalänk
Medlem

Kunde inte hålla mig, och köpte det genom steam, svindyrt btw där! Men fan vad det laggade till ibland mitt i matcherna!
Så, då har man det till både ps3 och PC... fan att vissa polare kör det på PC, och vissa på ps3... blir ju rätt dyrt så fort nytt cod spel släpps, eller bf spel...

Permalänk
Medlem

Hade inte lust alls att köpa detta spel ända fram till idag, det ser ju ganska bra ut faktiskt.
Vad tycker ni? Ska man slå till?

Det är dedikerade servrar va? Då kanske t.om. jag kan spela det med mobilt bredband, i MW2 fick jag spendera 80% av tiden i menyn för att hitta servrar.

Permalänk

Tankar det från steam i 8MB/s

Visa signatur

Phanteks P600S | ASUS Z790-F Strix | i7 13700K | Arctic Liquid Freezer II 360 A-RGB |
RTX 4080 ROG Strix Gaming OC White | Samsung 980 PRO 1TB | Corsair 850W |
Windows 11 | Alienware AW2723DF | iPhone 14 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aboya:

Hade inte lust alls att köpa detta spel ända fram till idag, det ser ju ganska bra ut faktiskt.
Vad tycker ni? Ska man slå till?

Det är dedikerade servrar va? Då kanske t.om. jag kan spela det med mobilt bredband, i MW2 fick jag spendera 80% av tiden i menyn för att hitta servrar.

Det tycker jag absolut! nu med server browser och konsol som i COD4. Du kan vänta en vecka eftersom dom håller på o fixa massa problem.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av flipp3n:

Forskat runt lite nu under morgonen.

Problemet atm verkar vara att steam har fuckat upp nånting i spelet som gör att steam bokstavligt ÄTER upp din cpu. Folk med i7 eller phenom x6 - x4 har lika mycket problem som en athlon 6000+.
Cpu användningen går upp i 100% hela tiden, och spelet laggar/fryser hela tiden.

för alla som planerar att köpa det där ute, VÄNTA, Rykten säger att det kan ta minst två veckor innan dom har lokaliserat problemet och fixar en patch, men kan ta upp till två månader i värsta fall.

Om problemet beror på Steam så kommer det absolut inte ta mer än högst några dagar att få det fixat av Valve (De brukar vara väldigt snabba att patcha). Om problemet däremot ligger i spelet så kanske det tar lite längre tid. Egentligen finns det väl ingen anledning att vänta om man planerar att köpa det? Ju fler som köper det desto större press på utvecklarna att fixa problemet.

Permalänk

Istället för att köpa det från Steam, så kan ni köpa det från CDON för en betydligare billigare peng, det är ändå Steam utgåvan ni köper: Ladda ner: Call of Duty®: Black Ops - PC-Download - On Demand - CDON.COM

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Braveheart:

Istället för att köpa det från Steam, så kan ni köpa det från CDON för en betydligare billigare peng, det är ändå Steam utgåvan ni köper: Ladda ner: Call of Duty®: Black Ops - PC-Download - On Demand - CDON.COM

Kunde du inte kläckt ur dig det för 3h sen!

Permalänk
Medlem

Whohoo fick min nyckel nu från G2Play
Tankar från steam med 4 - 8Mb/sec

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrester:

Whohoo fick min nyckel nu från G2Play
Tankar från steam med 4 - 8Mb/sec

faan vill ha min med

Permalänk
Avstängd

man slipper väl steam skiten om man köper box spelet va ?

steam är ju bara till för att köpa spel och ladda hem
jag har redan köpt spelet alltså behöver jag inte steam och borde då slippa problemen med att steam arslet käkar upp all CPU.
eller hur ligger det till?
är man beroende av steam ändå?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Nej. Allt sköts via Steam, även aktivering av spelet osv.
Så det roliga är att varken SP eller MP är spelbart nu, oavsett hur du köpt spelet. Jag hoppas på en återgärd inom 24h, annars kommer de tappa massa PC-spelare.

Permalänk
Skrivet av pg_ice:

jag har redan köpt spelet alltså behöver jag inte steam och borde då slippa problemen med att steam arslet käkar upp all CPU.

du är beroende av steam endån.

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk

Första intrycket är att det är ful grafik som i MW2, hackigt/laggigt (blir la bättre snart hoppas jag) och ganska likt MW2 i allmänhet. Men men bara spelat nån timme fortsätter liret!

Visa signatur

Phanteks P600S | ASUS Z790-F Strix | i7 13700K | Arctic Liquid Freezer II 360 A-RGB |
RTX 4080 ROG Strix Gaming OC White | Samsung 980 PRO 1TB | Corsair 850W |
Windows 11 | Alienware AW2723DF | iPhone 14 Pro |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av pg_ice:

Du sitter på en i7-950 klockad till 4.2GHZ, varför oroar du dig om steam tar 1% av processorn eller ej? Eller ogillar du steam på ren princip?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Du sitter på en i7-950 klockad till 4.2GHZ, varför oroar du dig om steam tar 1% av processorn eller ej? Eller ogillar du steam på ren princip?

1%...

Diskussionen har varit 100% används av steam....

Visa signatur

Fractal Design C; Corsair RM750X; ASUS Prime Z370 A ll; I9 9900K; Celsius S24 ; Corsair 16GB; Samsung 970 evo 500GB; RTX 2080 TI; Dell U3415W; W10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fredlovebot:

Nej. Allt sköts via Steam, även aktivering av spelet osv.

ok
frågan är om det orkar käka upp 8 trådar på en i7 HT ON i 4.2Ghz ?
fixar steam det då är det duktigt

som sagt det ska tydligen gå bättre om man stänger av steam i aktivitetshanteraren.
nån som har testat det?

Firkraag: 100% käkar det oavsett CPU
har ej spelet än så jag har inte testat iofs

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Skrivet av pg_ice:

som sagt det ska tydligen gå bättre om man stänger av steam i aktivitetshanteraren.

Men man måste väl vara inloggad på steam för att kunna spela

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Hedersmedlem

Några har dillat om att den tankar hela spelet och inget ligger på skivan... för mig drog den i stort sett allt från skivan, hur fan installerade ni egentligen?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om att elgiganten säljer spelet för 349kr (pc), 379kr (xbox360/ps3). Sitter och installerar just nu

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HMB:

Kan tipsa om att elgiganten säljer spelet för 349kr (pc), 379kr (xbox360/ps3). Sitter och installerar just nu

Kostade 444 :- på Elgiganten här xD
(PC)

Skumt

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Kostade 444 :- på Elgiganten här xD
(PC)

Skumt

Media markt intill kör för 379kr, krig verkar det som

Edit: Kan tillägga att jag pratar om barkarby-butiken.

Permalänk

Bokade igår på Elgiganten, 379kr var inte så farligt.

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Entusiast

@pg_ice, ok, har inte riktigt hängt med i diskussionen så visste inte om det fanns nån bugg i black ops i förhållande till steam. vet bara att det knappt drar några resurser i andra spel.

Har även en fråga, har inte köpt nå CoD innan, men har lirat MW2 hos en person jag känner en gång å det såg riktigt snyggt ut utan nå lagg på den maskinen han använde i5, gtx 260, alltså ganska lik min. Är black ops mycket mer krävande? Blev lite sugen på att skaffa spelet å lira, men om det kommer lagga med mitt Grafikkort så känns det ju inte så värt.

Sitter på maskinen i signatur med processorn klockad till 3.4ghz.

Tack på förhand!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

spelet fps droppar så fort man ser en fiende, tragiskt!

Visa signatur

9800X3D|Asus TUF B650-Plus WIFI|Thermalright Phantom Spirit 120 Evo|2Tb NVME|Gigabyte RTX 3080 Ti|6000mhz CL30 32GB|Corsair RMe 1000w|Fractal North|LG 240hz 1440p OLED 27"

Permalänk
Medlem

spelet är ju helt ospelbart. laggar ju fan rövhål! har bara testat lite SP, men first impression är att grafiken ser nästan sämre ut än MW2, och det hackar nåt enoooormt!

har ni andra samma probs?

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem

Köpte mit ex till PC på mediamakt i jkpg, skulle kostat 399:- men när jag skulle betala så fick jag det för 299:- gött med priskrig! black ops bälte på köpet med

Permalänk
Medlem

Vet någon hur man byter sitt namn när man spelar online? är inte lika lätt som cod 4

Visa signatur

AMD Phenom2 X6 1055T l Asus Crosshair IV Formula l XFX Radeon HD6870 l Corsair 2x 2GB 1600MHz XMS3 l Samsung SH-S223C l Seagate 2x 320GB, Samsung HD204UI 2x RAID 1 HDD's l Corsair HX 850W l Cooler Master HAF 922