Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Forumtävling: Vinn Ghost of Yōtei till PS5

Permalänk
Melding Plague

Forumtävling: Vinn Ghost of Yōtei till PS5

Storspelet Ghost of Yōtei släpps snart. Slipa samurajsvärdet och tävla om en spelnyckel!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kommer helt klart bli ett kärt återseende, ville inte vara färdig med Ghost of Tsushima så har väntat med att göra det sista för att fortsätta rida runt och upptäcka så mycket det går innan jag till slut behöver ta tag i det oundvikliga och spela klart det för att kunna lägga i från mig det och börja på en ny fantastisk saga. Längtar som en liten gris efter Yōtei!

Permalänk
Medlem

Här har man ju äntligen ett spel där man bara vill ha mer av samma. Förhoppningsvis har de finslipat lite detaljer och lagt till lite mer innehåll. Sidequesten kunde bli lite tradiga och stridssystemet går att tweaka lite.

Annars blir nog mycket likt, de har ju förlagt även detta utanför civilisationen troligen av en anledning. Ettan var ju i grunden en western i japanska kläder, det blir nog det här också. 🙂

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk

Det jag ser fram emot är att åter igen få sugas in i en värld som får en försvinna från vardagen. Det som gör det med ghost of yotei, tänker jag i likhet med första spelet är att de har ritat upp världen på ett sådant sätt med grafik och stämning att man tappar lite tid och rum omkring en. Framför allt för en annan som med familjelivet enbart spelar sena kvällar när det är mörkt ute. Bara känslan av att springa runt som samuraj och få upptäcka världen är det som lockar.

Allt runt omkring i spelet behöver inte vara perfekt bara jag får en verklighetsflykt en stund. Ja det och lite utlopp och utåtagerande våld i spelet med 🤘

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga att själva världen i Tsushima var spelets starkaste sida, med dess böljande vindsvepta färgmättade landskap som vackert svepte förbi från hästryggen. Och fasen, det var omåttligt stämningsfullt att meditera fram haiku-bangers medan man skådade över hisnande vyer. Och svärdsduellerna!! Mer av sånt, tack!

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D (Arctic Liquid Freezer III 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 64 GB DDR5-6000 CL36 | ASUS ROG B650E-I | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Klappa rävar 🦊

Visa signatur

Ryzen 5 5700X3D, 32GB RAM, Asus TUF RTX 3080 OC, Cooler Master NR200P, LG OLED55C1
i7-9700K, 32GB RAM, MSI RTX 2080 Gaming X Trio, Fractal Design Torrent Compact, Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Klappa räv 🦊, bada badtunna 🛁 och hugga tatamimatta 🎋

Permalänk
Medlem

Kurosawa mode är tillbaka. Givetvis kommer jag gå runt och låtsas vara Yojimbo.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Har personligen aldrig hört talas om spelet Ghost of Yōtei men skulle mer än gärna testa och se om det lever upp till hypen.
Kör även enbart digitalt på mitt PS5 så smidigt att vinsten är just digital.

Permalänk

Ska titta på den fina naturen, slåss mot farliga skurkar och se allmänt cool ut

Visa signatur

RTX 5070 TI Asus Rog Strix OC|12th i7 12700KF 4.70GHZ OC|32GB RAM|1 NVME SSD 2 Sata SSD.
Lian Li Fans| Corsair AIO|PSU ASUS ROG Strix 1000W Platinum.
Wooting 80he Keyboard|Steelseries Pro Superlight.

Permalänk
Medlem

Att få koppla av med ett trevligt spel när man lagt barnen!

Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.

Permalänk

Jag har längtat efter Yotei sen jag stängde av Tsushima. Bara ÄLSKADE det OCH expansionen Iki! Just spelvärlden i Tsushima passade mig som handsken så jag ser mest fram emot att utforska en helt ny del av Japan, de vilda och snöiga trakterna runt Yōtei.
Stort plus för stridssystemet i "ettan" och hur man kunde ta sig an världen på många olika vis. Stealth är alltid extra spännande Och att man nu ska kunna använda dubbla katanas...

Permalänk
Medlem

Ska spela men tänkte ta mig igenom Tsushima först.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Sucker Punch är i lite blåsväder just nu..

Men det hindrar ju oss inte från att lira deras spel..

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem

Jag ser mest fram emot att få försvinna in i en ny berättelse full av vackra miljöer. Om Ghost of Yōtei är hälften så episkt som jag hoppas, kommer jag inte lämna soffan förens GTA VI!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Har sålt ps5 och tänkte köpa pro inför det här spelet men just nu finns så mycket annat så det lutar mot att vänta på en pc release.

Det blir nog ett grymt spel sucker punch har inte svikit ännu.

Permalänk

Svårt att peka ut en sak när föregångaren var så bra. Ser förhoppningsvis fram emot en otrolig uppföljare!

Permalänk
Medlem

Har inte lirat något av dessa än men tjatet från vänner och kollegor tar aldrig slut, kanske blir detta inkörsporten?