Call Of Duty: Black Ops

Permalänk
Medlem
Skrivet av fammo:

Så hur bra är detta lir egentligen? Orkar inte bläddra igenom alla sidor och läsa.
Är det värt 380kr? Ser att en hel del gnäller på att det laggar online? Fixas ju garanterat med tiden.
Är det många cheaters online som MW2?

Har bara kört mp så sp får någon annan kommentera, men nej jag är besviken. 5år gammal grafik fast med bra action. Så kan man väl sammanfatta det. Cs är också bra action . . . .

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av fammo:

Så hur bra är detta lir egentligen? Orkar inte bläddra igenom alla sidor och läsa.
Är det värt 380kr? Ser att en hel del gnäller på att det laggar online? Fixas ju garanterat med tiden.
Är det många cheaters online som MW2?

Jag måste säga att de lilla jag har kunnat spela så har jag gillat det skarpt! SP är bra med action samt MP oxå det lilla jag spelat har funkat relativt bra utom att min CPU inte för tillfället pallar spelet. Men jag gillar det!

Om du vill ha min åsikt så.. JA det är värt de!

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

Jag är besviken jag med, ljudet, grafiken, lagget (kommer fixas med stor sannolikhet)

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem

Fryslagg

Hej

Jag köpte CoD: BO för att testa och så.. Men inte så lätt när det är REJÄLA fryslagg hela tiden, verkligen hela tiden.. Speciellt när det blir skjutfighter.. Allt stannar till och poff så är man död!

Ändrade dessa som jag läste i tråden att det hjälper, men icke! Nån som vet något mer?

Ändra följande:

Citat:

seta r_multiGpu "0" (denna var på "1")
seta r_multithreaded_device "1" (denna var på "0")
seta r_glow_allowed "0" (denna var på "1")
seta cl_maxpackets "60" (denna var på "30")

Snälla hjälp mig?! Datorn jag har finns i sign, dock kör jag nu standardvolter + standardklockfrekvenser på cpu/minnen. Enda skillnaden och självklart kör jag med ATIs 10.10 drivrutiner

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Devil May Cry:

Mitt battlefield bc 2 ser då bra mycket bättre ut än sreenshotsen ovan.

Kan ladda upp bilder om du inte tror mig.

1920*1080
4xAA 2xSS
spöar du det menar du :)?
ladda upp!

gärna så man ser FPSen också

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Skrivet av Crafting:

fortfarande problemet att spelet inte uppfattar mina mus rörelser ibland

Ja, samma här. Högerklicka för att sikta och inget händer...
Vänta några sekunder och då funkar det.

Visa signatur

När du är äldre blir dina leksaker dyrare....

Permalänk
Medlem
Skrivet av SIR_HanZen:

Hej

Jag köpte CoD: BO för att testa och så.. Men inte så lätt när det är REJÄLA fryslagg hela tiden, verkligen hela tiden.. Speciellt när det blir skjutfighter.. Allt stannar till och poff så är man död!

Ändrade dessa som jag läste i tråden att det hjälper, men icke! Nån som vet något mer?

Ändra följande:

Snälla hjälp mig?! Datorn jag har finns i sign, dock kör jag nu standardvolter + standardklockfrekvenser på cpu/minnen. Enda skillnaden och självklart kör jag med ATIs 10.10 drivrutiner

prova smacka upp seta cl_maxpackets "60" till 100

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Skrivet av fammo:

Så hur bra är detta lir egentligen? Orkar inte bläddra igenom alla sidor och läsa.
Är det värt 380kr? Ser att en hel del gnäller på att det laggar online? Fixas ju garanterat med tiden.
Är det många cheaters online som MW2?

SP är klart njutbart, MP fungerar inte så bra att jag kan överväga att spela det.
Ska testa ikväll igen och se om något är fixat, man undrar ju hur de beta testade spelet?

Visa signatur

När du är äldre blir dina leksaker dyrare....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zordor:

prova smacka upp seta cl_maxpackets "60" till 100

Done! Ska testa

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikingone:

MP delen ser inte ut sådär i min dator...inte på långa vägar...

Antingen är det nått fel för dig eller så överdriver du. Beror på hur banorna är gjorda också.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Verkar som bara en del har problem med mp? För mig funkar det prima! Fick lite fryslagg nån gång i början men spelade hela kvällen igår och det fungerade hur bra som helst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zordor:

prova smacka upp seta cl_maxpackets "60" till 100

Hjälpte inte för 5 spänn!

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Det är sjuka FRYSLAGG, nu kör jag t o m grafikkort ALLT på orginal och cpun orginal och minnena kör jag o 1333mhz

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SIR_HanZen:

Hjälpte inte för 5 spänn!

fan va tråkigt, då är jag tyvärr slut på idéer, bara vänta och se om de knör ut en patch snart :/

Så som jag ser det är majoriteten av folk som har problem, är de som ha Dual Core prollar, rätta mig om jag har fel.

Känns jävligt mysko att man sätter en Dual Core som minimum krav sedan så när man väl använder en så är spelet i princip ospelbart.

Ofta man inte har upptäckt sådant i testerna man gjort :S

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zordor:

Känns jävligt mysko att man sätter en Dual Core som minimum krav sedan så när man väl använder en så är spelet i princip ospelbart.

Fast å andra sidan vet man ju inte vad man ska förvänta sig när man precis uppnår minimikravet, precis som jag.

Men jag har problem jag med. Även med alla tweaks som dykt upp.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zordor:

fan va tråkigt, då är jag tyvärr slut på idéer, bara vänta och se om de knör ut en patch snart :/

Så som jag ser det är majoriteten av folk som har problem, är de som ha Dual Core prollar, rätta mig om jag har fel.

Känns jävligt mysko att man sätter en Dual Core som minimum krav sedan så när man väl använder en så är spelet i princip ospelbart.

Ofta man inte har upptäckt sådant i testerna man gjort :S

Jo jag sitter ju på en 4 kärning i5 740 prolle så.. Och det roliga är ju att i configen är standard "0" på "seta r_multithreaded_device" alltså seta r_multithreaded_device "0" Liksom, WHY?

Några som vet hur man får bort fryslaggen? Det är liksom minst 5-10sekunders fryslagg! Nu testar jag t o m 1024x768 i upplösning och kör "Auto" på alla inställningar i spelet.

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Det är fint!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zordor:

Skulle faktiskt vilja se fakta på det, vad jag har för mig så bygger det väll på WaW och vad jag kommer ihåg va la det till PC först sedan konsol? eller har jag fel?

har självklart ingen direkt fakta på det men det är ganska självklart då det är så med nästan alla FPS spel och andra spel också för den delen som kommer till både konsol och PC samtidigt.. + att om det inte hade vart på det sättet så hade det vart tvärt om mot vad det är nu.. dvs att PC delen var grymt optimerad och funka så gott som PC delen och konsol versionen var helt okej bara.. inte som nu när konsoll versionen är felfri (har dock bara spelat på konsol ca en timme) och PC versionen är helt åt helvette..

samt när man gör spel som ska vara till PC och konsol så är det extremt mycket lättare att göra ett spel för konsol först och sedan optimera det för PC då konsolerna är så pass mycket klenare än en någorlunda speldator idag..

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Fast å andra sidan vet man ju inte vad man ska förvänta sig när man precis uppnår minimikravet, precis som jag.

Men jag har problem jag med. Även med alla tweaks som dykt upp.

Fast jag kör med en E8400 @ 3,6 GHz tycker det är ganska långt över minimum kraven!

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Skrivet av SIR_HanZen:

Jo jag sitter ju på en 4 kärning i5 740 prolle så.. Och det roliga är ju att i configen är standard "0" på "seta r_multithreaded_device" alltså seta r_multithreaded_device "0" Liksom, WHY?

Några som vet hur man får bort fryslaggen? Det är liksom minst 5-10sekunders fryslagg! Nu testar jag t o m 1024x768 i upplösning och kör "Auto" på alla inställningar i spelet.

att ändra upplösning kommer inte hjälpa.
Det är ingen som vet varför det fryslaggar mer än att det är för att CPUn går upp på 100% på alla kärnor och det finns tyvärr ingen fix ute som funkar för alla. Dessa inställningar som finns i tråden har hjälpt några men långt ifrån alla.

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem

Läste detta för er som inte har sett det:

PC community. We are listening and have been working on updates. We have deployed a couple already below, more to come. Stay tuned here.

- GameServers.com has bumped sv_maxrate to 25000 across all servers to reduce lag
- GameServers.com continues to improve official server distribution in various worldwide regions

Regards,
-JD

Permalänk
Medlem
Skrivet av omii:

Läste detta för er som inte har sett det:

PC community. We are listening and have been working on updates. We have deployed a couple already below, more to come. Stay tuned here.

- GameServers.com has bumped sv_maxrate to 25000 across all servers to reduce lag
- GameServers.com continues to improve official server distribution in various worldwide regions

Regards,
-JD

Jo men hur fan man kan tycka att smacka upp rate'en till 25000 är en patch tycker jag är jävligt märkligt... TJOHO vi ändrade ett cvar !! det är inte på servrarna felet ligger utan clienterna. Så har iaf jag uppfattat de.

fan det är inte de som är felet, felet är juh att vi knappt kan spela spelet över huvudtaget, pga att det äter upp CPU värre än Crysis xD

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Skrivet av Zordor:

Jo men hur fan man kan tycka att smacka upp rate'en till 25000 är en patch tycker jag är jävligt märkligt... TJOHO vi ändrade ett cvar !! det är inte på servrarna felet ligger utan clienterna. Så har iaf jag uppfattat de.

fan det är inte de som är felet, felet är juh att vi knappt kan spela spelet över huvudtaget, pga att det äter upp CPU värre än Crysis xD

Det står ju dock update och inte patch och dom har ju uppdaterat server configen

Och maxrate var ett problem innan och bidrog till lagget. 5000 i rate är inte mycket

En patch bör dock vara på ingång så det är bara till att stå ut med lagget eller spela något annat så länge tills det är fixat

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk

Fungerar servrarna lika som MW2, att dom går "över" IWnet? Alltså dåligt=)

Visa signatur

[Stationär dator] - [ Cooler Master Cosmos 1000 ] [ Corsair 650W ] [ASUS P8Z68-V PRO] [ Intel i5 2500K @ 4.3ghz] [Noctua NH-D14] [ ATI HD7950 ] [Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP] [ SSD Intel 520 180gb] [Samsung F3 1500gb] [ Seagate Barracuda 3000gb ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av snoogiloo:

Det står ju dock update och inte patch och dom har ju uppdaterat server configen

Och maxrate var ett problem innan och bidrog till lagget. 5000 i rate är inte mycket

En patch bör dock vara på ingång så det är bara till att stå ut med lagget eller spela något annat så länge tills det är fixat

Ops im srry missade de helt och hållet, hoppas fan patchen kommer snart är SJUKT sugen!

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk

Till den som undrade över priser, jag kan bekräfta att Mediamarkt säljer Black Ops för 299 kr till PC och 399 kr till konsol. Jag var precis och köpte på Mediamarkt i Lund och de har till alla formaten på hyllan.

Återstår bara att se hur det fungerar..

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

Ni som laggar kör ni me ssd lr vanlig mekaniskt? Bara undrar för många På steamforum lör me slitna dualcores o vanliga diskar bara en tanke.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zordor:

Fast jag kör med en E8400 @ 3,6 GHz tycker det är ganska långt över minimum kraven!

Kunde ju inte jag veta, står inte så i din signatur

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av contra:

Ni som laggar kör ni me ssd lr vanlig mekaniskt? Bara undrar för många På steamforum lör me slitna dualcores o vanliga diskar bara en tanke.

Under loading så läggs den data som behövs i ramminnet, annars så hade tiden det tog att ladda texurer sjunkit med en faktor 100 - 1000

Permalänk
Skrivet av contra:

Ni som laggar kör ni me ssd lr vanlig mekaniskt? Bara undrar för många På steamforum lör me slitna dualcores o vanliga diskar bara en tanke.

Har inget med de att göra. Jag har en gammal sunkig HDD som har hängt med sen SATA2 släpptes och har inga problem med lagg.

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring