Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av nmc:

Nu har jag hämtat ut hos min lokala livs. Paketet såg fan för jävligt ut såg jag efter. Ett hål typ i ps3 lådan, intryckt på ena sidan och en vanlig jävla tejp som sigill. Det var detta jag ville slippa iom att vi kom överens om att hämta på pick-up point. Sen att ni inte använder en extra låda som skydd är för mig helt jävla obegripligt, utan ni skickade med PS3:an låda som skydd. RIKTIGT JÄVLA BESVIKEN, försöker kontakta kundtjänst nu via telefon.

EDIT: Tacka gud för en bra support i alla fall.

Vi beklagar att du är besviken på emballeringen av din PS3. Hoppas att du fick den hjälp du behövde av kundservice på telefon. I annat fall kontakta mig gärna via PM.

Skrivet av Ibymafayhas:

Komplett har väl aldrig brytt sig om innehållet i det de skickar. Köpte en TV och det enda som var helt i paketet var lyckligtvis TV:n (På utsidan såg paketet bra ut men inuti var frigoliten totalt söndersmulad).
Den paketering som ni använder gör inte att man gärna vill köpa en vara för tusentals kronor från er...

TV är i regel väl emballerade från leverantören och behöver sällan ytterligare emballage för frakt. Fraktskador från speditören kan tyvärr förekomma i enstaka fall ändå. Jag hoppas att du fått den support du behöver i det här fallet - annars är du välkommen att kontakta oss på 031-710 20 00 eller support@komplett.se

Ytterligare information om hur vi packar produkter finns i denna tidigare post: #10444995

Skrivet av muffyn:

Hejsan Komplett.se!

Detta är angående er annons här på SweC och eran nya 1337 w33k (som jag inte kände till).

YouTube - Komplett.se, you has the fail

Inget elakt menat, hade bara lite tråkigt.

Tack för att du uppmärksammat detta! Dessa banners ska nu vara borta och ersatta med nya. Mycket riktigt är det som flera påpekat gamla banners som dykt upp på nytt. Vi håller på att reda ut varför dessa gamla banners kom upp för att kunna se till att det inte händer igen.

Skrivet av SayZk:

Tjena! Surfade runt efter grafikkort och fick syn på detta:
http://img824.imageshack.us/img824/9597/prosessor.png

Är inte säker, men heter det inte "Grafisk Processor" isåfall? Ni har ju skrivit "Processor tillverkare" brevid
Kapacitet med? ;D

Tack för att du uppmärksammat detta! Jag har skickat det vidare till ansvarig - en uppdatering är på gång.

Skrivet av Fnosk:

Kompletts kundtjänst via mail är, i min mening, alldeles för långsam för att ge god service. Beror detta på att ni satsar allt krut på telefonsupport? Hursomhelst tycker jag att ni bör göra en satsning på mailsupporten, utan att göra avkall på telefonsupporten. Kvaliteten på servicen över mail har jag inget att klaga på, däremot så är tiden till svar alldeles för lång. Speciellt i ärenden som är någorlunda akuta, som t ex frågor eller önskemål gällande liggande order. Jag har mycket goda erfarenheter av väl fungerande kundtjänst via mail. (...)

Vår målsättning är givetvis att ha en så snabb och bra mailsupport som möjligt. För närvarande 300-400 mail om dagen och har en genomsnittlig svarstid på ca 10 timmar. I början på veckorna kan svarstiden vara något längre på grund av hög belastning både på mail och telefon. Tyvärr så är möjligheten att ställa följd- och kontrollfrågor via mail detsamma som via telefon, vilket gör att ett ärende kan ta längre tid via mail. Vid akuta frågor som den du nämner, ändring av liggande order så ber vi dig ringa kundservice om möjlighet finns.

Vänligen

Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Komplett = extremt långsamma? Beställde Black Ops den 5:e November i hopp om att komplett skulle kunna skicka det den 8:e så att jag fick det den 9:e (releasedag). Istället skickade de spelet den 9:e, igår. Ett vanligt brev borde inte ta längre än 1 dag (antar att ni skickar från Sverige?) särskilt inte när det finns 100+ på lager, men inte har jag fått något idag... riktigt riktigt besviken, det var mitt sista köp från komplett.

Visa signatur

Intel Core i5 750 2.66GHz | 4 GB DDR3 Crucial | MSI P55 CD-53 | HD6870

Permalänk
Medlem
Skrivet av Musicc:

Komplett = extremt långsamma? Beställde Black Ops den 5:e November i hopp om att komplett skulle kunna skicka det den 8:e så att jag fick det den 9:e (releasedag). Istället skickade de spelet den 9:e, igår. Ett vanligt brev borde inte ta längre än 1 dag (antar att ni skickar från Sverige?) särskilt inte när det finns 100+ på lager, men inte har jag fått något idag... riktigt riktigt besviken, det var mitt sista köp från komplett.

Norge.

Komplett.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

det var det jag var rädd för. hursomhelst, ska det ta 6 dagar att få fram en produkt till sthlm? beställde alltså den 5:e...

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Musicc:

det var det jag var rädd för. hursomhelst, ska det ta 6 dagar att få fram en produkt till sthlm? beställde alltså den 5:e...

Ajdå. Vet iallafall att jag beställde en tv och fick hem den DAGEN EFTER! Såg ut såhär i ansiktet :O. Det måste ha varit något misstag där borta, ring vetja.

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Musicc:

Inte schysst att räkna 6 dagar från den 5:e när releasen var den 9:e.
Eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Inte schysst att räkna 6 dagar från den 5:e när releasen var den 9:e.
Eller?

med tanke på att det fanns 100+ i lager då (som jag redan skrivit) så tycker jag att de åtminstone borde ha skickat ut det en eller två dagar före release, inte på releasedagen, men det är min åsikt som kund...

Visa signatur

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Musicc:

Skrivet av Musicc:

med tanke på att det fanns 100+ i lager då (som jag redan skrivit) så tycker jag att de åtminstone borde ha skickat ut det en eller två dagar före release, inte på releasedagen, men det är min åsikt som kund...

På grund av att det var väldigt hårt tryck på just Call of Duty: Black Ops när de kom i lager så hann inte vår lagerstatus uppdateras i samma takt som order strömmade kom in. Alla order läggs dock på kö i den ordningen som de kom in. I ditt fall har det tyvärr troligtvis blivit så att att du hamnat på en köplats utanför de antal som fanns i lager vilket gjorde att din order inte kunde plockas och skickas förrän nästa leverans kom in.

Vid val av brevfrakt som fraktalternativ varierar frakttiden mellan 2-7 dagar, de allra flesta brev kommer dock fram under 2-5 dagar. Mer information om våra fraktalternativ och leveranstider finns här: Komplett.se

Vänligen

Mikael

Visa signatur

Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Hedersmedlem

Varför tar brev ända upp till 7 dagar från Er? Lagrar ni dem speciellt för bättre upplevelse, liknande en del ostar?

Vänligen

Rasmus

Skrivet av Komplett:

På grund av att det var väldigt hårt tryck på just Call of Duty: Black Ops när de kom i lager så hann inte vår lagerstatus uppdateras i samma takt som order strömmade kom in. Alla order läggs dock på kö i den ordningen som de kom in. I ditt fall har det tyvärr troligtvis blivit så att att du hamnat på en köplats utanför de antal som fanns i lager vilket gjorde att din order inte kunde plockas och skickas förrän nästa leverans kom in.

Vid val av brevfrakt som fraktalternativ varierar frakttiden mellan 2-7 dagar, de allra flesta brev kommer dock fram under 2-5 dagar. Mer information om våra fraktalternativ och leveranstider finns här: Komplett.se

Vänligen

Mikael

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av MultiMan:

Varför tar brev ända upp till 7 dagar från Er? Lagrar ni dem speciellt för bättre upplevelse, liknande en del ostar?

Vänligen

Rasmus

Posten ska kunna leverera ett brev på 2 arbetsdagar, även från Norge. Men eftersom vi märkt att leveranserna av order inte alltid levereras på 2 arbetsdagar är vi tydliga med att brevfrakt kan ta upp till 7 dagar i undantagsfall. Absolut vanligast är som sagt 2-5 dagar.

Håller igen lite med radbrytningarna den här gången.

/Mikael

Visa signatur

Permalänk

Hej

Jag tänkte kolla hur eran garanti fungerar på LG Tv´s (Komplett.se - LG 47" LCD-TV 47LD450) vid pixelfel eller andra defkta delar? Är de hämt service eller måste man skicka in själv och betala frakt själv?

Är det 100 % pixel garanti?

Samt hur lång garati har man , 3 år , 5 år?

Och berende på fel , hur lång tid brukar de ta och får man någon substitut tv eller liknande om de tar för lång tid?

Vore bra och veta innan köp så man kan bestämma sig vart man ska köpa den.

Mvh
Erik

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Hej komplett..
Har ni någon rabatt för sweclockers medlemmar??

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av remru218:

Hej komplett..

De har rabatter för alla, inte något specifikt för Swec

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

De har rabatter för alla, inte något specifikt för Swec

Vad för rabatt då??

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av remru218:

Vad för rabatt då??

Han menar antagligen att de är så billiga(?) redan.

Permalänk
Hedersmedlem

Det varierar, de har ju både "veckans erbjudande" och brukar alltid köra andra kampanjer också.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Va fasen komplett? Beställde HTPC etc igår och paketeten har redan skickats iväg idag. Inte varit med om att någon annan butik har skickat ut på söndagen, eller är så snabba!

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15v CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av ericsundell2:

Hej

Jag tänkte kolla hur eran garanti fungerar på LG Tv´s (Komplett.se - LG 47" LCD-TV 47LD450) vid pixelfel eller andra defkta delar? Är de hämt service eller måste man skicka in själv och betala frakt själv?

Är det 100 % pixel garanti?

Samt hur lång garati har man , 3 år , 5 år?

Och berende på fel , hur lång tid brukar de ta och får man någon substitut tv eller liknande om de tar för lång tid?

Vore bra och veta innan köp så man kan bestämma sig vart man ska köpa den.

Mvh
Erik

Vi lämnar 100 % pixelgaranti på LG Full-HD TV. Garantin på denna modell är 2 år. Skulle du behöva skicka in TV:n på service så tar det normalt 2 veckor och vi står för frakten.

Skrivet av remru218:

Hej komplett..

Hej!
I dagsläget har vi inga rabatter specifikt för Sweclockers-medlemmar.

Vänligen

Mikael

Visa signatur

Permalänk

Om jag lägger en beställning på datordelar till en komplett dator ikväll med direktbetalning och delarna finns på lager, borde jag ha grejerna tills på fredag då?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av vivalaboeg:

Om jag lägger en beställning på datordelar till en komplett dator ikväll med direktbetalning och delarna finns på lager, borde jag ha grejerna tills på fredag då?

Saker de har i lager brukar ta en dag eller så, så det kan du nog vara ganska säker på ja
Vad är det för fraktsätt som är aktuellt?

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Vi lämnar 100 % pixelgaranti på LG Full-HD TV. Garantin på denna modell är 2 år. Skulle du behöva skicka in TV:n på service så tar det normalt 2 veckor och vi står för frakten.

Hej!
I dagsläget har vi inga rabatter specifikt för Sweclockers-medlemmar.

Vänligen

Mikael

enligt svensk lag så ska det ju vara 3 års garanti på elektroniska varor? Kunsumentköplagen?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sj6:

enligt svensk lag så ska det ju vara 3 års garanti på elektroniska varor? Kunsumentköplagen?

Reklamationsrätt, inte garanti.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Saker de har i lager brukar ta en dag eller så, så det kan du nog vara ganska säker på ja
Vad är det för fraktsätt som är aktuellt?

Har inte kollat vad dom har för fraktsätt än faktiskt, hempaket eller till utlämningsstället blir det nog. Beror på prisskillnaden.

Permalänk
Medlem

Ingen skugga över komplett, men grafikkortet jag fick utbytt efter 2v har åter rasat samman. Retur är anmäld, men den här gången kommer jag inte klara mig utan i 2v, så jag hoppas på ett bättre svar den här gången.

Köp inte ZOTACs GTX-kort, dom verkar inte tåla värme alls, eller så har jag extrem otur med mina

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av vivalaboeg:

Skrivet av vivalaboeg:

Har inte kollat vad dom har för fraktsätt än faktiskt, hempaket eller till utlämningsstället blir det nog. Beror på prisskillnaden.

Det beror som TheDaemon skriver på vilket fraktsätt du väljer. Mer information kring leveranstider, stopptider och fraktpriser finns här: Komplett.se

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Det beror som TheDaemon skriver på vilket fraktsätt du väljer. Mer information kring leveranstider, stopptider och fraktpriser finns här: Komplett.se

Vänligen

/Mikael

Beställde grejerna idag strax före 14 och dom är skickade redan. Ruskigt bra!

Permalänk
Medlem

Tja Komplett!

När Asus nya bärbara U31 - modeller släpps kommer U35Jc gå ner i pris?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Tyrgrim:

Tja Komplett!

När Asus nya bärbara U31 - modeller släpps kommer U35Jc gå ner i pris?

Hej!

Jag har hört efter med våra inköpare och just nu har vi ingen information om att U35Jc kommer att prissänkas.
Det kan komma att ändras förstås - men ingen information just nu alltså.

Vänligen

Mikael

Visa signatur

Permalänk

Tja

Varför kostar pick-up-point 39 kr? Det skulle vara gratis!!

Jag har köpt en Micron C300 SSD som julklapp på Komplett på Lördag. Brevpaket och Pick-up-point är båda 39kr så jag valde brev för att har jag inga tid xD.

Det är 4 dager. Min koli nummer(Brev id!!!!!) är fortfarande fel. Vad hände? Skulle inte jag få min julklapp mellan 1-3 dager?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dothan228:

Tja

Varför kostar pick-up-point 39 kr? Det skulle vara gratis!!

Jag har köpt en Micron C300 SSD som julklapp på Komplett på Lördag. Brevpaket och Pick-up-point är båda 39kr så jag valde brev för att har jag inga tid xD.

Det är 4 dager. Min koli nummer(Brev id!!!!!) är fortfarande fel. Vad hände? Skulle inte jag få min julklapp mellan 1-3 dager?

Lördagar och Söndagar är inte arbetsdagar i Sverige. Beställningen behandlades alltså tidigast igår.

Citat:

Leveranstid: Antal helgfria vardagar det tar för leveransen att komma fram från dagen vi skickar den.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.