Permalänk
Medlem

Båda 470 trasiga?

Tjena, kör som ni ser i sign med 470 SLI. Men häromdan när jag körde black ops så började vissa mörka områden bli fulla med röda prickar. Så då tänkte jag att ett av korten hade gett upp. (har hänt mig förut, med samma symptom) Jag tog ut ett av dem och allt var frid och fröjd, tills idag. Då jag fick samma problem igen. Trodde att jag hade tagit ut det hela kortet och lämnat kvar det trasiga så jag bytte igen. Men efter ett tag var det samma problem igen.

Jag undrar nu om någon har någon aning om vad detta kan vara för problem. Kan båda korten vara paj, och i så fall varför?

Permalänk
Avstängd

Testat andra drivisar?

Visa signatur

Asus PT6 Deluxe v2 | i7 920 @ 3,2GHz | Corsair Dominator DDR3 6GB @ 1600MHz | Intel X25-M 80GB SSD | 2x Gigabyte GTX470 1GB @ 850/2100 - 1.050v | Alienware OptX AW2310 23" 120Hz | nVidia 3D Vision

Permalänk
Antielefant

Gäller det enbart ett spel eller fler?

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Hedersmedlem

Hade det problemet en del för ett halvår sen med mitt gs 7600. För tre månader sen brändes det sönder på något vis så jag fick konstant BSOD fylld med röda prickar. DOck hade prickarn dykt upp vid random tillfällen innan utan att skapa problem utom att det såg fult ut. Så kanske kolla kylningen?

Visa signatur

CPU: i5 760, SilverStone Argon AR01 MOBO: MSI P55A-G55 GPU: Nvidia 770 RAM: CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP 1600MHZ SSD: Intel 120 GB Chassi: R4 PSU: Corsair TX 850W 80+ Mus: Qpad 5k Skärm: BenQ 24'

Permalänk
Avstängd

Säkert måndags exemplar båda korten hihihi shit alltså

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Gäller det enbart ett spel eller fler?

Nä, både i spel och i windows. Men jag måste ha spelat ett tag för att trigga igång det.

Skrivet av tirim4:

Hade det problemet en del för ett halvår sen med mitt gs 7600. För tre månader sen brändes det sönder på något vis så jag fick konstant BSOD fylld med röda prickar. DOck hade prickarn dykt upp vid random tillfällen innan utan att skapa problem utom att det såg fult ut. Så kanske kolla kylningen?

Drar upp fläktarna i afterburner men inget händer.

Skrivet av SweRMW:

Testat andra drivisar?

Hur ska jag göra det?

Skrivet av DeathAdder89:

Säkert måndags exemplar båda korten hihihi shit alltså

-.-

Permalänk
Medlem

Tag bort gamla drivers med drive sweeper och installera äldre drivisar.

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk

körde oxå blackops å nu får ja pixel fel i många spel :S och jag har formaterat nu och får samma sak

Visa signatur

ÐeviL

Permalänk
Medlem

Har du överklockar korten? Kan vara ganska mycket utöver just grafikkorte som vållat problemet. Dvs, grafikkortet är med all sannolikhet skadat men orsaken kan bero på exempelvis dålig kylning eller överklockning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scoorch:

Tag bort gamla drivers med drive sweeper och installera äldre drivisar.

Gör de nu.

Skrivet av Kaspersky 0_o:

Har du överklockar korten? Kan vara ganska mycket utöver just grafikkorte som vållat problemet. Dvs, grafikkortet är med all sannolikhet skadat men orsaken kan bero på exempelvis dålig kylning eller överklockning.

Nä har inte överklockat något och dom ligger på vanliga fremi temps.

Sådär ja, då blir det en ny skärm istället visade sig efter lite felsökning att det var den som var kass men tack för hjälpen.