Permalänk
Skrivet av loako:

Idag när jag kom hem från skolan låg det ett spännande papper i lådan som bad mig att ta mig till mitt postombud.
Sagt och gjort rusade jag genom allt snöslask till busshållplatsen där jag precis hann med en buss.
6 stationer senare kliver jag av och styr stegen mot Viking spel som ombudet heter.
Får ut en spännande fodrat kuvert och tar mig hem med bussen.
Väl hemma hinner jag knappt få av skorna förrän dom 4 vackraste fläktarna jag någonsin ägt hittat ut ur påsen.

Tyvärr orkade inte mitt lata noname agg driva ens en av dom samtidigt som hårddisken så dom får vänta snällt på skrivbordet tills pengar för en major uppgradering finns.

Tack så hemskt mycket!

kraftigt tilltaget nätagg om det inte klarar att driva en fläkt till utan att överbelastas

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av fille3002:

kraftigt tilltaget nätagg om det inte klarar att driva en fläkt till utan att överbelastas

Du jag vet... uppgradering är ett måste

Visa signatur

2500k@4.1Ghz - MSI P67A GD55 - 12GB 1600Mhz - A-Data 120GB SSD - Fractal Design Define R3 - Powercolor 7970

Permalänk
Medlem

Hej allesamman! Verkar som att mina paket trillat ner i lådan, roligt tycker jag, det blir nog mer sånt längre fram också. Jag har tyvärr inte uppdaterat tråden på ett tag nu, kanske mest för att jag upptäckt att COD 4 flyter på utomordentligt bra i 1920x1200 på min Macbook. Men också för att det inte hänt så mycket, förutom att jag fått paket från Nils Själva datorn byggs när jag får tag i Sandy Bridge-komponenter.

Jag blev mäkta besviken på den här teckningen!

Men döm av min förvåning när jag fått ett a4 med teckningen på i paketet? Haha!

30 meter sleeve till, eftersom att det jag hade innan inte hade räckt till AX 850's långa kablar.

Och i den lilla påsen fanns svarta 3-pinskontakter och molex-"verktyg".

Testar lite, seems just fine.

Och det här tänker jag inte skämmas för, jag är en nörd, och inget mer med det.

MVH

Permalänk
Medlem

underbart, äntligen update

Visa signatur

2500k@4.1Ghz - MSI P67A GD55 - 12GB 1600Mhz - A-Data 120GB SSD - Fractal Design Define R3 - Powercolor 7970

Permalänk

OMG TAVLAN <3 epic win!

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lambi:

http://data.fuskbugg.se/dipdip/geekiest.JPG

Och det här tänker jag inte skämmas för, jag är en nörd, och inget mer med det.

MVH

Gilla tavla! Blir att sätta igång med att sleeva(?) något i mitt 800D snart då

Väntar spänt på fortsättning

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av dbxxx:

Gilla tavla! Blir att sätta igång med att sleeva(?) någon i mitt 800D snart då

Det är bara att köra på Har du haft riktig kvalitets-sleeve i handen någon gång? Kan skicka en meter MDPC-X om du PM:ar din adress, så får du känna på innan du beställer.

Till er övriga i tråden: Idag besökte jag min kära färghandel och köpte sprayfärg! På grund av min ringa ålder/min icke-konventionella klädstil fick jag en hel del blickar på vägen hem... Men första lagret primer sitter, och ikväll även första lagret färg Cheers!

Permalänk
Medlem

Heh, det där känner jag igen.
När jag skulle köpa kemiskt ren bensin i den lokala färghandeln konstaterade innehavaren "Jasså, det är sånt ni ungdomar dricker nu för tiden." Skön snubbe det där med glimten i ögat.
Men visst blir folk lite misstänksamma när man köper sprayfärg (även fast de kanske lugnas när man även införskaffar Primer).

Permalänk
Medlem

Låter fint!
Hoppas vi på fler bilder inom kort då

Visa signatur

* 🖥️ i9 9900K - ASUS PRIME Z370-A II - 16GB - RTX 2070 - 32" Samsung G7
* ⌨️ Ducky One 2 Mini 60% | 🖱️ Corsair Scimitar | 🎧 HyperX Cloud II
* 📱 iPhone 12 Mini | ⌚ Apple Watch SE 44mm

Permalänk
Medlem

Jag får en väldigt läskig kick av att lyssna på sextiotalsmusik och hålla i en sprayburk. Det känns nästan som att jag kommer börja göra stenciler och måla på väggar ... Hoppas inte Den vita färgen tog i alla fall slut halvvägs genom lackningen. Köper mer färg imorgon och postar bilder när det är färdigt - istället för att ni ska få bilder i taskigt ljus som ändå inte visar något resultat.

MVH

Permalänk
Medlem

Jag lackar ur!

Sisådärja, nu har jag lackat lite mer i verkstan... Bilder

Bild 1, bezels

Bild 2, bezels

Bil 3, bezels

Fler bilder i nästa inlägg, blir så grötigt om alla ska med i ett och samma.

MVH

Permalänk
Hedersmedlem

Vitt ska det vá Ska bli spännande att se svart sleeve i nästan helvitt FT02

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Jag lackar ur!

Och så vidare till chassits stomme eller vad ni vill kalla det Unibody-skelett?

Voila!

Den här detaljen tyckte jag extra mycket om !

Ta dig samman Berit!

"Genesis" - en bygglogg sprängfylld med bilder på irrelevanta frontbezels.

Ser jag tjock ut i den här?

Woah, shiny.

Get down bi*ches (a)

Och de syns inte ett smack med sidan på, lovley... Fast näe.

Jag vill ha ett Sandy Bridge-system nu.. Fan.

Permalänk
Proffsmoddare

Läckra bilder! Längtar extra mycket till Sandybridge nu!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Trevlig bygglogg. Kommer bli grymt.

Permalänk
Medlem

Har du bestämt dig hur du ska göra med 5.25-platserna och Himuro:rna? Ett förslag är att du ska skaffar en till plexi-skiva och tillverka en sida åt 5.25-platserna.

På så sätt får man se dem vackra hårddiskkylarna!

Visa signatur

i7 4770k 4.2 GHz delid | Asus Z97-E | 32GB 2133 MHz 12-13-12-37 1T DDR3 | Radeon 6600 | KC2500 2 TB + 840 EVO 1TB | Corsair AX860 Platinum | Define R4

"Once you go FLAC, you never go back!"

Permalänk
Medlem

Najs^^

Visa signatur

2500k@4.1Ghz - MSI P67A GD55 - 12GB 1600Mhz - A-Data 120GB SSD - Fractal Design Define R3 - Powercolor 7970

Permalänk
Medlem

Ursäkta om jag lånar lite trådplats.
Bytte min 80mm bak mot en av fläktarna jag fick av lambi men den fick inte plats i lådan utan fick sitta på utsidan.

Blir nog ett nytt chassit efter jul.
Dålig bild men så blev det:)
Blev svalare inuti iaf.
Väntar med spänning på update nu^^

Visa signatur

2500k@4.1Ghz - MSI P67A GD55 - 12GB 1600Mhz - A-Data 120GB SSD - Fractal Design Define R3 - Powercolor 7970

Permalänk
Medlem
Skrivet av loako:

Ursäkta om jag lånar lite trådplats.
Bytte min 80mm bak mot en av fläktarna jag fick av lambi men den fick inte plats i lådan utan fick sitta på utsidan.

Blir nog ett nytt chassit efter jul.
Dålig bild men så blev det:)
Blev svalare inuti iaf.
Väntar med spänning på update nu^^

hahaha xD ghetto <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av roskai:

hahaha xD ghetto <3

HAHA, och det gick inte och räkna ut på en mikrosekund i huvudet?

Härlig bygglogg i övrigt

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

det där chassit är PORR!

Permalänk
Medlem

Snyggt. att jag har missat denna tråden.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

dog projektet? :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av saltiiz:

dog projektet? :/

Tror han väntar på Sandy-bridge så det är nog ingen fara:P

Permalänk
Proffsmoddare

Lycka till mannen! Sånt här är riktigt jobbigt och oavsett din part i det hela så har du min fulla förståelse. Har själv varit i trassel med rättvisan och blev enligt mig felaktikt dömd (Arn't we all?) men kan säga att oavsett hur allvarligt det är och vilken sida man har så är en rättslig process oerhört uttömmande. Hur det än går så brukar det vara skönt att det är över.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Hedersmedlem

Synd att du inte bor nere i Ängelholm, då kunde jag övertagit projektet

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Synd att man inte har pengarna, bor nämligen också i visby.
Lycyka till med allting och gott nytt år

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lambi:

Hallå!

Jag har inte glömt bort den här tråden bara för att jag inte uppdaterat på ett tag, men den senaste tiden har varit väldigt turbulent för företaget där jag (och hela min familj) jobbar. Jag vill inte säga för mycket, men med anala beställare, struliga underentreprenörer och Skatteverket som ställt in siktet på verksamheten, så ser det ut som att detta kommer leda till en rättslig process. Detta tar självklart mycket tid och ork, men jag kan försäkra er om att jag står helt fläckfri inför rättvisan - eller hur man nu formulerar det ... En rättegång är att vänta i februari-maj.

Hur som haver så kämpar vi nu för att hålla det här skeppet flytande - inte det lättaste när alla drar i en från varje håll och kant. Jag hoppas också att ni förstår att det här självklart kommer påverka bygget, eftersom att livet>datorbyggande. Och det är ju inte bara företaget som blir lidande, utan även familjen, ekonomin, jag och hela fadderullan.

Huruvida projektet färdigställs i framtiden vet jag inte. Den här fighten kan dra ut på tiden, och det kan vara en storm som blåser över snabbt. Men jag har inte ork kvar att lägga på det här datorbygget, och just nu känns det mest som att jag vill bunta ihop hela projektet i chassi-kartongen och sälja det vidare för en femhundring till nån som kan ta vid där jag slutat. Så att jag själv kan börja om från scratch när det här är över.

Jag hoppas att ni förstår detta. Och egentligen har jag ingen skyldighet att fullföra projektet eller säga varför det tar slut men ... det känns ändå bättre att förklara.

MVH Jesper

Trist att höra. Detta var det enda FT02-projektet på SweC och därmed det enda jag följde. Har själv köpt mig ett FT02B-WRI som kommer behållas orginal och fyllas med SB-godis.

Hoppas att allt löser sig för dig.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lambi:

Hallå!

Jag har inte glömt bort den här tråden bara för att jag inte uppdaterat på ett tag, men den senaste tiden har varit väldigt turbulent för företaget där jag (och hela min familj) jobbar. Jag vill inte säga för mycket, men med anala beställare, struliga underentreprenörer och Skatteverket som ställt in siktet på verksamheten, så ser det ut som att detta kommer leda till en rättslig process. Detta tar självklart mycket tid och ork, men jag kan försäkra er om att jag står helt fläckfri inför rättvisan - eller hur man nu formulerar det ... En rättegång är att vänta i februari-maj.

Hur som haver så kämpar vi nu för att hålla det här skeppet flytande - inte det lättaste när alla drar i en från varje håll och kant. Jag hoppas också att ni förstår att det här självklart kommer påverka bygget, eftersom att livet>datorbyggande. Och det är ju inte bara företaget som blir lidande, utan även familjen, ekonomin, jag och hela fadderullan.

Huruvida projektet färdigställs i framtiden vet jag inte. Den här fighten kan dra ut på tiden, och det kan vara en storm som blåser över snabbt. Men jag har inte ork kvar att lägga på det här datorbygget, och just nu känns det mest som att jag vill bunta ihop hela projektet i chassi-kartongen och sälja det vidare för en femhundring till nån som kan ta vid där jag slutat. Så att jag själv kan börja om från scratch när det här är över.

Jag hoppas att ni förstår detta. Och egentligen har jag ingen skyldighet att fullföra projektet eller säga varför det tar slut men ... det känns ändå bättre att förklara.

MVH Jesper

Håller tummarna för dig. hoppas de går väl ut.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Lambi:

Har inte hört några såna rykten, men på RV03 sitter de i alla fall !

Den övre himuron kommer troligtvis inhusera en SSD, om inte så får jag omplacera

FY FAN vad fullt RV03 va oO då tycker jag att mitt RV02 är fan så mycket snyggare

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]