Permalänk

Ett cleant chassi har du valt iallafall, nice med sleeving också. Vad kostar frakten egentligen ifrån caseking ?

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Jag hade oxå ett litet, litet paket från ChilledPC som låg och väntade!

Jiffy mail!

9 feet U-list och en reserv sleeve-tool, som kändes gedigen må jag lova.

MDPC-X's version känns lite tynnre och mer böjbar, den andra känns mer robust och hård.

Var tvungen att prova lite ... Kändes helt ok! Ska dock på med värmepistolen och se om skarvarna blir bättre då.

MVH

Permalänk
Medlem

Var tvungen att prova sleeva lite, på Enermax-fläkten... Har ju tyvärr ingen PSU än så

Blev bra när jag sträckte ut den, helt 100% non see through vet jag dock inte om jag kan hålla med om att det är. Nöjd hur som helst!

Den är ju för övrigt väldigt modulär och lätt att plocka isär... Bra om man vill lacka om den.

Färgtemat kommer bli vitt/svart med orange detaljer som det ser ut nu, på insidan av lådan alltså. Utsidan förblir som den är. MVH

Permalänk
Avstängd

vart köpte du den fläkten ? har letar

Permalänk
Medlem
Skrivet av og900turbo:

vart köpte du den fläkten ? har letar

Jag köpte min på caseking.de, som är ett tyskt företag. Du däremot kan beställa den från coolingstuff.se, så du slipper fraktkostnaden från Tyskland

MVH

Permalänk
Medlem

Chassisidan är nu färdig, eftersom att jag är ledig från skolan även idag

Chassisidan på andra sidan sitter löst, jag vet.

Ser helt okej ut?

Och från sidan.

Ge gärna respons på bygget!

MVH

Permalänk
Hedersmedlem

Det var riktigt snyggt Men du får akta plexit så att du inte repar det.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Proffsmoddare

Jag hade haft rundade kanter på fönstret. Som följer chassits form. Men i övrigt gillar jag storleken och vad du håller på med. Gillar också färgschemat. Valde ju samma jag i mitt lilla bygge.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Vilket bamsefönster!!! ... men nu när du plockat bort hela 5.25 sektionen så är det inte orimligt att visa mer av innehållet i burken, så trots att jag är lite "jättefönster"-motståndare så tycker jag det ser mycket lovande ut

Om monteringen av hårddiskarna: Snyggast tror jag vore om man kunde montera dem på stag som utgår från "moderkortsplåten" (du får isåfall alltså ev "bygga ny" moderkortsplåt, där hårddiskburen tidigare var), dvs så det normalt inte syns alls utan ger känslan av att hårddiskarna svävar, om du förstår vad jag menar.
Jag får rita en bild annars

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Vilket bamsefönster!!! ... men nu när du plockat bort hela 5.25 sektionen så är det inte orimligt att visa mer av innehållet i burken, så trots att jag är lite "jättefönster"-motståndare så tycker jag det ser mycket lovande ut

Om monteringen av hårddiskarna: Snyggast tror jag vore om man kunde montera dem på stag som utgår från "moderkortsplåten" (du får isåfall alltså ev "bygga ny" moderkortsplåt, där hårddiskburen tidigare var), dvs så det normalt inte syns alls utan ger känslan av att hårddiskarna svävar, om du förstår vad jag menar.
Jag får rita en bild annars

I'm glad you like it
Jag förstår nog inte riktigt vad du menar med stag faktiskt, rita gärna en bild! Den bästa lösningen jag har kommit på hittills är som på bilden nedanför, fast med en tynnre stålstav istället för en skruvmejsel. Det blir dock väldigt synligt, såklart.

Det här är stabilt - men inte särskilt snyggt. Sleevingen brast, det ska fixas. Svarta 3-pinskontakter kommer i slutet av veckan.

MVH

Permalänk
Skrivet av Lambi:

I'm glad you like it
Jag förstår nog inte riktigt vad du menar med stag faktiskt, rita gärna en bild! Den bästa lösningen jag har kommit på hittills är som på bilden nedanför, fast med en tynnre stålstav istället för en skruvmejsel. Det blir dock väldigt synligt, såklart.

http://data.fuskbugg.se/dipdip/skrufat.JPG

Det här är stabilt - men inte särskilt snyggt. Sleevingen brast, det ska fixas. Svarta 3-pinskontakter kommer i slutet av veckan.

MVH

Med stag menar han nog att man kan sätta fast metallbitar som sticker ut från chassit som de kan ligga på.
Dock så tycker jag fortfarande att du ska försöka hänga upp dem med snören.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av el_genius:

Med stag menar han nog att man kan sätta fast metallbitar som sticker ut från chassit som de kan ligga på.
Dock så tycker jag fortfarande att du ska försöka hänga upp dem med snören.

Snören är ju inte helt riskfritt känns det som, om det är snören i bemärkelsen tyg/tråd vi pratar om. Jag tror nog hellre att man skulle köra på långa, ordentliga buntband, och med dom hänga upp Himuron i taket... Jag behöver ju egentligen bara en Himuro då jag kan sätta SSD:n bakom 5.25-racket.

Det här blev en jäkla tankeställare tycker jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av el_genius:

Med stag menar han nog att man kan sätta fast metallbitar som sticker ut från chassit som de kan ligga på.

Jepp, nån variant av stag som sticker ut från moderkortsplåten!

Försökte få till en mycket enkelt bild på det:

Bilden uppe till vänster är en perspektivbild på hela moderkortsplåten, och med förslag på stag som man tex kan lägga bakom 5.25plåten och haka i nån av de existerande hålen. (om man vill ha hårddiskarna så högt upp.

Bilden uppe till höger med en etta är samma sak i profil, och med två diskar. Tanken är att staget optimalt ligger i princip helt dolt i flänsen.

Bild 2 är en variant som vore cool, men kanske är ogörlig och för opraktisk! Kan man flytta de där fästmekanismerna på himuron till mitt på disken istället, så skulle man kunna placera diskarna vertikalt och sen försöka få till en lösning med stag (och några hakar eller liknande) mellan diskarna... Skulle bli en nästan "osynlig" installation

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Det är inte mycket som händer med bygget just nu, jag har gjort all sleeving som kan göras, och det är dags att beställa komponenter. Det har jag dock inte gjort än, då jag har plugg i mängder och heller inte vet riktigt vad jag ska stoppa i burken. Velar lite med Sandy Bridge och de GPU:er som snart ska släppas, samt huruvida jag ska köra vattenkylning eller ej. Jag är kluven.

Här är en ganska random sleeve jag har gjort. Det är faktiskt allt jag gjort på bygget idag.

Jag kan inte säga att jag vet hur jag ska placera dessa än. Har tagit åt mig av era förslag däremot.

MVH

Permalänk
Medlem

De här fläktarna kan ni läsa mer om nedanför.

Fläktarna på bilden är 4x Revoltec Neon Grey sleevade i fyra olika färger. De är kanske inte de tystaste fläktarna på marknaden, men absolut prisvärda. De är heller inte några fläktar man direkt köper för prestandan, men det är alltid bra att ha en extrafläkt om man vill göra någon kul mod eller ska bygga en dator åt lillsyrran. Varför berättar jag det här då? Jo, jag tänkte ge bort dom nu faktiskt, till er. Det jag vill ha som motprestation är att man kommenterar tråden (eller redan kommenterat) och sedan att ni skickar ett mail med er address till jesper@skalberg.se så jag vet var jag ska posta dem. Jag postar dem för övrigt på lördag, så ni har några dagar på er.

MVH

Permalänk
Medlem

Ser sjukt cleant och väldigt proffsigt ut, önskar att man hade lika bra syn för det fina som dig haha.
Blir riktigt sugen på att fixa till min dator när jag ser alla dina projekt!

Hade varit supesjysst med några extra fläktar, ska man skriva någon motivation till varför just jag vill ha dom eller äre lottsystem på något vis?:D

Visa signatur

* 🖥️ i9 9900K - ASUS PRIME Z370-A II - 16GB - RTX 2070 - 32" Samsung G7
* ⌨️ Ducky One 2 Mini 60% | 🖱️ Corsair Scimitar | 🎧 HyperX Cloud II
* 📱 iPhone 12 Mini | ⌚ Apple Watch SE 44mm

Permalänk

ser grymt bra ut! fick mej lite inspiration nu!

Visa signatur

dRft

Permalänk
Medlem

Spännande bygge ^^
Längtar efter update

Visa signatur

2500k@4.1Ghz - MSI P67A GD55 - 12GB 1600Mhz - A-Data 120GB SSD - Fractal Design Define R3 - Powercolor 7970

Permalänk
Medlem

Tycker bygget ser bra ut hittills. Jag tycker du ska lotta ut någon fläkt och dela ut någon till den som gett den bästa kommentaren/tillfört bygget något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiffler:

ska man skriva någon motivation till varför just jag vill ha dom eller äre lottsystem på något vis?:D

Motivation behövs inte, vi kör lottsystem den här gången

Skrivet av jocke92:

Jag tycker du ska lotta ut någon fläkt och dela ut någon till den som gett den bästa kommentaren/tillfört bygget något.

Jag kommer nog lotta ut alla fläktarna, faktiskt. De som tillför bygget mycket har redan väldigt fina setuper och sack till exempel kan ju få sponsring från enermax om han vill

Om en Himuro eller liknande blir över kan jag dela ut "priser" på annat sätt.

Permalänk
Proffsmoddare

>_>

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

?

Permalänk
Proffsmoddare

Nä, inget.. Men hur känns ChilledPC's sleevingtool? Vad kostar den?

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lambi:

Svarta 3-pinskontakter kommer i slutet av veckan.

Vart köper du dem? Behöver också

Nice bygge, väldigt cleant chassi, skulle vilja ha ett själv men min sparsamhet säger stopp :3
Gillar färgblandningen du har, följer tråden nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Nä, inget.. Men hur känns ChilledPC's sleevingtool? Vad kostar den?

ChilledPC's version kostar ungefär 85:- och är lite tjockare/hållfastare/hårdare än Nils variant.

Skrivet av Normano:

Vart köper du dem? Behöver också

Nice bygge, väldigt cleant chassi, skulle vilja ha ett själv men min sparsamhet säger stopp :3
Gillar färgblandningen du har, följer tråden nu

3-pinskontakterna finns på MDPC-X

Permalänk

fi faen vad sugen man blir på det chassit! gillar idén med roterade moderkort!

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem

Sisådärja, nu har jag skickat iväg inte ett, utan två paket. "Vinnare" tror jag kommer göra sig tillkänna när de får paketen. För övrigt kommer inte mycket hända förrän Sandy bridge släpps, endast några lackeringsarbeten men de kommer också att dröja. Det är tråkigt för tråden kommer stanna av, men det är inte mycket att göra åt. Hoppas att ni kan leva med det!

MVH

Permalänk
Medlem

Tar ut posten ur brevlådan, kolla på brevena och ser att ett är till mig, men det var ingen fläkt i känner jag
Kollar på baksidan av brevet, det står "Lambi @ Swec". Öppnar det på direkten och får se mdpc-x sleeve
Tack så mycket Lambi, riktigt snygg orange irl må jag säga

Blir till att sleeva 2 sata sladdar nu och se hur resultatet blir. Första gången jag ser mdpc-x sleeve på riktigt och fin kvalitet är det verkligen.

Permalänk
Medlem

Idag när jag kom hem från skolan låg det ett spännande papper i lådan som bad mig att ta mig till mitt postombud.
Sagt och gjort rusade jag genom allt snöslask till busshållplatsen där jag precis hann med en buss.
6 stationer senare kliver jag av och styr stegen mot Viking spel som ombudet heter.
Får ut en spännande fodrat kuvert och tar mig hem med bussen.
Väl hemma hinner jag knappt få av skorna förrän dom 4 vackraste fläktarna jag någonsin ägt hittat ut ur påsen.

Tyvärr orkade inte mitt lata noname agg driva ens en av dom samtidigt som hårddisken så dom får vänta snällt på skrivbordet tills pengar för en major uppgradering finns.

Tack så hemskt mycket!

Visa signatur

2500k@4.1Ghz - MSI P67A GD55 - 12GB 1600Mhz - A-Data 120GB SSD - Fractal Design Define R3 - Powercolor 7970