Sweclockersmedlemmarnas önskelistor 2010

Permalänk
Medlem

Sweclockersmedlemmarnas önskelistor 2010

Tycker det skulle vara kul att se vad som finns på folks önskelistor såhär inför julen. Jag misstänker att det är en övervägande del elektronik, men skriv gärna annat också!

Idén är enkel. Skriv upp din önskelista. Hur stor eller liten den än må vara. Och avsluta med en kommentar om varför den ser ut som den gör. Skulle vara intressant att veta åldern på dem som skriver för att få lite perspektiv. Man blir aldrig för gammal för att önska!

Min önskelista ser ut som följer:

Systemkamera
Träningskort
10m hdmi och optisk ljudkabel (Dator till hemmabio)
Mionix Naos 5000
Saitek Eclipse III
Ramminne
Hårddisk med himurokylare
Presentkort på lämplig affär (läs: inet.se eller mediamarkt.)

Än så länge speglas forumets inriktning ganska väl på önskelistan, får se om det ändras med tiden. Egentligen mest saker som jag skulle vilja köpa själv, men inte har råd med. De flesta sakerna är rätt tveksamma då min familj inte tycker det är lika roligt med teknik som jag, och jag och flickvännen har bestämt oss för att hitta på nåt tillsammans istället för att köpa saker. Får se vad som händer helt enkelt!

Är 21 år gammal.

Fyll på med era egna önskelistor!

Permalänk
Medlem

Hmm önskelista? Som vanligt så önskar jag väl mig inget sådär speciellt.

Tomten kan gärna få komma och göra klart min lägenhet men det får jag nog själv göra^^
Annars eftersom det inte kostar något att önska sig saker så kan jag ju önska mig en ny bil då den jag har börjar komma närmare skroten för varje dag som går;)

Är roligare att skriva vad man ska ge bort men då får jag väl starta en egen tråd.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Önskar mig inget, gillar inte julen och vill inte ha eller ge någonting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonazz:

Är roligare att skriva vad man ska ge bort men då får jag väl starta en egen tråd.

Låter som en bra idé!

OnT: Jag önskar att jag kan få betalt för mitt sommarjobb, det känns som att det är på tiden.

Permalänk
Medlem

Önskar mig inget speciellt, men med empirisk data från tidigare år spår jag att jag kommer få ett presentkort på typ NK, diverse klädesplagg och smågrejjer (allt detta av familjen) samt något som tilltalar min nördiga sida av tjejen.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Har inget speciellt jag önskar mig, det ända jag vill ha är ett uppgraderingspacket till datorn, det är väl de.

Visa signatur

Intel Core i5-2500K @ 4.2Ghz | MSI P67A-C45 | KFA2 GeForce GTX 560Ti 1024MB | Corsair Force 3 120GB + 3.2TB | Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | Fractal Design Define R3 | Cooler Master Hyper 212 EVO PnP

Permalänk
Medlem

Nä jag vettefan vad jag önskar mig. Blir väl lite flyttprylar om jag flyttat innan jul.

En sak är klar iaf och det är att det är roligare att ge än att få iaf...

Permalänk

Bil, eller i alla fall en del av en.
Tar körkortet lagom innan jul

Visa signatur

i7-6700K 4,8 GHz @ 1,350 V | ASUS Maximus VIII Ranger | Corsair LPX 4x8GB | Gigabyte 3070 Eagle | P2 850 W | Silverstone FT02 |

Permalänk

Körkort, bensin och en 1-2 tb'are.

Bil har jag redan

Körkortet blir typ en klapp från mig själv, eftersom det bygger på mina egna prestationer etc. och så kommer pengarna från mitt sparkonto. Halkkörning på fredag, det börjar brännas

Skrivet av Laurell:

Bil, eller i alla fall en del av en.
Tar körkortet lagom innan jul

Det är inte så att du också önskar dig hårddiskar?
Det står att du bara har 2GB i din signatur höhö

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Har lite allt möjligt jag önskar mig :

* Surf och läsplatta typ Ipad eller kopia
* Luftfuktare
* Ny maxad dator
* Diverse spel
* Diverse böcker (programmering, finansiell matematik och annat)
* Lägenhet (kanske inte julklapp, får köpa mig en själv i vår )
* Bekväm cykel ev. elcykel

Fast nu när jag är gammal så köper jag väl det mesta själv och ger bra mycket mer än jag får vid jul.

Edit :
Bra val att önska dig en Naos 5000 förresten, Perper. Har haft en sådan snart ett år och det är kanske den datorpryl jag i efterhand varit absolut mest nöjd över att jag köpt. Superskön, hållbar, massor med inställningar och mycket precis och bra i spel.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Vatten kylning till datorn! Är 15 btw.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Ny dator iaf
Ny kamera
Nytt rum
Jobb..

etc etc etc, jag kan önska mig väldigt mycket men då jag är 23 får jag ta och köpa det själv......

Permalänk
Hedersmedlem

Pengar till en resa i princip. Blir det ingen resa vill jag dock ha presentkort på någon datorbutik för att köpa SSD. Kanske lite presentkort för kläder annars. Gosedjur eller artiklar som eventuellt behövs om jag flyttar till lägenhet.

Permalänk
Medlem

Jag önskar mig inte så mycket. Har det mesta jag kan önska mig.
Men drömmen är ju att man skulle bli av med bostadslånet *hoppas*

Näe men helt seriöst skulle jag bli nöjd med sällskap & god mat

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

* Flickvän
* Knark
* Glögg

wat

Visa signatur

"The devil will find work for idle hands to do."

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Ny dator iaf
Ny kamera
Nytt rum
Jobb..

etc etc etc, jag kan önska mig väldigt mycket men då jag är 23 får jag ta och köpa det själv......

Jobb kommer väl inte bara, sök sök och sök eller gör bra ifrån dig på praktik så du blir anställd
Antar men e ovanlig som inte varit arbetslös en dag.

Önskar mig inget särskilt i år, kan köpa det jag vill ha men nån dvd box och nått sepl e alltid kul

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Skrivbord- En stor från Ikea som jag hade för några år sedan, en stor träplanka och 4 ben
1 platta öl
Bra spel

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Var lägesen man körde med önskelistor. Kan kanske ha med att man har kommit upp i åldern. Vad vet jag.

Men för att tillföra någoting så något trevligt presentkort hos tex IKEA vore ju inte helt fel.
Jag gillar presentkort.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk

LEGO!

Nej men, enda jag önskar mig är att det blir en härlig jul med nära och kära.

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk
Medlem

Vad önskar jag mig i år?

- iMac 27" med i7, 2tb HDD +256GB SSD och 8-16GB ram
- Zymphony Continental säng från Ekens
- Server med 4st Westmere 6-kärniga cpu:er, 48GB ram och minst 12TB SSD
- Komplett hemmabio system från Primare och Cabasse högtalare, samt Epson EH-TW5500 projektor
- Möbler för en 300.000 på MIO eller EM

Den lediga 4 rums köplägenheten på andra sidan gatan och en 500.000 i kontant hade inte skadat heller

Är 27 år fyllda (idag) och får förmodligen köp sakerna själv om inte fadern min plötsligt skulle få för sig att börja med någon ny trend

Permalänk

önskar mej inget, köper inget.

jag nöjer mej med att få umgås med min familj/släkt, det räcker! är 16 år

Visa signatur

dRft

Permalänk
Medlem

Projektor
Ramspänd duk
Reciever och högtalare
M4-folder kniv

Men det kommer jag inte få. Brukar mest få cash..

Rent allmänt är det roligare att ge än att få enligt mig..

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Sennebring:

Jobb kommer väl inte bara, sök sök och sök eller gör bra ifrån dig på praktik så du blir anställd
Antar men e ovanlig som inte varit arbetslös en dag.

Önskar mig inget särskilt i år, kan köpa det jag vill ha men nån dvd box och nått sepl e alltid kul

Jo det vet jag..

Letar jobb också, kanske har ett på G men får se.

Permalänk
Medlem

Ett jobb efter nyår skulle vara fint.
Annars får man väl gå till Arbetsförnedringen igen..

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hapone:

Önskar mig inget, gillar inte julen och vill inte ha eller ge någonting.

Samma här. Mina systrars pojkvänner ser helt konstigt på mig när jag säger detta, fattar inte varför, trodde dom skulle förstå mer men ikke.

Dom jag köper presenter till iår är mina systersöner, dom skall få ett xbox360 och lite spel.
Barn borde får presenter men tycker vi vuxna inte längre behöver!

Permalänk
Medlem

Hos oss har vi lagt allt vad julklappar heter på hyllan för flera år sedan. Ganska meningslöst att byta pengar med varann, Istället kan var och en köpa ngt till sig själv istället, Då kan det aldrig bli fel heller. Julstämningen avnjuts med mat och trevligt sällskap i stället.

Permalänk
Skrivet av anton_mjor:

Körkort, bensin och en 1-2 tb'are.
Det är inte så att du också önskar dig hårddiskar?
Det står att du bara har 2GB i din signatur höhö

Haha, får önska mig en korrekt signatur till jul dock

Visa signatur

i7-6700K 4,8 GHz @ 1,350 V | ASUS Maximus VIII Ranger | Corsair LPX 4x8GB | Gigabyte 3070 Eagle | P2 850 W | Silverstone FT02 |

Permalänk
Medlem

jag hoppas på någon tusenlapp så jag kan skaffa en okej första bil.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag önskar mig inget speciellt, lär väll bli något par kallingar och strumpor som vanligt kanske någon dryck med alkoholiskt innehåll som man kan smutta på senare på kvällen.

Permalänk
Medlem

Önskar mig inget, sluta man med längesen

Jag bor i Irland numera, och har ej ledigt över julen.
Så julen för mig, önskas väll en trevlig tid med kollegorna i vårat hus.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow