Permalänk
Skrivet av Twiggeh:

Så spelet är dåligt för att det inte gjorts några större förbättringar på spelmotorn?
Anser du att det är den viktigaste aspekten ur ett spel? att det ska se bättre ut än föregångaren?
Anser du även att HL2:s episoder också sög, eftersom de inte var snyggare än HL2?

Har du ens gett spelet en vettig chans? har du ens insett att spelet är ett rollspel, och att spelet ger alldeles utomordentligt utmärkta möjligheter för att rollspela?

It's not worth it. Att försöka få dagens ungdom att förstå att spelkänsla handlar inte bara om visuella aspekter är omöjligt.

Men jag måste fråga herr gnällspik (uäääh uäääh spelet har utdaterad grafik uäääh); Sade du det samma om Modern Warfare 2 och Black Ops eftersom att det är extremt nära MW 1 grafikmässigt?
Formodligen inte

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pierretox:

kan inte ladda sparade "saves" längre, spelet crashar vid varje försök
har prövat otaliga fix från forum men inget funkade. Började om och då fungerade savesen igen.

Alltså mina "Saved games" har blivit korrupta, verkar va ett vanligt problem...
Någon som råkat ut för det på PC versionen och har en fix/lösning?

vågar ju knappt börja om igen ifall det händer igen...:(

Pillat något med mods?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Pillat något med mods?

Nej inte alls faktiskt däremot hade jag pillat lite i ini-filerna
drog uppdrawing distance och sånt (bättre grafik) men det funkade i förrgår att spela och ladda sparade spel. Igår var det bara stendött gick inte att ladda nån saved game överhuvudtaget crash direkt...

Tömde alla saves i mappen (flyttade dem) och började om då fungerade det..

Det enda jag kan koma på är att igår så updaterade jag STEAM Klienten det var efter det som all gick snett, sen om det har ett samband vet jag inte...

Det här känns inte bra det är ju så mycket man gör och hittar som jag tvivlar på att man orkar göra igen ifall man spelar om...:(

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Medlem
Skrivet av A_Müller:

It's not worth it. Att försöka få dagens ungdom att förstå att spelkänsla handlar inte bara om visuella aspekter är omöjligt.

Men jag måste fråga herr gnällspik (uäääh uäääh spelet har utdaterad grafik uäääh); Sade du det samma om Modern Warfare 2 och Black Ops eftersom att det är extremt nära MW 1 grafikmässigt?
Formodligen inte

Jo, jag vet ju egentligen det.
Men man blir ju bara så less på folk som tycker att spel egentligen bara är interaktiva benchmarks..

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Skrivet av Twiggeh:

Jo, jag vet ju egentligen det.
Men man blir ju bara så less på folk som tycker att spel egentligen bara är interaktiva benchmarks..

I agree.
Dom är säkert för unga för att uppskatta riktig spelkänsla som finns i lir som t.ex. Baldur's Gate (det saknar ju 3D och DX11!!!1!11ONEONEONE)

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Så där. Efter 119 Timmar känner jag att jag är klar med New Vegas (Åtminstone tills DLC dyker upp.)

Samarbetade med NCR, och hjälpte samtliga kompanjoner med sina uppdrag och såg till att alla städer och organisationer fick det så bra som möjligt.

Lyckligt slut för samtliga utom Powder gangers, Legion och Mr. House... Men dom kräken fick vad dom förtjänade.

Vilket spel alltså... Delad andraplats (tillsammans med 3:an) på min "bästa spel någinsin lista".

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Hej!

Har fortfarande problem med slumpmässiga fps drops i Fallout New Vegas. Helt plötsligt droppar FPSn från 60 ner till 50 sedan snabbt upp igen vilket gör att det hackar till rejält. Kör med 4gb modden. Tror ni det skulle hjälpa att sätta fps till max 50 istället för 60? Förstör lite av spelupplevelsen att det hackar.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Jag blev nyligen level20 och funderade på om jag skulle ta explorer-perfekför att kunna se alla oupptäckta platser. Men blev osäker för jag hade lite planer på att köra spelet en gång till med en ny karaktär och då skulle det kanske vara roligare att fortfarande upptäcka lite nya platser. Explorer-perken skulle förmodligen första detta med min första karaktär.

Vad tror ni?

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poison:

Jag blev nyligen level20 och funderade på om jag skulle ta explorer-perfekför att kunna se alla oupptäckta platser. Men blev osäker för jag hade lite planer på att köra spelet en gång till med en ny karaktär och då skulle det kanske vara roligare att fortfarande upptäcka lite nya platser. Explorer-perken skulle förmodligen första detta med min första karaktär.

Vad tror ni?

Skulle aldrig välja den perken... Förstör halva grejen med spelet, dvs att vandra runt på måfå och snubbla över häftiga prylar och coola platser.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Hedersmedlem

Instämmer med SID

Enda gången är väl när man spelat i en halv oändlighet och vill vara säker på att man inte missat någon plats

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Instämmer med SID

Enda gången är väl när man spelat i en halv oändlighet och vill vara säker på att man inte missat någon plats

jag kör med den perken och blev häpen utav hur många platser det finns, säkert 3x mer än F3 eller något xD

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poison:

Vad tror ni?

Skit i den perken, det finns massor av småhörnor i spelet att upptäcka! Välj den perken när du känner att du inte orkar spela så mycket mer.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Körde precis klart spelet, försökte vara en god snubbe som hjälpte folk osv o

stred tsm med NCR i sista slaget

Dold text

.

Nu har jag dock startat en ny karaktär som ja tänkt skulle vara lite mera badass, får se hur det slutar. P:

Testar även hardcore mode me nya karaktären o hittils diggar ja det. ^^

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk

Spelar alltid mina karaktärer som egoister/överlevare.
Vad gynnar karaktären mest i olika situationer?

Spelar ingen roll vom man hjälper sålänge karaktären får bäst saker/förutsättningar/etc. efteråt

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Heh märkte precis att Spotify börjat köra reklam för Fallout New Vegas xD

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pierretox:

Nej inte alls faktiskt däremot hade jag pillat lite i ini-filerna
drog uppdrawing distance och sånt (bättre grafik) men det funkade i förrgår att spela och ladda sparade spel. Igår var det bara stendött gick inte att ladda nån saved game överhuvudtaget crash direkt...

Tömde alla saves i mappen (flyttade dem) och började om då fungerade det..

Det enda jag kan koma på är att igår så updaterade jag STEAM Klienten det var efter det som all gick snett, sen om det har ett samband vet jag inte...

Det här känns inte bra det är ju så mycket man gör och hittar som jag tvivlar på att man orkar göra igen ifall man spelar om...:(

Ah, då har säkert steam dragit ner en ny omodifierad version av Fallout_default.ini.
Hade du höjt "uGridsToLoad" (5 default)? Då måste du höja den igen för att kunna ladda de gamla sparfilerna.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Skrivet av A7V:

Ah, då har säkert steam dragit ner en ny omodifierad version av Fallout_default.ini.
Hade du höjt uGridsToLoad (5 default)? Då måste du höja den igen för att kunna ladda de gamla sparfilerna.

Du har så rätt min vän, det var precis det som var felet
Upptäckte det själv och det kanske är värt att tala om för andra i denna tråd att om man pillar i i Fallout_default.ini. för att få bättre grafik (och man kan förbättra grafiken en hel del)
så måste inställningarna ALLTID vara identiska med de som ligger i dina Saved files annars krashar det

jag hade dragit upp uGridsToLoad från 5 till 11 och ökat på drawing distance och sånt
Nu funkar allt perfekt igen, sååå lycklig....:)

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Medlem
Skrivet av pierretox:

Du har så rätt min vän, det var precis det som var felet
Upptäckte det själv och det kanske är värt att tala om för andra i denna tråd att om man pillar i i Fallout_default.ini. för att få bättre grafik (och man kan förbättra grafiken en hel del)
så måste inställningarna ALLTID vara identiska med de som ligger i dina Saved files annars krashar det

jag hade dragit upp uGridsToLoad från 5 till 11 och ökat på drawing distance och sånt
Nu funkar allt perfekt igen, sååå lycklig....:)

Gäller att man skrivit ner sina ändringar då

Permalänk

Underbart.... modden som tillåter spelande efter main questen är slut var ju inge vidare... den kraschade spelet bara vid slutfilmen, så den fick man bara se några sek av

Aja, ännu större anledning till en ny karaktär; hade ju massa oklarat som jag tänkte att man kunde fixa efter slaget.. ><

Visa signatur

Permalänk
Medlem

VATS hicka

Nån som råkat ut för eller vet hur man fixar problem med att VATS får tokryck?

För mig har det hänt flera ggr att man köar upp sina skott i VATS , gubben skjuter o sen fortsätter slowmo effekten i fullscreen i flera sekunder tills den släpper och man kommer inte tillbaka från VATS läget

De flesta gånger så kör spelet flera sekunder i normalhastighet där man hjälplöst kan titta på då fienden pepprar dig med bly eller en Deathclaw sliter en i stycken innan spelet hoppar tillbaka till det normala FPS läget.
Ibland har den faktiskt hängt sig där och man har varit tvungen att ladda senaste save (att klicka esc för meny funkar)

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk

Märkte av samma problem själv en 3-4 ggr men har inte brytt mig om att ens börja leta runt efter en fix.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av A_Müller:

Underbart.... modden som tillåter spelande efter main questen är slut var ju inge vidare... den kraschade spelet bara vid slutfilmen, så den fick man bara se några sek av

Aja, ännu större anledning till en ny karaktär; hade ju massa oklarat som jag tänkte att man kunde fixa efter slaget.. ><

Det är en känd bugg, finns även en väldigt lätt fix. Står klart o tydligt i readme filen som följer med.

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem

Usch vad trist slutet var... det var tusen gånger bättre i förra spelet...

Jag får väl bidra med min recension:

Förutom alla buggar så tycker jag det har varit ett grymt spel. Men jag saknar känslan av att man bidrar med nånting eller att man strävar efter ett mål som man fick i det förra. (Har tyvärr inte spelat originalspelen så jag kan inte jämföra med dem).

Hursomhelst: Det är förbannat stort, röstskådespelarna är mycket bättre, men jag saknar den riktiga konfliktkänslan. Tyckte det var lite FÖR fritt. I min jämförelse med Fallout 3 så tycker jag att konflikten var mycket tydligare, jakten på fadern, målet... det var utstakat. Det ledde framåt hela tiden. New Vegas är mar "gör vafan du vill, det skiter väl vi i?"

Sure, det är mer "ondska är inte så lätt att definiera" i New Vegas, men det blir lite för mycket för min smak.

Mycket roliga vapen, men jag saknade kalaschnikoven, den var min bästa vän i F3.

Bra saker: Ny värld, massor av saker att göra, mycket humor och intressanta mindre factions. Många roliga små quests.

Dåligt: På tok för lite fokus, för många större factions. Blev faktiskt uttråkad mot slutet för att det inte hände nånting.

Sådär... en kort och antagligen ointressant recension. Kände bara att jag var tvungen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av darkmoon:

Förutom alla buggar så tycker jag det har varit ett grymt spel. Men jag saknar känslan av att man bidrar med nånting eller att man strävar efter ett mål som man fick i det förra. (Har tyvärr inte spelat originalspelen så jag kan inte jämföra med dem).

Hursomhelst: Det är förbannat stort, röstskådespelarna är mycket bättre, men jag saknar den riktiga konfliktkänslan. Tyckte det var lite FÖR fritt. I min jämförelse med Fallout 3 så tycker jag att konflikten var mycket tydligare, jakten på fadern, målet... det var utstakat. Det ledde framåt hela tiden. New Vegas är mar "gör vafan du vill, det skiter väl vi i?"

Sure, det är mer "ondska är inte så lätt att definiera" i New Vegas, men det blir lite för mycket för min smak.

Mycket roliga vapen, men jag saknade kalaschnikoven, den var min bästa vän i F3.

Bra saker: Ny värld, massor av saker att göra, mycket humor och intressanta mindre factions. Många roliga små quests.

Dåligt: På tok för lite fokus, för många större factions. Blev faktiskt uttråkad mot slutet för att det inte hände nånting.

Sådär... en kort och antagligen ointressant recension. Kände bara att jag var tvungen.

Chinease Assault Rifle?

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av Kasken:

Det är en känd bugg, finns även en väldigt lätt fix. Står klart o tydligt i readme filen som följer med.

I min ReadMe står det inget om det IAF (tankade ner modden i förra veckan så den måste vara ganska uppdaterad med)

Skrivet av darkmoon:

Måste säga att jag faktiskt håller med dig här.
Fria valmöjligheter är alltid kul, men det känns för befängt att EN människa kan svänga ett helt krig.

Dessutom att man verkligen måste välja en sida, eller vara maktgirig

Dold text

Man får liksom inte hålla en riktigt låg profil genom spelet utan alla skall antingen hata eller älska karaktären.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Chinease Assault Rifle?

Just det! Gotta löv it!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harakiri:

Nån som råkat ut för eller vet hur man fixar problem med att VATS får tokryck?

För mig har det hänt flera ggr att man köar upp sina skott i VATS , gubben skjuter o sen fortsätter slowmo effekten i fullscreen i flera sekunder tills den släpper och man kommer inte tillbaka från VATS läget

De flesta gånger så kör spelet flera sekunder i normalhastighet där man hjälplöst kan titta på då fienden pepprar dig med bly eller en Deathclaw sliter en i stycken innan spelet hoppar tillbaka till det normala FPS läget.
Ibland har den faktiskt hängt sig där och man har varit tvungen att ladda senaste save (att klicka esc för meny funkar)

Du kanske vill testa bullettime som alternativ, inte riktigt samma sak men häftigt är det: DK_BulletTime at Fallout New Vegas Nexus - New Vegas mods and community

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av darkmoon:

Just det! Gotta löv it!

För min del var det Lincoln's Repeater för hela slanten

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Har jag bara varit ouppmärksam, eller kan man helt enkelt inte plocka hem 1.1.1 patchen någon annanstans än från steam?

Visa signatur

QC7

Permalänk
Medlem
Skrivet av A_Müller:

I min ReadMe står det inget om det IAF (tankade ner modden i förra veckan så den måste vara ganska uppdaterad med)

Möjligt att vi inte har samma mod då?

Så här står det min readme fil iaf.

==========
Known Bugs
==========

Just one. If the game crashes shortly after the beginning of the ending movie, simply disable the mod, load up a saved game, complete the quest and save the game again at any point about 30 seconds after the movie has started. Re-enable the mod, load up the movie saved game, and enjoy. I'm still looking into what causes this, but at least it's easy to get around for the time being.

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d