Permalänk
Medlem

Bästa in-ears?

Hej audiofiler!

Om man vill ha det allra bästa och har en budget på ca. 2500:-. Vad ska man köpa då?

Spelar väldigt blandad musik. Allt från 80-talspop till hårdrock.

Shure verkar vara på väg ut ur Sverige? Jays verkar ha kraftiga problem med kvalitén. Ultimate Ears? Klipsch? Sennheiser? Denon? Bose? Vilka föredrar ni?

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem

Bror ju helt enkelt på vad du föredrar med, vilket prioriterar du först? sköna eller bra ljud?

Sen är ju båda dom individuella också.

Permalänk
Medlem

Ja, jag förstår givetvis att mycket handlar om egen smak, men nu frågade jag vilka ni föredrar. Har inte själv möjlighet att prova alla.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem

har inga egna erfarenheter av slutna lurar men dessa föredrar snubbarna på what hifi, Klipsch Image X10i Headphone review - from the experts at whathifi.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av skocke:

har inga egna erfarenheter av slutna lurar men dessa föredrar snubbarna på what hifi, Klipsch Image X10i Headphone review - from the experts at whathifi.com

Har ett par Klipsch Image S4 som är billigare men bra lurar helt klart, har lyckats tvätta dom några gånger och dom fungerar än = kvalitet

Permalänk

Okej här ska du få lite alternativ som du kan kolla på:
Klipsch X10 som skocke nämde tidigare är en bra val, riktigt små och lätta men ändå med stort ljud. Har själv ett par Klipsch S4i och de är nog de bekvämaste hörlurarna jag har mycket tack vare de oval formade propparna.
Sennheiser IE 8, väldens största hörlursmärke? En klassiker med vad som anses den absolut tyngsta basen du kan hitta i ett par in ear lurar.
Shure S425, Shure är välkända inom in-ear segmentet och gör alltid bra grejjer
Etymotic ER4p, en hörlur som har virit med riktigt länge, oerhört klara och precisa dock väldigt liten bas. Dessa kan jag inte rekomedera till gemeneman på grund av det. De går djup in i dina öron och blockar mycket ljud vilket folk både gillar och ogillar.
Monster Turbine Pro Coppar/Gold, rätt nya hörlurar som fått riktigt bra kritik, själv inte testat dem. Dustin har dem till ett riktigt pris dock inte i lager. Bruakr gå på run 3k annars.

Har bara listat sånna som du kan hitta i Sverige, om man vågar sig att importera saker från andra länder så finns det mer att välja på.

Själv använder jag just nu Ultimate Ears TripleFi 10.vi som jag fick billigt på ebay efter en rea omgång på amerikanska amazon, Etymotic ER4p med s adapter, Ortofon e-Q7 vilket är min favorit dock lite över din budget och går inte att få tag på i Sverige.

Visa signatur

"Where lightning strikes once, ninja strikes twice"

Permalänk
Medlem

kan rekommendera klipsch x10, ljudmässigt, men spara kvittot då kablarna kan blir lite slitna fort.

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem

Har själv ett par IE8 som jag är väldigt nöjd med, tyvärr är de för tillfället på service på grund utav ett produktionsfel, men får tillbaka dem i veckan. De kräver dock en lång stunds inspelning, men ljudet från dem efter 50-200 timmars inspelning är underbart och de fortsätter utvecklas, mina blev "färdiga" i inspelningen efter runt 310 timmar.

Basreglaget är även det händigt för att justera efter vad man lyssnar på, men oavsett inställning så får man en kraftig bas och när jag har basen uppdragen till 50% så kan jag själv känna basen i öronen. Ljudbilden är väldigt öppen och jag tycker att den är bättre än hos mina HD555. Man bör dock vara medveten om att ljudet till sin karaktär är väldigt varma, om man vill ha ett kallt, analytiskt ljud så är Etymotic generellt sätt en bättre fabrikör.

De öronpluppar som följer med som stock är något av en besvikelse, själv köpte jag nya pluppar som egentligen är till för sony-lurar, men isoleringen och komforten blev bättre efter bytet.

Om man är villig att lägga tid på att lära känna sina hörlurar och på att hitta rätt tillbehör för ens tycken så anser jag att IE8 är underbara lurar. Att skriva denna post får mig bara att längta efter att få tillbaka mina egna ännu mer.

Visa signatur

i7 920 4,0 Ghz / Corsair 6gb DDR3 1600 MHz / Asus P6T Deluxe V2 / Noctua NH-U12P / 2X GTX 285 SLI / Asus Xonar Essence STX / Intel X25-M G2 160

Permalänk
Medlem

Tack för alla tips. Eftersom jag har studentrabatt på Dustin så kan jag få riktigt bra pris på framföralllt Klipsch X10 (1988:-) och Monster Cable Turbine Pro Copper (2187:-). Sennheiser IE8 har de inte utan de har bara IE7 (dessutom utan större rabatt). Ska nog testa Monster Cable.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokkoko:

Tack för alla tips. Eftersom jag har studentrabatt på Dustin så kan jag få riktigt bra pris på framföralllt Klipsch X10 (1988:-) och Monster Cable Turbine Pro Copper (2187:-). Sennheiser IE8 har de inte utan de har bara IE7 (dessutom utan större rabatt). Ska nog testa Monster Cable.

Jag använder monster cable turbine pro copper, de är helt fantastiska. Ljudet är otroligt klart och tydligt, de är nog det närmaste man kommer ett high end-högtalarsystem i snäckväg. Dustins pris är nog från brjan rätt hyggligt (när jag köpte mina kostade de i Sveriget runt 2800 som allra lägst har jag för mig), och med studentrabaten är det ett givet köp!

EDIT: Skrev detta i en annan tråd för ett tag sen, men tänkte att man kan dra det igen; Om du skulle bli sugen på gold-varianten av turbine, så tänk då på att det är mer än färgen som skiljer. Gold-lurarna ska heller inte anses som en än mer high-endprodukt, utan spelar med en av monster cable själva erkänt kraftigare bas. Att ljudet i gold-varianten är förvridet är nog att gå långt, men copper ska enligt de själva vara de som spelar mest troget till ursprungsmaterialet.