SweClockers drop!

Vem vill skapa en BC2 klan med mig? :D :D

Permalänk
Skrivet av spot_1337:

Håller med dig, forumet ser ut som en standard mall just nu enligt mig och sen skulle det behövas mer forumsdelar. Kanske något script där man kan registrera en tid man kan spela bc2 på och sedan om tillräckligt många spelare har registrerat sig skickas ett mail ut till dessa vid den tiden de har valt att de passar för dem att spela.

Sen kanske ett php script där man ser vilka som är anslutna till mumble servern och en guide för att ansluta till de som är nya med mumble?

Det måste finnas något på forumet som gör att folk drar sig dit annars känns det lite meningslöst

Någon som är engagerat och har tid kan ju försöka fixa i ordning forumet och mumble. Själv har jag inte så mycket fritid och jag har ingen aning om hur man fixar php script

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Någon som är engagerat och har tid kan ju försöka fixa i ordning forumet och mumble. Själv har jag inte så mycket fritid och jag har ingen aning om hur man fixar php script

Äsch, lägg inte så mkt energi på det nu. Tycker det funkar kalas med att vi samlas på mumble och köttar lite när tid finns. Ju fler, ju roligare

Visa signatur

AMD X4 965 BE | Corsair 750w | Gigabyte 790XTA-UD4 | Sapphire 280X OC | DDR3 1333mhz 16gb | SSD:120gb + SSHD:1TB | CM HAF 932 | Bra & Billig

Permalänk
Skrivet av HenkeOSD:

Äsch, lägg inte så mkt energi på det nu. Tycker det funkar kalas med att vi samlas på mumble och köttar lite när tid finns. Ju fler, ju roligare

Det tycker jag låter som en utmärkt idé! Det fungerar ju bra som det är nu

Permalänk
Medlem

info till mumble servern?

Permalänk
Skrivet av contra:

info till mumble servern?

Finns på första sidan

Permalänk
Medlem

är gärna med och spelar

bfbc: zafirox
mumble: zafirox

Permalänk

Jag tänkte att alla som vill vara med i SweX ska titta på första sidan i denna tråd och titta ifall ni är med i tabellen. Om ni inte är det så skriv era nick till:
Steam
BC2
Så ska jag fixa med er i tabellen. Det kan dock ta en dag innan jag uppdaterar tabelllen så var inte otålig

Skrivet av zafirox:

är gärna med och spelar

bfbc: zafirox
mumble: zafirox

Jag lägger med dig i tabellen!

Permalänk
Medlem

Min klans gamla medlemmar tycks mest sitta å idissla i soffan med tjocka flickvænner eller leka viktig på nått pappersvændarjobb å er aldrig online. Så jag er lite nyfiken på att lira med med SweX gænget.

Ær gammal nog och har en sympatisk hjælpsam spelstil.
Har spelat medic mest men har nu lite dille på assaultklassen och tænkte fixa platinum på några vapen dær.
Ær engineer nær situationen kallar på det men håller mig borta från recon. Eftersom d alltid sitter 10 recons på en jækla kulle nånstans Spelar 99.9% softcore rush på TV2.no servrarna.

Har inget headset men funkar okej før mig att prata rætt ut i luften med lurar på (har væl nån inbyggt mic i dattan nånstans)

Nickar Lustigkurre i BFBC
Skype har jag och kan adda er i dagarna, av nån anledningen skulle man ju inte skriva ut sitt namn (mitt skypenick) hær.
Mumble får jag kolla upp.

Beklagar svårlæslig text pga norsk jobbdator.

Visa signatur

I7 930@3.6Ghz - 12GB Kingston HyperX - HD5870 - Nått MSI X58 Mobo - 3 TB HD - Eizo Foris 24" Monitor.

Sysslar med 3D/2D Grafik, Eurodiscomusik & BFBC2

Permalänk

Du får vara med. Titta på första sidan så hittar du informationen du behöver för att Joina vår mumble server. Jag har haft fullt upp med jobbet denna vecka så jag har inte haft tid att spela. Men jag fixa listan och sen kan vi spela lite i helgen!
Men det skulle vara bra om du hade ett headset för annars kommer det att eka i de andras hörlurar

Hur är det med resten av klanen, bra eller? Jag tänkte att vi kanske kunde spela några tävlingar. Typ squad rush inom laget skulle vara en kul grej.
Och de som förlorar får skämmas

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Du får vara med. Titta på första sidan så hittar du informationen du behöver för att Joina vår mumble server. Jag har haft fullt upp med jobbet denna vecka så jag har inte haft tid att spela. Men jag fixa listan och sen kan vi spela lite i helgen!
Men det skulle vara bra om du hade ett headset för annars kommer det att eka i de andras hörlurar

Hur är det med resten av klanen, bra eller? Jag tänkte att vi kanske kunde spela några tävlingar. Typ squad rush inom laget skulle vara en kul grej.
Och de som förlorar får skämmas

Jag är på när jag kan.
Dock är helgen bokad, och befinner mig långt från styrspakarna i Apachen.
Men kör ni på (y)

Du kan förövrigt stryka mitt steam- namn i tabellen då jag inte kör genom steam.

Over and out
Lipkin

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Intressant.

Vad är fördelarna med clan? Kan man köra mot andra likt pcw eller är det bara för att spela i samma squad?

Fördelarna med klan är många.
En lista skulle göras sky-lång. Antingen så är det "Seriöst" "Medel" "Inte seriöst"

Skillnaderna,

1. Seriöst.
Seriöst spelande klan inkluderar då träningar, matcher, och att man ska vara aktiv varje dag. (Medlemsansökan krävs och try out måste göras)

2. Medel.
Medel enligt mig är någon match, nångång. Inte allt för ofta, utan en klan att chilla med. (Medlemsansökan ska skrivas och try out göras)

3. Inte seriöst.
En klan som tar in folk internationellt utan att veta vem personen är, man letar spelare på stridsfältet. Tex. "Hej, du är bra, vill du joina min klan?" "Sätt på tag ****". Endast public spelande och sitter och snackar på skype/msn.

Där har du mitt ord angående det hela.
Bedriver själv en klan med namn "Electric Gaming". Och vi är mellan 2 och 1.
Är det någon som vill lira klanmatch, SJÄLVKLART ska personen få göra det. try out måste göras då man inte vill lira med negativa människor.

Det finns stort urval på vad man anser om detta. Där fick du min förklaring.

Hade chill!

SweX ! Har ni hemsida / liknande? Tänkte att vi kunde dra en klanmatch någongång? =D

Stavfel
Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Skrivet av Tastyandy:

Fördelarna med klan är många.
En lista skulle göras sky-lång. Antingen så är det "Seriöst" "Medel" "Inte seriöst"

Skillnaderna,

1. Seriöst.
Seriöst spelande klan inkluderar då träningar, matcher, och att man ska vara aktiv varje dag. (Medlemsansökan krävs och try out måste göras)

2. Medel.
Medel enligt mig är någon match, nångång. Inte allt för ofta, utan en klan att chilla med. (Medlemsansökan ska skrivas och try out göras)

3. Inte seriöst.
En klan som tar in folk internationellt utan att veta vem personen är, man letar spelare på stridsfältet. Tex. "Hej, du är bra, vill du joina min klan?" "Sätt på tag ****". Endast public spelande och sitter och snackar på skype/msn.

Där har du mitt ord angående det hela.
Bedriver själv en klan med namn "Electric Gaming". Och vi är mellan 2 och 1.
Är det någon som vill lira klanmatch, SJÄLVKLART ska personen få göra det. try out måste göras då man inte vill lira med negativa människor.

Det finns stort urval på vad man anser om detta. Där fick du min förklaring.

Hade chill!

SweX ! Har ni hemsida / liknande? Tänkte att vi kunde dra en klanmatch någongång? =D

Vi har en hemsida men den använder vi inte. Om ni vill spela match så kan ni joina vår mumble server. All info om mumble och vår hemsida (som inte används) finns på första sidan i denna tråd.

Permalänk
Medlem

Krävs det inte en egen server också för en klan?
Gärna fler för att verkligen sticka ut ur mängden...

Battlefield Bad Company 2 Ranked Servers : Buy BC2 Server Hosting (rental) där har ni ett bra alternativ. Cirka 29 USD/månad (ca 200kr/månad) för en rankad server. Billigaste alternativet du/ni kan hitta!

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

*bump*

Ni kan ta och lira lite på denna server: [UROG] United Republics Of Gaming : FunServer - City Maps HC
OBS! servern har inga fordon så det blir rena rama slakten på fot istället!

Och ja, jag är admin på servern. Även på vår andra server, New Maps HC (med fordon), som går att hitta på browsern.
Båda är Conquest. Orkar inte med varken Rush, SQTM eller SQRush.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk

Jag skulle dock använda TeamSpeak 3 som har väldigt bra ljudkvalité annars spelar jag faktiskt med skype

Permalänk

Vad krävs för att vara med på detta?

Jag kan tyvärr inte spela varje dag då jag jobbar och gör annat på fritiden men jag är väldigt aktiv till helgerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kentan900:

Vad krävs för att vara med på detta?

Jag kan tyvärr inte spela varje dag då jag jobbar och gör annat på fritiden men jag är väldigt aktiv till helgerna.

undrar också vad som krävs, skulle vara kul att spela i en klan

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av UROG:

Krävs det inte en egen server också för en klan?
Gärna fler för att verkligen sticka ut ur mängden...

Battlefield Bad Company 2 Ranked Servers : Buy BC2 Server Hosting (rental) där har ni ett bra alternativ. Cirka 29 USD/månad (ca 200kr/månad) för en rankad server. Billigaste alternativet du/ni kan hitta!

https://www.xfactorservers.com/clients/cart.php?a=confproduct...

Billigare

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem

Måste man ha steam för detta? inte så sugen att binda mitt bf te det

Permalänk

Det var ungefär 1 dollar billigare på XfactorServers.

Jag har hyrt en Black Ops server från Game Servers och jag är jätte nöjd.

Permalänk
Skrivet av Noobenu:

Måste man ha steam för detta? inte så sugen att binda mitt bf te det

Om jag inte minns fel så är inte BF uppkopplat via Steam men det är lättare att komma i kontakt med varandra.

Du kan adda "Icke Steam Spel" som du kan ta bort när du vill utan att du binder dig.

Permalänk
Medlem

såå. den är full nu eller vad händer?

Permalänk
Skrivet av Noobenu:

såå. den är full nu eller vad händer?

Ingen aning jag väntar svar fortfarande.

Permalänk

Medans ni väntar så kanske det är av intresse att söka till en mer seriösare klan?

Har dubbla sektioner, för dom som lirar för att lira public. Och vill man satsa, träningar, matcher etc så får du göra't. ^^

Har alla möjliga åldrar, 14-28 ( Obs! Dom som är 14/15 har mogenhet så att det krävs, inga P12 röster. )

Det som krävs är att du skall ha hörlurar då vi gärna inte vill ha ditt spel-ljud in i våra hörlurar.

Och mogen i rösten. Det är allt.

Är med i ESL Ladders, Nordic samt Europe. Squad Rush och Conquest.
2 servrar, 32 slottare med fast map rotation.

FRAG FEST - NO RULES - FAST MAP ROTATION

Och en 16 slottare privat. War/train server.
Electric Gaming | War/Train Server | =EG=

Teamspeak 3 server:
IP: 82.103.130.240 Port: 9178 Lösenord: Vid Kontakt får du lösenordet.
-------------------------------------------------------------

Intresserade såhär långt? Kolla hemsidan för mer info, Teamspeak 3 server, Kontakt-information medmera.

Hemsida: Home - Electric Gaming - Clan site
Mail: electric.gaming@live.com

Vårt mål är att ha 2 st starka 8on8 lag. Med reserver, så det blir uppemot 20 - 24 medlemmar.

Hade gött! Hörs vi inte senare så ses vi ute på stridsfältet!

--------------------------------------------------------------

Xfire: Tastyandy
Steam: Tastyandy

Bara att välja och vraka. ^^

Tillägg av acc-namn till olika saker.
Visa signatur

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Skrivet av Tastyandy:

Medans ni väntar så kanske det är av intresse att söka till en mer seriösare klan?

Har dubbla sektioner, för dom som lirar för att lira public. Och vill man satsa, träningar, matcher etc så får du göra't. ^^

Har alla möjliga åldrar, 14-28 ( Obs! Dom som är 14/15 har mogenhet så att det krävs, inga P12 röster. )

Det som krävs är att du skall ha hörlurar då vi gärna inte vill ha ditt spel-ljud in i våra hörlurar.

Och mogen i rösten. Det är allt.

Är med i ESL Ladders, Nordic samt Europe. Squad Rush och Conquest.
2 servrar, 32 slottare med fast map rotation.

FRAG FEST - NO RULES - FAST MAP ROTATION

Och en 16 slottare privat. War/train server.
Electric Gaming | War/Train Server | =EG=

Teamspeak 3 server:
IP: 82.103.130.240 Port: 9178 Lösenord: Vid Kontakt får du lösenordet.
-------------------------------------------------------------

Intresserade såhär långt? Kolla hemsidan för mer info, Teamspeak 3 server, Kontakt-information medmera.

Hemsida: Home - Electric Gaming - Clan site
Mail: electric.gaming@live.com

Vårt mål är att ha 2 st starka 8on8 lag. Med reserver, så det blir uppemot 20 - 24 medlemmar.

Hade gött! Hörs vi inte senare så ses vi ute på stridsfältet!

--------------------------------------------------------------

Xfire: Tastyandy
Steam: Tastyandy

Bara att välja och vraka. ^^

Jag antar att man måste spela varje dag för att vara med?

Jag jobbar och gör annat på fritiden så jag kan inte spela varje dag men på helger går det väldigt bra.

Permalänk
Skrivet av kentan900:

Jag antar att man måste spela varje dag för att vara med?

Jag jobbar och gör annat på fritiden så jag kan inte spela varje dag men på helger går det väldigt bra.

That's the point.
Vill du ha ett skönt gäng att lira med på helgerna så får du göra det, sällan någon är inne exakt varje dag.

Det är väl den satsande - sektionen som man skulle vilja ha lite press på, men som sagt. För tex ditt exempel att du jobbar vardagar, hemma och lirar helger är no problem. Har en medlem som bor på internat i veckorna och hemma helgerna.

Och är det mer folk inne på helgerna har man något mer att se fram emot.

Så ett kort svar på din fråga: Nej, du behöver inte vara aktiv varje dag, och som i din del, ja, det är okej att lira endast helger.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hur är åldern och mognaden? vill inte spela med folk som lipar så man hör det, men är det trevligt i chatten så kan jag tänka mig att spela lite.

Permalänk

Lipar? Det är bara när det går extremt dåligt för mig när jag svär över alla public spelare som inte ser längre en näsan.

Men annars är det lugnt, det är mer skratta, ha kul en att sitta och lipa. Annars hade nog alla tröttnat efter 2-3 månader spelande med varandra.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Tastyandy:

That's the point.
Vill du ha ett skönt gäng att lira med på helgerna så får du göra det, sällan någon är inne exakt varje dag.

Det är väl den satsande - sektionen som man skulle vilja ha lite press på, men som sagt. För tex ditt exempel att du jobbar vardagar, hemma och lirar helger är no problem. Har en medlem som bor på internat i veckorna och hemma helgerna.

Och är det mer folk inne på helgerna har man något mer att se fram emot.

Så ett kort svar på din fråga: Nej, du behöver inte vara aktiv varje dag, och som i din del, ja, det är okej att lira endast helger.

Jag är intresserad.

Jag har headset och Skype om det krävs.

Om du har lust så kan du adda min Skype ID så är det lättare att kontakta varandra:

kentan911 från Sverige.

Hur och var ska jag bli medlem?

Permalänk
Skrivet av kentan900:

Jag är intresserad.

Jag har headset och Skype om det krävs.

Om du har lust så kan du adda min Skype ID så är det lättare att kontakta varandra:

kentan911 från Sverige.

Hur och var ska jag bli medlem?

Home - Electric Gaming - Clan site

Skicka en ansökan. under "Recruitment".

Visa signatur