SweClockers drop!

Vem vill skapa en BC2 klan med mig? :D :D

Permalänk
Skrivet av Lipkin:

1h?
Då hinnar man ju med högst 2-3 maps om det är riktigt jämt. Aja, det är inte mycket att göra åt
Jag kommer ifs inte heller hänga i voice programmet (Mumble ) Hela tiden varje dag heller, har ju ett liv utanför BC också. lol

Omröstning om voice- program TS? Eller är Mumble redan avgjort?

Det gick bara att skapa en omröstning i taget. Så vi får vänta med att bestämma om voice over program. Nejdå jag skojjar, för omröstningen tar slut om 3 dagar Vi använder väl mumble då? Det verkar bra.

Jag kommer nog spela Bc2 innan 20.00 men den tiden kan ju ändå vara då vi träffas. Fast om ni addar mig på steam så kan vi spela redan nu. Nick är: permagnusson

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Det gick bara att skapa en omröstning i taget. Så vi får vänta med att bestämma om voice over program. Nejdå jag skojjar, för omröstningen tar slut om 3 dagar Vi använder väl mumble då? Det verkar roligt.

Jag kommer nog spela Bc2 innan 20.00 men den tiden kan ju ändå vara tå vi träffas. Fast om ni addar mig på steam så kan vi spela redan nu. Nick är:permagnusson

Mumble there is!

Vad gör folk efter och kl 20? Kollar tv? :S

Permalänk
Skrivet av Lipkin:

Mumble there is!

Vad gör folk efter och kl 20? Kollar tv? :S

Jag ska inte göra något kl 20:00. Men kl 21:00 Ska jag börja vila för jobbet kallar mig runt 07:00 på morgonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Det gick bara att skapa en omröstning i taget. Så vi får vänta med att bestämma om voice over program. Nejdå jag skojjar, för omröstningen tar slut om 3 dagar Vi använder väl mumble då? Det verkar bra.

Jag kommer nog spela Bc2 innan 20.00 men den tiden kan ju ändå vara då vi träffas. Fast om ni addar mig på steam så kan vi spela redan nu. Nick är: permagnusson

Mumble blir nog bra, om någon berättar hur man "addar" någon (om man nu gör det, eller om det finns rum).

Vad heter du på spelet? Jag är "icke-Steam människa"

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Skrivet av muffyn:

Mumble blir nog bra, om någon berättar hur man "addar" någon (om man nu gör det, eller om det finns rum).

Jag heter JonasVswe
Jag tror inte man addar någon i Mumble. Man går med i en Server. Är det någon som vet hur man skapar en server till Mumble så får denna gärna göra det

Permalänk
Skrivet av muffyn:

Men har du skype då? För det skulle vara bra om jag kan nå dig från nått program

Permalänk
Medlem

YouTube - mumble server i windows!

Om någon vänlig själv kirrar det som har någon sorts egen server hemma eller en dator igång hela tiden så har vi en mumbleserver igång redan ikväll!. Eller hur ni nu vill göra.

Permalänk

Jag är på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Men har du skype då? För det skulle vara bra om jag kan nå dig från nått program

Japp, tror jag har addat dig, annars heter jag andersson.jakob

Tror jag...

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Skrivet av ILO_Gurra:

Jag är på!

Nice, steamkonto namn?

Permalänk
Medlem

Lipkin @steam
Lägg till mig.
Någon som har tagit sig tid att titta på mumble servern?

Permalänk

Jag lyckas inte skapa en server med Mumble. Kan vara för att jag kör en LAGLIG kopia av windows 7. Eller bara att windows 7 i sig inte funkar så bra med mumble. Så kan någon annan titta på videon och följa instruktionerna? Det är jätteenkelt verkligen! YouTube - mumble server i windows

Permalänk
Skrivet av furuliden:

Nice, steamkonto namn?

Har inte steam
Eller om jag tankar de så har jag har ett konto men kommer inte ihåg vad jag heter

Permalänk
Skrivet av ILO_Gurra:

Har inte steam
Eller om jag tankar de så har jag har ett konto men kommer inte ihåg vad jag heter

Du kan ju skapa ett nytt konto och registera Bc2 på steam med det nya kontot. Spelar du ikväll? För om du addar mig så kan jag joina din server.
Sen en andra fråga, har du en microfon?

Permalänk
Medlem

Blev ändrade planer igår så spelandet får vänta tills torsdag blir de nog först

Kan man lägga till sin nuvarande kopia på steam?

Permalänk
Skrivet av contra:

Blev ändrade planer igår så spelandet får vänta tills torsdag blir de nog först

Kan man lägga till sin nuvarande kopia på steam?

Ja gör det, jag ska göra en lista sen över vilka medlemmar som vill vara med och deras steamkonto ska noteras också. Så de som vill vara med kan skriva sina uppgifter i denna tråd så skapar jag en grupp i steam och Skype för dem som vill det.

Mumur server har jag inte fått igång än, men det är nog inte så svårt för någon här i Sweclockers att fixa. Följ guiden på youtube och posta lösen och ip adressen till voicechatt serven (som man enkelt skapat med mumble)

Ni får gärna adda mig på steam och snacka lite med mig om det är nått. Prata idéer om klanen eller när vi ska spela lite. Jag spelar Bc2 varje dag så joina mig gärna när ni ser att jag är inloggad!

Ps/ Namnet verkar bli SweX, vilket är ett bra namn. Men namnet är inte det viktigaste så det kan vi ändra på när som helst om klanen vill det.

Permalänk
Medlem

Hur funkar det med att gå med i klanen om man varken har stream eller mumble mm ?

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Ja gör det, jag ska göra en lista sen över vilka medlemmar som vill vara med och deras steamkonto ska noteras också. Så de som vill vara med kan skriva sina uppgifter i denna tråd så skapar jag en grupp i steam och Skype för dem som vill det.

Mumur server har jag inte fått igång än, men det är nog inte så svårt för någon här i Sweclockers att fixa. Följ guiden på youtube och posta lösen och ip adressen till voicechatt serven (som man enkelt skapat med mumble)

Ni får gärna adda mig på steam och snacka lite med mig om det är nått. Prata idéer om klanen eller när vi ska spela lite. Jag spelar Bc2 varje dag så joina mig gärna när ni ser att jag är inloggad!

Ps/ Namnet verkar bli SweX, vilket är ett bra namn. Men namnet är inte det viktigaste så det kan vi ändra på när som helst om klanen vill det.

Steam: muffyn

BC2 in-game: Slackface

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Skrivet av Sarevok:

Hur funkar det med att gå med i klanen om man varken har stream eller mumble mm ?

Jara, men det är bra om du tankar hem steam för då kan du se när jag spelar. Lättare att hålla kontakten då.

Ska vi skaffa en hemsida för vår klan? Jag hade en sån förut till ett annat spel och det fanns forum/chatt och det var gratis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Jara, men det är bra om du tankar hem steam för då kan du se när jag spelar. Lättare att hålla kontakten då.

Ska vi skaffa en hemsida för vår klan? Jag hade en sån förut till ett annat spel och det fanns forum/chatt och det var gratis.

Låter som en bra idé (y)

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Jag tog bort det nu, men tänkte du på något speciellt? För jag förstår inte varför det skulle vara farligt.

Steamacc namnet, finns program nu som kan hacka det ganska lätt, så ta bort det ifall någon i tråden skulle vara oseriös och sno ditt acc

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag fixade en 24/7 mumble host till er
IP: 195.90.99.195
PORT = 59840
password:kkptb

Jag har själv ingen mic men kommer nog att köpa en snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spot_1337:

PORT = 59840

Riktigt fint, joinar när jag slutar jobba!

Permalänk
Medlem

Jag är gärna på kör inte steam utan nick i spelet damir2d, spelar nog ikväll

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

EDIT: Jag hittade

Är det någon som vet hur jag ansluter som admin till servern btw ? Jag har aldrig använt mumble förut

Permalänk
Skrivet av ygd3n:

Steamacc namnet, finns program nu som kan hacka det ganska lätt, så ta bort det ifall någon i tråden skulle vara oseriös och sno ditt acc

Men det finns många andra som lägger ut sina namn till sina steam. Och om mitt konto skulle bli hackat så kan jag kontakta steam support. Och eftersom steam har alla mina uppgifter (adress, konto och namn) så kan de snabbt verifiera att kontot är mitt. Dessutom så kan en hacket inte ta bort spelet eller nått sånt för varje reggat spel måste ligga kvar på respektive konto som det blev reggat på.

Skrivet av spot_1337:

PORT = 59840

Grymt bra jobbat. Jag har gjort en tråd om att jag ska köpa ett nytt headset, du kan ju titta där efter tipps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Bra att publicera ditt namn! Skulle rekomendera att ta bort det.

Haha, fail, Alexander Persson. Från Stockholm. Var väl inte direkt unikt, men jag undrar lite vad för skada det gör att publicera sitt namn egentligen? Det är ju inte direkt så att folk länsar bankkonton med ett namn som grund.

Permalänk
Medlem

jag är gärna på köpte precis bc2 i måndags men jag har erfarenhet från andra fpser

Steamnick : Farzan1993
Bc2:HaBBarN

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Skrivet av furuliden:

Du kan ju skapa ett nytt konto och registera Bc2 på steam med det nya kontot. Spelar du ikväll? För om du addar mig så kan jag joina din server.
Sen en andra fråga, har du en microfon?

okej!

Jag spelar ikväll Aaa

Yes det har jag, men kan inte prata på kvällen

Permalänk
Medlem

Får man komma med ett förslag?

Om vi nu ska heta "SweX", så tycker jag att vi ska heta S(w)eX istället

Visa signatur

Lwl