Permalänk

Sista kollen innan juldatorn.

Nu gör jag en nästan likadan tråd, förutom med lite andra delar än vad jag valde från början. Har ni några synpunkter? Totalt hamnar det på ca 13.4k. Datorn ska användas till att spela spel som CoD: mw 2/black ops, H.A.W.X 2, nya MoH, Cataclysm osv osv. Även kunna klara spel som kommer ut nästa år.

Jag kommer nog även hålla på med lite amatörmässig redigering med After Effects, Photoshop och Vegas Video och liknande.

Jag tänkte att jag uppgraderar med en till GTX 460 under nästa år, om det skulle behövas. Jag är inte ute efter att maxxa alla inställningar eller så, dock kunna köra på någorlunda höga inställningar.

Det jag är lite osäker på, är grafikkortet. Ska man lägga till några hundringar och få ett bättre grafikkort, eller kommer GTX 460 att fungera utmärkt? Och sedan som sagt SLI nästa år.

Permalänk
Medlem

Vrf inte kraftigare graffe? ta en titt på detta : Gigabyte Radeon HD68701GB - Inet.se, prisvärt och bra! Skaffar det i cf

Här har du vad jag ska köpa :

Permalänk
Skrivet av Floozz:

Vrf inte kraftigare graffe? ta en titt på detta : Gigabyte Radeon HD68701GB - Inet.se, prisvärt och bra! Skaffar det i cf

Här har du vad jag ska köpa : http://img840.imageshack.us/img840/6959/skrmklippp.png

Skulle helst vilja ha nvida, sedan har jag hört att det inte är så stor skillnad på Gtx 460 och 6870 (dvs många som säger det).

Permalänk

Kommer det funka?
Något man vill lägga till?

Permalänk
Skrivet av Floozz:

Här har du vad jag ska köpa : http://img840.imageshack.us/img840/6959/skrmklippp.png

De paketet skulle jag köra på, dock kasta in några fläktar och en 1tb hdd ist för tangentbord

EDIT: såg att han hadde skärm också ta bort den och i med en ssd

Skrivet av Hjälplös:

Skulle helst vilja ha nvida, sedan har jag hört att det inte är så stor skillnad på Gtx 460 och 6870 (dvs många som säger det).

Men två 6870 slår GTX 460 i hästlängder

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MofalofaN:

http://data.fuskbugg.se/dipdip/Gott.jpg

Kommer det funka?
Något man vill lägga till?

Likt det jag just nu äger. Och det fungerar alldeles utmärkt. Jag skulle kört på det där.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Kan vi inte hålla oss till den första listan så man inte blir snurrig och fyller tråden med andras frågor? :/

Permalänk

Men ett GTX 460 kommer väl fortfarande prestera bra? Jag vill som sagt inte ha max fps i alla spel, utan bara så att det ska flyta på bra utan massa lagg. Sedan skaffa ett till under 2011.

Permalänk
Inaktiv

Om du inte ska vatten kyla datorn så är 800D ett riktigt DÅLIGT chassi, Så hära är mitt förslag

Byt ut 800D mot ett fractal designs R3, Lägg till en i7 950 + ett 1366 sockel mobo. And then your good to go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjälplös:

Men ett GTX 460 kommer väl fortfarande prestera bra? Jag vill som sagt inte ha max fps i alla spel, utan bara så att det ska flyta på bra utan massa lagg. Sedan skaffa ett till under 2011.

Sure, klart det kommer prestera bra. Ett 6870 kommer dock att prestera bättre, men är man fanboy så är man ^^

Permalänk
Skrivet av anon157700:

Om du inte ska vatten kyla datorn så är 800D ett riktigt DÅLIGT chassi, Så hära är mitt förslag

Byt ut 800D mot ett fractal designs R3, Lägg till en i7 950 + ett 1366 sockel mobo. And then your good to go!

Anledningen till att jag vill ha 800D, är för att den verkar så otroligt rymligt. Jag är så less på att arbeta i trånga datorer. För en gång skull, skulle det kännas skönt att bara få ploppa i med sakerna utan att oroa sig för plats o kablar osv.

Sen tycker jag att den är så magnifik på ett sätt också. Några plusgrader mer oroar mig inte.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hjälplös:

Anledningen till att jag vill ha 800D, är för att den verkar så otroligt rymligt. Jag är så less på att arbeta i trånga datorer. För en gång skull, skulle det kännas skönt att bara få ploppa i med sakerna utan att oroa sig för plats o kablar osv.

Sen tycker jag att den är så magnifik på ett sätt också. Några plusgrader mer oroar mig inte.

Aa, men alltså luft flödet är SJUKT kasst. Ditt val dock.
Måste du ha ett stil rent och stort gå på detta ( Cooler Master ATCs 840 ATX Svart - Inet.se )
Ska du ha luft flöde och se ut som skit ( ) ta detta Cooler Master HAF X ATX, Utan nätagg - Inet.se

Som sagt, ditt val inte mitt.

Mvh

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon157700:

Aa, men alltså luft flödet är SJUKT kasst.

Så kasst är det inte, men det är lite petigt att få till.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av anon157700:

Aa, men alltså luft flödet är SJUKT kasst. Ditt val dock.
Måste du ha ett stil rent och stort gå på detta ( Cooler Master ATCs 840 ATX Svart - Inet.se )
Ska du ha luft flöde och se ut som skit ( ) ta detta Cooler Master HAF X ATX, Utan nätagg - Inet.se

Som sagt, ditt val inte mitt.

Mvh

Jag har dock ändrat chassi nu efter många "om och men". Valde ett Fractal Design Define XL och slängde in en till 1TB HDD. Får ta och köpa 1-2 extra fläktar. Är bara lite orolig att en Noctua DH-14 inte skall få plats i chassit.