Permalänk

@Blackie

Det låter nästan som du vill skydda dom...?
Inget av det du säger stämmer.
Jag har lagt ner hur mycket tid, irritation och pengar som helst på BB2.
Skulle jag vara hacker hade jag hackat och krashat eran sida för längesedan!!!

Permalänk
Medlem

Vad är "routing" ? Är det tiden från att du klickar på en adress, tills du får svar på den? Comhem har gjort en uppgradering, och nu verkar det som att svarstiden är lika långsam som på BB2. Hastigheten är densamma på respektive bredband som tidigare, men nu finns det ju ingen anledning att ligga kvar hos CH ( 299:- ) 24/mb, när BB2 ( 140:- ) ger oss 100/100.

Det var tydligen ett tillfälligt timeloss, Comhem går fortf "blixtsnabbt"

Permalänk
Medlem

Varför skulle skulle jag vilja skydda dem? För mig har de fungerat bra...
Snabb hastighet, bra respons vid telefonsamtal. Men som sagt det är min erfarenhet.
Vad du än gör, hacka dem inte för då blir jag utan internet och då blir jag ledsen i ögat

Skrivet av ProGamerNo1:

Det låter nästan som du vill skydda dom...?
Inget av det du säger stämmer.
Jag har lagt ner hur mycket tid, irritation och pengar som helst på BB2.
Skulle jag vara hacker hade jag hackat och krashat eran sida för längesedan!!!

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

Typ...
routning kallas den process som utförs av internetleverantörens router när denne väljer vilken väg som paketen i nätverket ska ta. Enkelt förklarat, routing är sträckan A till B, ju fler vägar en adress måste ta desto större risk är det att du får en högre svars tid. Om du skriver tracert sunet.se i ett kommandofönster (cmd) så ser du vad du får för resultat, sedan skriver du tracert telia.se, då kommer du att se att telia kan vara en riktigt flaskhals beroende på vilken internetleverantör du har.
OBS! Är routingen kass Det spelar inger roll vilken hastighet man väljer 10/1, 10/10, 100/10, 30/30 eller 100/100 vägtrafiken kommer fortfarande vara densamma, det enda som påverkar är vilken leverantör man väljer.

Skrivet av utterbo:

Vad är "routing" ? Är det tiden från att du klickar på en adress, tills du får svar på den? Comhem har gjort en uppgradering, och nu verkar det som att svarstiden är lika långsam som på BB2. Hastigheten är densamma på respektive bredband som tidigare, men nu finns det ju ingen anledning att ligga kvar hos CH ( 299:- ) 24/mb, när BB2 ( 140:- ) ger oss 100/100.

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk

Jag sitter i en BRF med 117 medlemar och vi är jätte nöjda med BB2. Överlag har uppkopplingen varit stabil och trevlig.
Av 117 lägenheter har vi felsökt 2 de närmaste 2åren. I bägge fallen byte vi nätverksuttaget upp i lägenheterna och sen funkade det kanon igen. Då BB2 aldrig varit uppe i lägenheterna kan det knappast varit deras fel ;).

Permalänk
Medlem

Provade tracert
BB2 sunet.se = 40s
telia.se = 105s

Comhem sunet.se =11s
telia.se = 18s

Tål att tänka på. Man blir lätt bortskämd med bra "routing" fartblind kanske

Tack Blackie

Permalänk

Jag har 12ms mot både Sunet och Telia.

Permalänk

BAHNHOF

Nu har jag haft Bahnhof i 1månads tid och är sjukt nöjd!
Det har inte alls krånglat något till skillnad från BB2 som anslöt till och från som tokig.
10/100 fiber.
Testade nedl hast. på PS3 och fick 87.9 mb/s
När jag hade BB2 10/100 Fick jag ca 57mb/s

Thank heaven for Bahnhof