Brev till Anovo
Jag skickade med ett litet brev i paketet tillbaka till Anovo när de skickade en dålig skärm (har haft dålig erfarenhet av Anovo innan):
Hej Anovo!
Denna utbytesskärm jag fick är i mycket sämre skick än den jag har hemma. Har bland annat gått ca 3 gånger så mycket och har en repa vid sidan av skärmen. Efter att ha pratat med Samsung support kom vi fram till att jag skulle skicka tillbaka utbytesskärmen.
Och jag blir inte alls förvånad att det kommer från er, Anovo. Efter att ha läst otaliga sidor på nätet kan jag inte ens förstå att ni fortfarande existerar. Jag vet personer som aldrig rört vid tekniska apparater som kan göra jobbet bättre än er. Ni måste verkligen ha en skev bild av er själva när ni skriver: " ANOVO Nordic AB är känt för hög kvalité, väl fungerande logistiklösningar och ett stort know-how. Vi står för hög service och stor smidighet". Möjligtvis står det säkert nånstans på er hemsida att ni reserverar er för skrivfel. En korrekt omskrivning av ovanstående mening skulle vara:
" ANOVO Nordic AB är känt för dålig kvalité, icke fungerande logistiklösningar och så gott som ingen know-how. Vi står för hög andel fel utförd service och stor osmidighet".
Ni skriver även: "Vår ambition är att alltid vara kundernas bästa val." här kan jag tänka mig att det ska stå:
" Vår ambition är att inte ha några kunder och om så inte är fallet ska vi vara deras sämsta val."
Men detta sagt så tror jag att jag ska lämna in min trasiga skärm hos samhall eller kanske Borås djurpark, jag tror båda dessa kommer utföra en mycket bättre reparation än Anovo.
Ha en bra dag
Med Vänliga Hälsningar
Martin
Jag skickar med 3 kopior så ni stolt kan sätta upp denna på väggarna runt om i huset. Kanske tom ge en kopia till berörd chef eller VD.
Jag var inte otrevlig i brevet, men uppriktig.