Permalänk
Medlem

Battlefield Play4Free!

Fick tag i en beta nyckel idag och lirat i några timmar. Riktigt roligt gratis spel måste jag säga, grafiken är väl likvärdig med heroes men inte samma färgglada texturer.
Men det ger verkligen en liten Bf2 känsla, vilket jag älskar
Någon mer som fått tag i en nyckel och spelar? Skriv gärna Nickname eller adda mig.

Nick: Adaam

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

har själv fått en men har ej installerat än som jag så småningom kommer göra tar det långttid att ladda ner?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

har själv fått en men har ej installerat än som jag så småningom kommer göra tar det långttid att ladda ner?

Do it! det är värt det.
Jag sitter på 24mbit adsl och det gick på kanske 15-25min. Minns inte riktigt men inte så farligt stort.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

Fick också en idag, kan bara sammanfatta det som att jag kommer vänta en månad till innan jag försöker spela igen...

Fullskärmsläget fungerar inte, det ser ut som de slängt på nåt filter över menyer och spelet(inte positivt) och när man tänkte sikta på något tog det ~0.5 sekunder innan det man gjorde med musen hände på skärmen.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

segt att man måste logga annan char för att byta spelklass -.-

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

När jag kör fullskärm så ser jag inte muspekaren:/

Permalänk

Har också fått en key, tycker det funkar sådär just nu, som tidigare sakt: fullskärmsläget funkar inte och lite andra buggar, men annars verkar det som ett bra spel med härlig BF2 känsla

Permalänk
Medlem

adda ZenzorN kör recon

Btw hur addar man friends och det står ju bara server full hela tin?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

tips. ni bör ta allla sådana diskussioner på interna forumet. Enligt NDA'n så får ni inte prata om spelet publikt!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

NDA'n? vad är det?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Skrivet av juckeyy:

NDA'n? vad är det?

Läs avtalet du accepterade när du registrerade nyckeln.

Permalänk
Medlem

Någon som har en nyckel över? Vill gärna prova detta!

PMa i så fall

Permalänk
Medlem

kan inte ställa in högre upplösning än 1024x768 i inställningarna. Någon som läst en lösning på nätet jag har inte funnit någon?

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk

åååh, sugen på att pröva detta. hur tusan får jag tag i en nyckel?

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntiSmidig:

åååh, sugen på att pröva detta. hur tusan får jag tag i en nyckel?

Jag har för mig att den öppna Betan startat nu, så det är bara att regga sig o ladda ner det.

http://battlefield.play4free.com/en/

Skrivet av dealerovski:

kan inte ställa in högre upplösning än 1024x768 i inställningarna. Någon som läst en lösning på nätet jag har inte funnit någon?

Funkar prima för mig, lirar i 1920x1080.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Öppen beta är nu öppen hehe..

Dock får jag nåt fel varje gång när den laddar en karta så spela kan man inte..

Permalänk
Medlem

Spelet fungerar kanon för mig, ganska småkul faktiskt!

Visa signatur

CPU: 2700k@4,5GHz - Mobo: ASUS P8Z77-V PRO - GPU: Palit gtx1060 - Minne: 16gb ram-Skärm Eizo Foris FS2333-BK

Permalänk
Medlem

Alienware delar ut nycklar också, tänkte skriva kort kommentar om spelet men skiter i det med tanke på NDA

Permalänk
Medlem

Är det nån som spelar detta spel Nu?

Nån här som kan dela med sig om sina erfarenheter om spelet i dagsläget många som spelar/Många svenska spelare?
kan man låsa upp alla items med poäng man tjänar efter man spelar? dvs låsa upp vapen permanent genom att bara spela och tjäna poäng.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Är det nån som spelar detta spel Nu?

Nån här som kan dela med sig om sina erfarenheter om spelet i dagsläget många som spelar/Många svenska spelare?
kan man låsa upp alla items med poäng man tjänar efter man spelar? dvs låsa upp vapen permanent genom att bara spela och tjäna poäng.

Först och främst. Jag testade BF Play4Free under 2011 runt september/augusti innan BF3. Så jag har ingen aning hur det är nu.

Jag har prövat och jag gav upp efter 1 dag. Vapnen man låser upp är inte permanent. Du måste använda samma vapen väldigt länge och samla poäng och sedan låsa upp nått annat. Men det att låsa upp kostar poäng och du kan antingen låsa 3 dagars tid för det vapnet eller 30 dagar. BUT (Ursäkta mig) Men det kostade så jävla mycket poäng så man behövde samla oerhört mycket för 30 dagar. Sen så var det konstant samma jävla karta och det laggade getpung. Ok men det är inte allt. Du kan "köpa" vapen "låsa upp" genom att spendera dina riktiga pengar. Jepp omvandla dina pengar till game credis i BF Play4Free och just då kan du använda dem permanent. Som sagt, jag avinstallerade efter 1 dag.

So... tycker du det är kul att nöta konstant i flera dagar för att sedan endast kunna låsa upp det billigaste vapnet för 3 dagars användning... Go for it. Jag tycker inte det är värt det. Antagligen var det beta jag spelade. Jag reggade mig bara och laddade hem och spelade genom webbrowser.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Chourou:

Först och främst. Jag testade BF Play4Free under 2011 runt september/augusti innan BF3. Så jag har ingen aning hur det är nu.

Jag har prövat och jag gav upp efter 1 dag. Vapnen man låser upp är inte permanent. Du måste använda samma vapen väldigt länge och samla poäng och sedan låsa upp nått annat. Men det att låsa upp kostar poäng och du kan antingen låsa 3 dagars tid för det vapnet eller 30 dagar. BUT (Ursäkta mig) Men det kostade så jävla mycket poäng så man behövde samla oerhört mycket för 30 dagar. Sen så var det konstant samma jävla karta och det laggade getpung. Ok men det är inte allt. Du kan "köpa" vapen "låsa upp" genom att spendera dina riktiga pengar. Jepp omvandla dina pengar till game credis i BF Play4Free och just då kan du använda dem permanent. Som sagt, jag avinstallerade efter 1 dag.

So... tycker du det är kul att nöta konstant i flera dagar för att sedan endast kunna låsa upp det billigaste vapnet för 3 dagars användning... Go for it. Jag tycker inte det är värt det. Antagligen var det beta jag spelade. Jag reggade mig bara och laddade hem och spelade genom webbrowser.

Det är väll grundkonceptet med F2P spel? Du får tillgång till det mesta gratis, men om du pröjsar RL-cash så går det snabbare, lättare och du får en liten edge mot de som inte betalar.

Inte ovanligt att F2P spel drar in mer pengar per månad och aktiv spelare än vad abonnemangs spel gör.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chourou:

Först och främst. Jag testade BF Play4Free under 2011 runt september/augusti innan BF3. Så jag har ingen aning hur det är nu.

Jag har prövat och jag gav upp efter 1 dag. Vapnen man låser upp är inte permanent. Du måste använda samma vapen väldigt länge och samla poäng och sedan låsa upp nått annat. Men det att låsa upp kostar poäng och du kan antingen låsa 3 dagars tid för det vapnet eller 30 dagar. BUT (Ursäkta mig) Men det kostade så jävla mycket poäng så man behövde samla oerhört mycket för 30 dagar. Sen så var det konstant samma jävla karta och det laggade getpung. Ok men det är inte allt. Du kan "köpa" vapen "låsa upp" genom att spendera dina riktiga pengar. Jepp omvandla dina pengar till game credis i BF Play4Free och just då kan du använda dem permanent. Som sagt, jag avinstallerade efter 1 dag.

So... tycker du det är kul att nöta konstant i flera dagar för att sedan endast kunna låsa upp det billigaste vapnet för 3 dagars användning... Go for it. Jag tycker inte det är värt det. Antagligen var det beta jag spelade. Jag reggade mig bara och laddade hem och spelade genom webbrowser.

Jo hittade mer info om det och det verkade inte alls som nån höjdare många verkade vara missnöjda trod eman skulle få Spela BF2 igen men icke.

Tillbaks till TF2 där F2P modellen faktiskt funkar och man behöver inte känna sig tvingad att köpa/grinda.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Det är väll grundkonceptet med F2P spel? Du får tillgång till det mesta gratis, men om du pröjsar RL-cash så går det snabbare, lättare och du får en liten edge mot de som inte betalar.

Inte ovanligt att F2P spel drar in mer pengar per månad och aktiv spelare än vad abonnemangs spel gör.

Jag vet inte riktigt hur grundkonceptet är med F2P spel faktis. Nu när jag tänker efter så var nog Battlefield Play4Free det första spelet jag stött på som har ett sådant koncept. "Du får tillgång till det mesta gratis"... Njaaaa. Alla klasserna hade 1 main weapon, 1 pistol and 1 gadget och granat. Så det där med tillgång till det mesta gratis just då... nej.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Chourou:

Jag vet inte riktigt hur grundkonceptet är med F2P spel faktis. Nu när jag tänker efter så var nog Battlefield Play4Free det första spelet jag stött på som har ett sådant koncept. "Du får tillgång till det mesta gratis"... Njaaaa. Alla klasserna hade 1 main weapon, 1 pistol and 1 gadget och granat. Så det där med tillgång till det mesta gratis just då... nej.

Jupp, nya tidens "gratis spel". Det är en industri och programmerarna måste tjäna pengar någonstans. Kika gärna på League of Legends, World of Tanks, mängder av "gratis spel" till mobiltelefoner som det där smurfspelet som någon mamma blev av med några tusen på sitt konto för att barnen köpte in-app prylar under en bilresa.

Tycker det är en helt OK lösning. Olika spel sätter gränserna väldigt olika på hur mycket man behöver betala för att ha en chans att hänga med, LoL är en av de som är snällast på det sättet. Spela på, gillar du spelet och vill ha en edge, betala lite pengar som antagligen är mindre än vad ett vanligt motsvarande spel hade kostat ändå.

Ger dig chansen att testa, känna och se vad man tycker om spelet mer än bara 1lvl Demo.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Jupp, nya tidens "gratis spel". Det är en industri och programmerarna måste tjäna pengar någonstans. Kika gärna på League of Legends, World of Tanks, mängder av "gratis spel" till mobiltelefoner som det där smurfspelet som någon mamma blev av med några tusen på sitt konto för att barnen köpte in-app prylar under en bilresa.

Tycker det är en helt OK lösning. Olika spel sätter gränserna väldigt olika på hur mycket man behöver betala för att ha en chans att hänga med, LoL är en av de som är snällast på det sättet. Spela på, gillar du spelet och vill ha en edge, betala lite pengar som antagligen är mindre än vad ett vanligt motsvarande spel hade kostat ändå.

Ger dig chansen att testa, känna och se vad man tycker om spelet mer än bara 1lvl Demo.

Mmm ok.