Permalänk
Medlem

Asus Xonar DX problem

Nyss köpt det, har tyvärr problem. På enhetshanteraren syns inga problem, DX:et står för ljudet enligt den. Det integrerade funkar dock utan problem att få ljud ifrån.

Försöker jag öppna DX programmet dyker en ruta där det står att DXet inte är ikopplat upp. Ljudet som kommer ur DX utgången är brusigt på allt annat än väldigt låg nivå. Har senaste drivrutinerna.

Hjälp uppskattas något enormt!

Permalänk
Skrivet av jux2:

Nyss köpt det, har tyvärr problem. På enhetshanteraren syns inga problem, DX:et står för ljudet enligt den. Det integrerade funkar dock utan problem att få ljud ifrån.

Försöker jag öppna DX programmet dyker en ruta där det står att DXet inte är ikopplat upp. Ljudet som kommer ur DX utgången är brusigt på allt annat än väldigt låg nivå. Har senaste drivrutinerna.

Hjälp uppskattas något enormt!

Du har väl inte glömt koppla in ström till kortet?

Du måste stänga av det interna ljudkortet i BIOS också.

Visa signatur

<Corsair Obsidian 700D>------<>------<>------<NH-D14>------<C>------<>------<WD 1,5 TB>------<Corsair CMPSU-850AX Gold>------<MICROBOOK>------<KRK Rokit 6>

Permalänk
Medlem

Yes, har kopplat ström.

Har dock inte stängt av det interna i BIOS, borde inte detta få konsekvensen att DXet inte ger något ljud? Aja, återkommer när jag gjort detta.

E: ingen direkt förbättring. Tänk er att musiken skulle behöva harkla sig, lite så låter det så fort man drar ljudet till "låg" nivå från "hörbar" nivå.

Permalänk
Medlem

Problem solved, DX skickar ut ljud även utan ström direkt ifrån 4-pin, dock uselt sådant. Ett byte av adapter kirrade biffen (love till Corsair som skickar med adaptrar och skit till sina agg). Aja, tack ändå, och mod vänligen lås tråd.