Permalänk
Medlem

Få det mesta av pengarna.

Tjenare! jag tänker spela mycket och det klara inte min laptop som jag har för tillfället av. Så därför ska jag köpa en stationär. Tänkte detta hur ser det ut? Kundvagn - Inet.se

Klarar nättagget 2 460 i framtiden?
Moderkortet har inte USB 3.0 hur viktigt är det lär byta ut det om cirka 3år kanske håller det så länge utan USB 3.0?

Framtida uppgradering:

6månader köpa SSD
12månader köpa ett till 460 +4gig ram
24-32 byta ut CPU, Moderkort osv det som behövs.

Kan detta funka har inte så mycket pengar för tillfället. Funkar skärmen bra till detta budgetbygge?
Kommer denna datorn klara sig bra till dagens spel? behöver jag en CPU fläkt fall jag bara ska överklocka lite till kanske 3.5ghz så den slår 965? tack på förhand!

Permalänk
Medlem

är inte så bra med amd när de kommer till deras mobo så de kan jag inte säga mycket om.
ska du klocka är en ny kylare bra ja. och de blir lite tystare då stock på cpu's brukar inte vara tysta just
4GB extra ram lär du märka om du behöver, högst troligt kommer de inte behövas men man vet aldrig.
psu't klara SLI utan problem!

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av elghinnarisa:

är inte så bra med amd när de kommer till deras mobo så de kan jag inte säga mycket om.
ska du klocka är en ny kylare bra ja. och de blir lite tystare då stock på cpu's brukar inte vara tysta just
4GB extra ram lär du märka om du behöver, högst troligt kommer de inte behövas men man vet aldrig.
psu't klara SLI utan problem!

Okej tack för svaret. men Kommer USB 3.0 som inte finns på moderkortet vara något problem?

Permalänk

Hoppas det är lugnt om jag lånar tråden lite. Är ute efter en nästan exakt likadan rigg men jag velar lite mellan två moderkort. Vet inte om jag ska välja det i ditt paket eller MSI 870A-G54. Lutar lite mer åt Asus hållet då det känns bättre att satsa på GTX 460 istället för HD6850. Dock går isåfall USB 3.0 bort men det är väl ändå inte så stort i nuläget?
Min större fråga är, hur är klockningsmöjligheterna mellan dessa två brädor? Vill liksom TS klocka prollen lite, men kanske även grafikkorten i framtiden. Men det kanske är mer värt att satsa på MSI och AMD isåfall? Då den brädan tydligen ska vara "Military class" osv. Någon som vet?
Har ba en sista fundering vad gäller nätaggregatet. Har läst att 550W klarar två st GTX 460 med hyffsad marginal, men hur blir det sen om man ska klocka lite? Och kanske sätta in några mer fläktar och en SSD disk?
Än en gång ber om ursäkt till TS, hoppas det är lugnt

Visa signatur

AMD Phenom II x4 955 3,2GHz ~ Corsair 2x2GB 1600MHz XMS3 ~ ASUS Radeon HD 6850 ~ MSI 870A-G54 ~ 500GB Samsung Spinpoint F3 ~ CM HAF 912 Plus ~ Corsair TX 650W ~ CM Hyper 212 Plus
BenQ 21,5" G2222HDL LED ~ Microsoft SideWinder X4 ~ Microsoft IME 3.0 ~ Creative Fatal1ty HS-800

Permalänk

Ingen som kan hjälpa mig/oss? Ska beställa inom kort så det vore jätte schysst

Visa signatur

AMD Phenom II x4 955 3,2GHz ~ Corsair 2x2GB 1600MHz XMS3 ~ ASUS Radeon HD 6850 ~ MSI 870A-G54 ~ 500GB Samsung Spinpoint F3 ~ CM HAF 912 Plus ~ Corsair TX 650W ~ CM Hyper 212 Plus
BenQ 21,5" G2222HDL LED ~ Microsoft SideWinder X4 ~ Microsoft IME 3.0 ~ Creative Fatal1ty HS-800

Permalänk

Julafton

Hej TS och medhjalparen xD

Inte manga som sitter vid datorn nar det ar julafton? (A)
Tyvarr far jag surfa i desperat, ar anda utomlands och jobba skiten

Lycka till! + God Jul!

Permalänk
Skrivet av Wizanyeki:

Hej TS och medhjalparen xD

Inte manga som sitter vid datorn nar det ar julafton? (A)
Tyvarr far jag surfa i desperat, ar anda utomlands och jobba skiten

Lycka till! + God Jul!

Haha, tack och desamma

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Korspostning är inte tillåtet.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.