Permalänk
Medlem

Lian li A3 frontfläkt "mod"

Lian Li A3 – Frontfläkt-mod

Ville få in en fläkt i fronten på mitt Lian Li A3, men chassit har tyvärr inget fäste för det från början. Så jag ritade upp ett eget fäste och skrev ut det för att testa.

Den svarta varianten är revision 0, första testet – och den silvriga är revision 1, som blev lite mer genomtänkt. Verkar funka rätt okej hittills!

Enda nackdelen är att jag måste köra med en 15 mm tjock fläkt i fronten för att få plats, men annars sitter allt fint och luftflödet känns bra.

Kommer förmodligen göra en revision 2, men nu funkar iallafall konceptet!

Allt är printat i min Bambulabs P1S

Besök galleriet här

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D | Sapphire RX9070XT nitro+ | Sapphire B850m nitro+ | 32GB 6000mhz | Kingston KC3000 | 1TB 860 QVO | Corsair SF850 |Asus ROG XG27AQDMG | Asus ROG PG279Q | MSI MAG401QR | Keychron Q1 | Pulsar Xlite V3 | Cloud III wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Lian Li A3 – Frontfläkt-mod

Ville få in en fläkt i fronten på mitt Lian Li A3, men chassit har tyvärr inget fäste för det från början. Så jag ritade upp ett eget fäste och skrev ut det för att testa.

Den svarta varianten är revision 0, första testet – och den silvriga är revision 1, som blev lite mer genomtänkt. Verkar funka rätt okej hittills!

Enda nackdelen är att jag måste köra med en 15 mm tjock fläkt i fronten för att få plats, men annars sitter allt fint och luftflödet känns bra.

Kommer förmodligen göra en revision 2, men nu funkar iallafall konceptet!

Allt är printat i min Bambulabs P1S

Besök galleriet här

Ser riktigt bra ut!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Arctic Liquid Freezer III Pro 360 - NZXT C1200 - Antec Flux - Hitscan Hyperlight - Keychron K2 HE Wireless - Fosi Audio K5 Pro Gaming - Beyerdynamic DT 990

Permalänk

Gjorde extrahålen över fläkten någon skillnad på temperaturerna jämfört med den plattan utan hålen?

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Gjorde extrahålen över fläkten någon skillnad på temperaturerna jämfört med den plattan utan hålen?

Absolut ingen skillnad, lite mindre material och matchar mönstret från PSUn som är på insidan

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D | Sapphire RX9070XT nitro+ | Sapphire B850m nitro+ | 32GB 6000mhz | Kingston KC3000 | 1TB 860 QVO | Corsair SF850 |Asus ROG XG27AQDMG | Asus ROG PG279Q | MSI MAG401QR | Keychron Q1 | Pulsar Xlite V3 | Cloud III wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Skrivet av Adnerhill:

Absolut ingen skillnad, lite mindre material och matchar mönstret från PSUn som är på insidan

var det jag misstänkte.

Iaf enligt mina erfarenheter i div chassin att Extra hål utan fläktar tillför sällan något mer än platser där dam kan ta sig in så brukar genrellt plugga igen alla oanvända hål så gott det går.

vill du inte ha dem som daminsug så gör genomskinlig packtejp ett bra jobb på att knappt synas och ändå täcka hålen och bygger i princip inget på höjden så du kan troligen sätta den mellan träribborna och din adapterplatt så kommer det troligen inte synas från insidan i chassit heller att du tejpat över hålen om man inte vet att tejpen är där.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows