Permalänk
Medlem

Uppgraderingspaket, 2000-3000

Dags för något nytt.

Mitt nuvarande system är:

chassi: antec p182
modekort: asus p6t deluxe
processor: intel core i7 quad 920 @ 2.67 (dvs oklockad)
hårddisk: wd caviar 640gig
minne: corsair 2x3 gig ddr III (minns ej specc, kan kolla up)
grafikkort: radeon hd 4780 x 2
operativsystem: w7 x64

Min första tanke var att köpa ett nytt grafikkort. Mitt nuvarande har vart lite slirigt bitvis, lite strul med drivrutiner, ljud och x2 har jag vart tvungen att stänga av på en del spel.
Eller kanske en ssd disk, fast det gör väl mer nytta på min laptop.
Några förslag på grafikkort? Jag såg att komplett.se hade lite på sin mellandagsrea, gtx570 Komplett.se - Gainward GeForce GTX 570 1280MB PhysX. Eller är det värt o lägga 300 spänn mer på ett radeon hd 6970 istället?

Vad jag är ute efter är det som ger mig mest prestanda för pengarna, jag är väldigt öppen för förslag. Priset är en riktlinje, inget o följa slaviskt.

/Tack på förhand, Ro.

Permalänk
Medlem

Kompletts erbjudande är sjukt bra. Det är bara slå till!
GTX 570 är faktiskt en aning bättre än 6970 i vissa spel, annars är de lika. Så nej.

Sen skulle ditt system må bra av en SSD, eller kanske hybriddisk. Kolla in Seagate Momentus, tror 500GB modellen ligger på dryga tusenlappen på Inet.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Thornblom:

Sen skulle ditt system må bra av en SSD, eller kanske hybriddisk. Kolla in Seagate Momentus, tror 500GB modellen ligger på dryga tusenlappen på Inet.

Varför köra en mekanisk 2,5"-disk i en stationär? Även om det är en hybrid så gör dom sig bäst i laptops.

Visa signatur

IT-farbror 53år från Gävle, driver IT-bolag sen 2010 på heltid. Jobbar mycket med Unifi.
--
www.phs-itservice.se

Permalänk
Medlem

Förutom gtx570, några andra förslag, inriktningar?

Permalänk
Medlem

GTX 570, och en ny fin U12 eller något så du kan överklocka litegrann hade kanske inte varit helt fel? Annars är det väl en SSD som är nästa uppgradering

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av cl0Ne:

Förutom gtx570, några andra förslag, inriktningar?

Kylning till processorn? Corsair H50/H70 har jag mycket, mycket bra erfarenheter av. De går på 650 respektive 900kr.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

köp ett 570 på komplett, prissänkt till 3000, blir väll 50kr mer med frakt antar jag

Permalänk
Medlem

Det blev ett GTX570 o en processorfläkt (H50), o lite ny kylpasta.

Tack för all hjälp!