Koppla ihop Samsung Galaxy S med PC.... någon som vet hur man gör?

Permalänk

Koppla ihop Samsung Galaxy S med PC.... någon som vet hur man gör?

Jag har en ny Samsung Galaxy S som jag ville koppla ihop med PC mest för att kunna uppgradera android 2.1 till 2.2

Det är bara det att det verkar omöjligt att få Samsung Kies att känna av telefonen. Det verkar vara ett universellt problem, jag har hittat mängder med trådar om det men inte några svar på hur gör man verkligen lyckas.

Jag har fått datorn att hitta enheterna. Visserligen så säger datorn att man skall stoppa i disk när man dubbelklickar på enheten i den här datorn men den känner ju av den i alla fall. Därmed lever man ju i tron att det inte är något fel på drivrutinen för USB kabeln?
Det verkar fungera när man ställt in telefonen på masslagring.

Men för att uppgradera android så måste man ju gå via Samsung Kies och den programmet hittar aldrig telefonen. Även när telefonen är inställd på just det.
Jag har testat på två olika Vista och en Windows 7. Windows 7 verkar inte ens kunna installera USB drivrutinen.
Någon som nu när telefonen funntis på marknaden i något halvår kan tala om för mig att lösningen är att: .....?
Jag kör AVG free virusskydd på alla.

Orsaken till att jag vill uppgradera android är för att få flash i telefonen. Som jag fattar det så måste man ha android 2.2, stämmer det?

Permalänk
Medlem

Äger inte Samsung galaxy S som du nämner, men min Desire uppdaterar av sig självt så fort den har nätverkstillgång. Går inte galaxyn att uppdatera via nätverket?

Permalänk
Medlem

Installera med admin rättigheter.
När Kies är installerat så plugga in telefonen, funkar inte drivarna så välja återställ drivrutiner i menyn.
Många som har problem med Kies (Som är ett skit program). dock för mej har det funkat alla gånger på olika datorer.
Funkar inte det efter det så gå in på Swedroids Galaxy S forum.

hagert15: nope det går inte tack vare att Samsung vill vara med och pilla på mjukvaran innan den åker ut till telefonerna

//Johnny

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem

när du kopplat usb kablen till mobilen har du då i mobilen valt att ansluta med kies ??

görs under inställningar -> trådlöst och nätverk ->usb-inställningar

missade själv det i början men där inte kan du välja att fråga alltid .. blev enklare då

Visa signatur

/i am ZoMeOnE

Permalänk
Medlem

samsung kies är så jävla dålig men man är ju tamefan tvungen att använda den för att uppdatera...
ja herre gud hur tänkte dom

hade problem med att uppdatera också så jag testade på andra datorn och där funkade det utan problem, så om du har möjlighet testa på en annan dator!

men gör för helvete backup på skiten för det kan gå fel (förlorade min uppdaterings app ikon)

Permalänk

Installera USB drivrutinerna från Android SDK <-- googla

Permalänk
Medlem

"Startade kies och högst upp till vänster i kies finns en knapp det står kies där jag valde 'Drivrutinåterställning'. Sedan på samma Kies-knap valde jag 'inställningar' tog bort första alternativet 'Starta övervakningen av enhetsanslutingen när windows startar...'.

Startade om datorn.
På mobilen såg jag till att avaktivera ADW-launcher/launcher Pro.
Satte i mobilen i datorn utan att starta Kies och då installerade Windows vissa drivrutiner till mobilen. När det var klart startade jag Kies och allt fungerade."

Tagit från swedroid.

Fungerade för mig, hade med rätt så mycket problem med kies.

Visa signatur

l Maximus V Gene l Intel 2700k @ 4.0GHz l Asus Gtx 680 l
l Corsair Veng LP. 8gb l AX650W l Kingston HyperX 3K 240GB l
l Fractal Design Arc Mini l

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Installera USB drivrutinerna från Android SDK <-- googla

Hade också drivrutins problemet med min galaxy s, installerade drivrutinerna har jag för mig att jag gjorde och det funkade bra.

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Medlem

Har samma problem jag också, först när jag installerade Kies så funkade det fint och synkning mot Outlook etc gick som en dans. Enda problemet var att varje gång jag skulel ansluta när programmet startas så misslyckades anslutningen varvid jag fick lov att köra felsökaren och koppla bort telefonen för att sedan koppla i den igen efter felsökningen är färdig. därefter funkade allt fint tills igår....
Körde updatering till senaste Kies version och så började det krångla.
Nu säger Kies:
"Anslut enheten i Samsung Kies-läge (PC Studio-läge)
Aktuellt anslutningsläge stöds inte av Kies."
Har kollat i olika trådar om detta och på min telefon kan jag inte göra den ändringen...
Det finns inga sådana inställningar i telefonen, har jag missat nåt eller är det nåt fel på min telefon?

Har förresten försökt hitta USB-drivrutinerna till Android SDK, men det kan jag säga att det är som att leta efter en nål i en ocean, Samsung gör det inte lätt på den fronten. Det finns ju ingen Galaxy S2 att ladda ner nåt till på deras support sida som länken pekar mot så det funkar inte alls.