Permalänk

datorskärm 24''

hade tänkt att beställa en skärm idag men tycker det är lite svårt att välja

har tittat på denna, LG W2453V-PF 24" WIDE TFT BLACK - Specifikationer

men stoppa mig gärna om jag kastar bort pengarna. min prisklass ligger runt den skärmen, kan lägga till 100-200 kr extra om det ger bättre prestanda.
kommer beställa från dustin home så skärmen får gärna finnas där:)

är tacksam för all hjälp

edit: kommer mest spela på skärmen så ms 2-6 är väl rimligt

Permalänk

Den ser bra ut, annars har jag kollat på en skräm i märket Benq, som verkar väldigt prisvärdig. Vet inte om den finns på dustin, det får du kolla själv

Benq: Billig o bra Komplett.se - BenQ 24" LCD G2420HDB Den har 40000. Och 5 Ms

Benq: Bra, Led och 2 Ms och 10000000:1 och Hdmi Komplett.se - BenQ 24" LED V2420H

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Skrivet av unstoppable:

Jag har en sådan skärm och gud vad jag inte ångrar köpet!!!
Så jäkla stilig, snabb i respons och till de priset (Y)

Go for it!

Visa signatur

Cpu AMD Phenom2 X4 970 3,5GHz
Gpu Crossfire XFX Radeon HD6870 1GB
Mobo MSI 870A Fuzion AM3'
Minnen Corsair 8GB (4x2048MB) 1600MHz
Skärm LG W2453V

Permalänk
Skrivet av fredrikssonNn:

Jag har en sådan skärm och gud vad jag inte ångrar köpet!!!
Så jäkla stilig, snabb i respons och till de priset (Y)

Go for it!

Hur många TFTer har du suttit vid som haft synlig ghosting? Hur gamla var isåfall dessa?

TS: Du kan få en Dell U2311 för 300kr mer. Den är bättre. På alla sätt och vis.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Skrivet av 'Jonte[YoT:

;10643026']Hur många TFTer har du suttit vid som haft synlig ghosting? Hur gamla var isåfall dessa?

TS: Du kan få en Dell U2311 för 300kr mer. Den är bättre. På alla sätt och vis.

ok, ser dock att den har 8 ms input lagg. antar att det kommer märkas i spel om man jämför med 2 ms?

Permalänk
Medlem
Skrivet av unstoppable:

ok, ser dock att den har 8 ms input lagg. antar att det kommer märkas i spel om man jämför med 2 ms?

Korta svaret: Nä

Långa svaret: Nä, det kommer du inte att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Den ser bra ut, annars har jag kollat på en skräm i märket Benq, som verkar väldigt prisvärdig. Vet inte om den finns på dustin, det får du kolla själv

Benq: Billig o bra Komplett.se - BenQ 24" LCD G2420HDB Den har 40000. Och 5 Ms

Benq: Bra, Led och 2 Ms och 10000000:1 och Hdmi Komplett.se - BenQ 24" LED V2420H

Och du tycker att den skärmen är bra av vilken anledning?

Angiven responstid är i många fall sjukt missvisande, dynamisk kontrast är inget man använder och är till för att lura okunniga stackare. HDMI eller DVI, båda är digitala och ska man inte använda möjligheten att också få ljud via HDMI så spelar det ingen roll. LED gör inte skärmen automatiskt bättre, finns en rad LED-skärmar där ute som visat sig ha löjligt låg kontrast, det som ska vara en av fördelarna med LED.

Med tanke på vad du nämner så tror jag du faller under kategorin okunniga!

Skrivet av unstoppable:

Jaså, hur tänkte du nu? Nej, den har inte 8ms i input lag, den har mer.

Permalänk
Skrivet av unstoppable:

Varför tar du inte reda på vad prefixet m står för? Kan berätta att s står för sekunder.
Inputlagg runt 30ms är inget de flesta märker av. Dock kan det vara fler enheter än skärmen som ger upphov till inputlagg, har man på v-sync och liknande inställningar på grafikkortet kan det lägga till en hel del.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Och du tycker att den skärmen är bra av vilken anledning?

Angiven responstid är i många fall sjukt missvisande, dynamisk kontrast är inget man använder och är till för att lura okunniga stackare. HDMI eller DVI, båda är digitala och ska man inte använda möjligheten att också få ljud via HDMI så spelar det ingen roll. LED gör inte skärmen automatiskt bättre, finns en rad LED-skärmar där ute som visat sig ha löjligt låg kontrast, det som ska vara en av fördelarna med LED.

Med tanke på vad du nämner så tror jag du faller under kategorin okunniga!

Jaså, hur tänkte du nu? Nej, den har inte 8ms i input lag, den har mer.

men den hade ju flera miljarders miljoner i ratio och låg ms? hur kan den inte va bäst då? :' - (

Permalänk
Medlem
Skrivet av rastal:

men den hade ju flera miljarders miljoner i ratio och låg ms? hur kan den inte va bäst då? :' - (

Permalänk

DELL U2311H har Svarstid 8 ms (som det står i specifikationen). då som jag förstått det är det tiden det tar för skärmen att reagera på data från grafikkortet. kan vara jag som förstått det fel.

och då när jag sagt att jag för de mesta kommer spela på skärmen antar jag att ju lägre (ms) ju bättre för spel. men om skillnaden mellan 2 ms och 8 ms inte är synlig så spelar det ju ingen roll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av unstoppable:

DELL U2311H har Svarstid 8 ms (som det står i specifikationen). då som jag förstått det är det tiden det tar för skärmen att reagera på data från grafikkortet. kan vara jag som förstått det fel.

och då när jag sagt att jag för de mesta kommer spela på skärmen antar jag att ju lägre (ms) ju bättre för spel. men om skillnaden mellan 2 ms och 8 ms inte är synlig så spelar det ju ingen roll.

8ms är tiden det tar för skärmen att ändra en pixels färg ifrån grått till grått igen, då den går ifrån svart till vitt. Detta säger väldigt lite om hur snabb skärmen egentligen är, den totala responstiden vet du ingenting om, jo, du vet att den är 2ms + x istället för 8ms + x. Men när x kan variera ifrån allt mellan 0 till 40(mer är ovanligt för datorskärmar) så säger det inte speciellt mycket.

Sen rör det gtg, alltså just den skiftningen, responstiden vid vanligt användande kan variera åt båda håll.

DigitalVersus - Reviews & News, TVs, LCD Monitors, Laptops... de har input lag och after images med ifall du kollar deras recensioner samt product face-offs.

Permalänk

okej då var det väl jag som missuppfattat det hela
aja man kan inte veta allt

men då blir väl DELL U2311H det bästa valet i den prisklassen. beställer förmodligen imorgon

Permalänk
Medlem
Skrivet av unstoppable:

okej då var det väl jag som missuppfattat det hela
aja man kan inte veta allt

men då blir väl DELL U2311H det bästa valet i den prisklassen. beställer förmodligen imorgon

Det är en vanlig missuppfattning tyvärr.

Dell U2311H är ett bra val, BenQ BL2400 gillar jag också.