Får inte "fullscreen" på LCD tv

Permalänk
Medlem

Får inte "fullscreen" på LCD tv

Hej!

Hade i min tidigare dator ett geforce 8800gts och kopplade via dvi->hdmi och inga problem och få fullscreen på tv´n.. Nu köpte jag mig en ny dator och har nu mera ett Ati 5700 HD och kopplat likadant dock inte dvi utan nu kör jag hdmi->hdmi men ska ju inte vara någon skillnad? Problemet är att jag har testat köra alla upplösningar och testat många olika inställningar och inget som funkar! Bilden blir centrerad och körs i ungefär 32" på min tv om man ska förklara enkelt. Kan tillägga att jag har en 32" i sovrummet som jag har kopplat in till också och där har jag också problem med att få fullscreen de saknas lite ute i kanterna osv!

Tv´n är en Philips 42" LCD full HD 2½ år gammal..

Någon som kan ha en idé om vad jag ska göra?

Permalänk
Rekordmedlem

Du får ändra på overscaninställningen i ccc

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Har med skalning att göra.. du får ändra inne i catalyst control center som installeras med drivrutinen om du hämtat hem senaste, precis som mrqffe säger lycka till

eller testa alt+enter några gånger

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du får ändra på overscaninställningen i ccc

googlade lite och hittade den sida: https://www.flashback.org/t1099412

Och följde det men overscan när jag typ "zooma" så fattas det fortfarande på kanterna.. jag kör 1080p och ändrat på overscan men får fullmått på höjd men dock inte på bredden?