[LAPTOP]Radeon HD 3470 drivrutiner till Win7 64bit?

Permalänk
Medlem

[LAPTOP]Radeon HD 3470 drivrutiner till Win7 64bit?

Hej. Jag har en Packard Bell, EasyNote RS66-U-320NC, med ett radeon hd 3470, som kom med vista installerat.

Jag har sedan gjort en clean install av Windows 7 Ultimate. Efter lite efterforskning har jag fått reda på att man inte kan ladda ner drivrutiner till ati's laptopkort och packard bell släpper dem inte heller från sin sida.

Jag har installerat "mobility modder" men får det ej att fungera.

Jag har även pratat med gratissupporten på packard som säger att jag ska ringa deras betal support (13kr/min) angående "Windows 7 problem".

Så vad är mitt bästa alternativ?

Mvh
Richard

Permalänk
Medlem

Jag har exakt samma problem... Hur gick de, har du fixat det?

Permalänk
Medlem

funkar inte http://support.packardbell.com/se/item/index.php?i=platform_m...

File Category: Video Component
Operating System: Windows 7
File Title: ATI Mobility Radeon Graphics Drivers
File Version: 8.652.0.0
File Date: 09-12-2009 10:12:19
File Size: 158192024 Bytes

Technical Note: These are the drivers for the ATI Mobility Radeon video chipsets with support for switchable graphics.

Permalänk
Medlem

oops *fel*

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Efter att jag skrivit denna tråd kom en massa nya uppdateringar för denna modellen, varav grafikuppdatering för Win 7. Jag har installerat alla dessa, några var för ljudet, en för touch-knapparna, och alla fungerar utom grafiken. När jag försöker installera säger den att dessa drivrutinerna inte fungerar för mitt kort. Kontakta tillverkaren. Komiskt att det är deras drivrutin.

Antar att det enda att göra är att ringa deras support.

Permalänk

Jag har exakt samma problem !! har testat nyaster drivarna funkar inte

Permalänk

Jag hittar inga drivrutiner på Packard Bells hemsida, någon som har en direktlänk?
Kan inte ens registrera mig där som medlem!
Tacksam för svar
/Micke

Permalänk
Medlem

sitter med samma problem,, får inte heller grafiken att funka :S

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

Jag har lagt in vista igen nu funkar allt!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av riwaTNT:

Hej. Jag har en Packard Bell, EasyNote RS66-U-320NC, med ett radeon hd 3470, som kom med vista installerat.

Jag har sedan gjort en clean install av Windows 7 Ultimate. Efter lite efterforskning har jag fått reda på att man inte kan ladda ner drivrutiner till ati's laptopkort och packard bell släpper dem inte heller från sin sida.

Jag har installerat "mobility modder" men får det ej att fungera.

Jag har även pratat med gratissupporten på packard som säger att jag ska ringa deras betal support (13kr/min) angående "Windows 7 problem".

Så vad är mitt bästa alternativ?

Mvh
Richard

Ingen aning om detta är aktuellt ännu, men här kommer drivisarna till 3470 : https://driverscollection.com/?file_cid=45714759057553c63e169...