Skulle uppdatera firmware på min ocz ssd, fick bsod och kan nu inte boota

Permalänk

Skulle uppdatera firmware på min ocz ssd, fick bsod och kan nu inte boota

kan som sagt inte boota normalt, enda sättet är med en paragon rescue disk.

Vet inte om där finns någon bootmanager längre. Vad behöver ni för info för att kunna hjälpa mig och vilka eventuella program behövs?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legionaire:

kan som sagt inte boota normalt, enda sättet är med en paragon rescue disk.

Vet inte om där finns någon bootmanager längre. Vad behöver ni för info för att kunna hjälpa mig och vilka eventuella program behövs?

Vilken SSD?
Vilken firmware hade du och vilken flasha du till?

Sen kan du ju också posta & kollar runt här: http://www.ocztechnologyforum.com/forum/content.php

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Skrivet av Orici:

Vilken SSD?
Vilken firmware hade du och vilken flasha du till?

Sen kan du ju också posta & kollar runt här: http://www.ocztechnologyforum.com/forum/content.php

oops

Vertex 2 120 gig, hade 1.25 och flasha till 1.24. Det är egentligen samma firmware läste jag dock.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Skrivet av tcntad:

Varför skulle du flasha ner och exakt hur gjorde du?

var inte meningen att flasha ner, jag var dock inte fullt uppmärksam på att det var 1.24 som flashades och att jag hade 1.25. Och jag använde ocz's program för det.

Permalänk
Medlem

Uppdaterade precis min från 1.20 till 1.24 och som för de flesta så fick jag en blåskärm. Disken fanns inte kvar i bios. Gjorde burken strömlös några minuter och sen fanns den där igen. Tydligen normalt att det ska bli så.

Permalänk
Skrivet av moonroy:

Uppdaterade precis min från 1.20 till 1.24 och som för de flesta så fick jag en blåskärm. Disken fanns inte kvar i bios. Gjorde burken strömlös några minuter och sen fanns den där igen. Tydligen normalt att det ska bli så.

normalt är det inte men det är tydligen nån bugg i deras flashprogramvara som har med nå intel o göra eller nått tror jag det var.