Permalänk
Medlem
Skrivet av bollet:

Har svårt att hitta vissa utav inställningarna du visar, http://anton.eoo.se/phoenixxx.png
.

Var ändrar jag Front porch, Back porch och Total?

Tack på förhand!

Front porch = X Sync Offset
Back Porch = X Blank - (X Offset + X Width)
Total = X Active Lines + X Blank

Jag har för mig att det var så, var ett tag sen jag pillade med detta.

Permalänk
Medlem

Är era skärmar också snea? Min lutar som fan iaf, är ganska besviken på den faktiskt. Den verkar ha någon hinna med som gör det sjukt jobbig att kolla på, är det det som är tinting?

Kollade på denna recensionen och där är den ju sne också
YouTube - Review: Dell U2311H LCD Monitor

EDIT: Läste tråden nu, ska försöka ändra. Men frågan är varför DELL levererar snea skärmar? Alla verkar ju nästan vara det.

Permalänk

Min var också sne, fixat nu men så har inget åå klaga på.

Permalänk
Skrivet av abbe_93:

Är era skärmar också snea? Min lutar som fan iaf, är ganska besviken på den faktiskt. Den verkar ha någon hinna med som gör det sjukt jobbig att kolla på, är det det som är tinting?
....

Nej, det är antireflexbehandlingen. Du menar att det är lite grynigt på enfärgade, ljusa områden?
Väldigt många skärmar som har en tuff antireflexbehandling idag tyvärr.
Du råkar inte komma från en högblank skärm, så kallad "glossy" yta.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Angående att skärmen är sne så är det bara att lossa lite på några skruvar på baksida och sen skruva fast dom igen, om jag inte minns helt fel.

Permalänk
Medlem

hur stora är problemen med bleeding på den här skärmen?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Har en del BLB (om än inte lika illa som alla andra, däremot blöder alla hörn koniskt) och dessvärre även smådålig uniformity på ett ställe. Typ en cd-skiv stor del snett nedåt åt vänster från mitten där färgen inte riktigt återges som den ska. Är det något jag får lov att tåla, eller bör jag skicka tillbaks skärmen till Dustin och be om en ny?

Kan återkomma med bilder om det är av intresse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mock:

Läste lite om U2311H, och på en Review hade den fått - på Fps Spel?
någon som spelar mycket Fps spel med denna skärm? och märker av något lagg?
är grymt sugen på en ny skärm, har sneglat lite på BenQ 24" LED XL2410T . men den kostar så mycket. men är den värd pengarna är frågan..

Jag spelar en hel del FPS, Battlefield , Borderlands, Call of Duty MW2. etc.

har enorm besluts ångest...

//Markus

120hz utan tvekan om du spelar mycket FPS.
DEt är så ENORM skillnad i flytet vs allt annat.

Permalänk
Medlem

Hej har själv införskaffat mig en U2311H nu och den har ju backlight bleed och speciellt i nedre vänster hörn. Samt så vid svart bakgrund så lyser det väl typp lite vit längst upp på skärmen från mitten till höger. (Vet inte om detta också är backlight bleed)

Så det jag undrar över är ju hur vet man vad som är acceptabelt?
Eller kan det möjligtvis hjälpa med att ändra på inställningarna för det enda jag gjort där är att dra ner brightness än så länge. Måste man möjligtvis lägga in drivrutiner för jag tror jag fick med en skiva med detta.

Permalänk

Har beställt en U2311H, den kommer förhoppningsvis måndag eller tisdag nästa vecka. Man får hoppas att man inte drabbas av en massa BLB.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

Äsch. Lite BLB skadar väl inte. Inte supermycket direkt på min, men tillräckligt för att det ska vara fullt synbart när man sneglar på skärmen vid svart bakgrund. U2311H är i övrigt så löjligt bra (och billig för den delen) att lite BLB knappast drar ner helheltsintrycket.

Permalänk
Medlem

absolut. visste jag med säkerhet att jag skulle få ett bättre exemplar hade jag dock bytt. men jag kan ju lika gärna få hem ett sämre, och hur jävla många gånger orkar man skicka skärmen fram och tillbaka egentligen - handen på hjärtat?

Permalänk

Jag har installerat 72hz drivisen, men hur ändrar jag till 72hz i ccc?

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk

Hej

Köpte även jag en u2311h i helgen och är sinnesjukt nöjd, underbara färger, har inget blb alls vad jag märkt.
När det gäller spel så flyter det på hur bra som helst, både Fps ( bf2 ) strategy ( sc2 )

Har inte extremt mycket annat att jämföra med, men tycker den är sjukt mycket bättre än dom få andra skärmar jag tittat på.

Supernöjd än sålänge iallafall

Permalänk
Medlem
Permalänk

Köpte U2311H för ett par veckor sedan och jag är verkligen supernöjd!
Finns lite bleeding i nedre vänstra hörnet men jag lägger aldrig märke till det, går hur fint som helst att redigera Foto/Video och se på film!
Vet inte än hur man riktigt ställer in kalibreringar (.icc filer) dock.

Skrivet av bollet:

Har svårt att hitta vissa utav inställningarna du visar, http://anton.eoo.se/phoenixxx.png
.

Var ändrar jag Front porch, Back porch och Total?

Tack på förhand!

Har du installerat den där custom drivisen?
Isåfall hur fungerar skärmen vid 75hz? Märker du skillnad?

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk

Funderar på en 22 eller 23, jag spelar en del men vill ha en skärm med bra bild, mest flyg-sim och en del FPS - kommer de vara snabba nog?

Visa signatur

Antec P280, Corsair 520W, Gigabyte HD5850, Gigabyte P55UD4, CPU I5 + Cooler Master Hyper 212 EVO, Corsair DDR3 1600 2x2, WD500G Black, Samsung SSD 128
IRTracker4, Hotas Cougar, Rudder pedals(home made) mm

Permalänk

Jag köpte min U2311H för ca 1 vecka sedan och jag är toknöjd med det. Det ända som är lite tråkigt är att man ser BLB någorlunda lätt längst ner i högra hörnet med mörk bild, men inte så störande så jag gör mig besväret att byta den.

Permalänk
Medlem

Hoppade på tåget. Pris/prestanda ration kändes ganska svårslagen.
Tyvärr får man vänta några dagar eftersom misco inte behagar ha en enda HDMI ha - DVI-D Single i lager

"16:9 i dynamiskt bredd-/höjdförhållande", ett snyggt sätt att säga att man kan snurra den? Eller är här magi?

Permalänk
Skrivet av spider-se:

Funderar på en 22 eller 23, jag spelar en del men vill ha en skärm med bra bild, mest flyg-sim och en del FPS - kommer de vara snabba nog?

2209WA är ju hyfsat mkt snabbare, men sitter du på en plattskärm redan idag eller?
Isåfall känns frågan ganska onödig.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 'Jonte[YoT:

;10890010']2209WA är ju hyfsat mkt snabbare, men sitter du på en plattskärm redan idag eller?
Isåfall känns frågan ganska onödig.

Skillnaden är så marginell att han knappast lär notera någon skillnad. Däremot så är det inte så kul att få avklippta kanter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av spider-se:

Tror du ska satsa på U2211H eller U2311H.

Skillnaden mellan TN och IPS är mycket större än 60 och 120 Hz imo. Om du däremot spelar mycket FPS online och tycker det är viktigt med resultatet bör du överväga 120Hz.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=628084

Permalänk
Medlem

Har fått mig min U2211H nu, tycker det är en riktigt schysst skärm Ska en användas som spel, utan kör den i Pivott/Potrait/ståendes, men om man skulle vilja ha den liggandes så är det ju super smidigt tack vare foten som följer med! Vrider sig som en orm

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Då har jag precis kört igång min skärm. Wow vilken bildyta, kommer ifrån 19 tums 4:3 skärm. Ställde in inställningar enligt flatpanels recension. Har märkt lite backlight bleed i toppen av skärmen och hörnet längst ner till höger är även ljusare/lila än resten av skärmen. Stör bara om jag ser en film med mörka scener, då är det inte alls kul tycker jag.

Hur fixar jag 75 Hz? Jag tanka phoenixprogrammet och din drivrutinsfil men jag fattar inte, help plz?

Visa signatur

i7 6700k // 16 GB Corsair Vengeance // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoldenPaws:

Då har jag precis kört igång min skärm. Wow vilken bildyta, kommer ifrån 19 tums 4:3 skärm. Ställde in inställningar enligt flatpanels recension. Har märkt lite backlight bleed i toppen av skärmen och hörnet längst ner till höger är även ljusare/lila än resten av skärmen. Stör bara om jag ser en film med mörka scener, då är det inte alls kul tycker jag.

Hur fixar jag 75 Hz? Jag tanka phoenixprogrammet och din drivrutinsfil men jag fattar inte, help plz?

Undrar detsamma

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk

Man kan installera filen via enhetshanteraren visst. Dock så klagade skärmen sedan på inputen och vägrade visa nån bild, men efter att ha startat om några gånger, senast med forcerad 640 upplösning så kunde jag ändra till 75 Hz på nått sätt

Visa signatur

i7 6700k // 16 GB Corsair Vengeance // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB

Permalänk
Medlem

Vad har Dell för pixelgaranti?
Hittade en röd statisk pixel idag som jag inte sett tidigare.
Har haft skärmen strax under en månad.

Permalänk

Jag undrar hur mycket det gör att U2311 bara har 6-bitars färgdjup mot övriga IPS med 8-bitar. Jag kollar rätt mycket film och foton så det känns viktigt för mig att veta.

Visa signatur

1. x570-f, 3800x, 16gb, 520hx, gtx1060, 27" 144hz
2. z77-itx, 3570k, 8gb, HD7870
3. Chaintech M-atx, Pentium 733mhz, 640mb, Ati Rage II 8mb

Permalänk
Medlem

Då det har kommit fram att länkarna till drivrutinerna inte längre fungerar så har jag uploadat dom igen.

75Hz: http://www.megaupload.com/?d=2URYP5TF
72Hz: http://www.megaupload.com/?d=YP6GEWF6

Permalänk
Medlem
Skrivet av broderick:

Jag undrar hur mycket det gör att U2311 bara har 6-bitars färgdjup mot övriga IPS med 8-bitar. Jag kollar rätt mycket film och foton så det känns viktigt för mig att veta.

Oh noes.. Det är ju 6-bitars ja.. Var så nära att beställa ett ex själv.
"Panelen till skillnad från nästan alla andra IPS använder 6-bit+AFRC för att artificiellt skapa 8-bit"

Jag är inte helt insatt själv, men när det gäller foto-hantering och liknande så vill man tydligen gärna ha 8-bit.