Komplett inloggningssystem för en förening!?

Permalänk
Medlem

Komplett inloggningssystem för en förening!?

Tjenare!
Nu är det så här att jag är ordförande i en förening och söker någon/några som är duktiga på att koda eller tipsa (gärna någon som vill bli webbadministratör för oss) om hur man skapar ett komplett inloggningssystem med "min sida" och lite annat kul! Känner du dig lite träffad kan du skicka ett PM till mig! (Helst frivilligt (man ser det som träning) eller mot en lite ersättning

Vad sysslar vi i våran förening med då? jo!
Föreningen är en ideel förening i Lerums Kommun som vars syfte är att bedriva samhällsnyttig verksamhet inom digital underhållning för ungdomar och äldre vuxna. Detta är en satsning av Lerums Kommun som fick uppdraget att starta upp en s.k. ”LAN-lokal” där det ska kunna arrangeras mindre ”LAN-partys”. Deras tanke är att på samma sätt som fotbollsspelarna får en fotbolls plan att träffas och spela på, så får datorspelarna en datorlokal där de kan träffas och spela. Lerums Kommun är alltså föreningens huvudsponsor och samarbetspartner.

I mitten av december så var lokalen, som verksamheten ska bedrivas i, färdigrenoverad. Sedan dess har vi i föreningen själva inrett, målat och tapetserat lite. SpelPunkten har även med kommunens hjälp köpt in 10 datorer med skärmar, en projektor och en tv-spels konsol till lokalen.

Lokalen kommer rymma 45 datorplatser och tanken är att man själv ska ta med sin egen dator för att ställa upp en helg och spela tillsammans med alla andra i lokalen. Detta är en otroligt populär aktivitet bland ungdomar runt om i världen, men kanske framför allt i Sverige. Vi tror att detta är dels en verksamhet som engagerar de s.k. föreningslösa, men även en verksamhet som har otroliga möjligheter att växa i storlek!

I oktober år 2010 så anordnade föreningen i samarbete med en scout-förening ett LAN-party för 100 datorplatser och det dröjde inte många dagar efter öppningen för anmälan innan det var fullt!
I april år 2011 satsar föreningen på att arrangera ett LAN-party för ca. 350 datorplatser. Detta betyder att vi arrangerar Göteborgtraktens störsa LAN-party! Vi har även ett mål att i slutet mot sommaren år 2011 arrangera ett LAN-party för ca. 700-800 datorplatser.

Dessa LAN-partys kommer självklart inte att anordnas i vår lokal utan i någon lokal i Lerum eller Göteborg.
Vi kommer även bedriva en slags ”E-sport” verksamhet. Detta är framtidens sport, där man spelar spel mot varandra online. Vi kommer inrikta oss på att utveckla och satsa på tjej e-sporten för att locka fler tjejer till vår lokal och våra LAN-partys. Detta kommer ske både online men många matcher kommer också spelas i vår egen lokal.

Eftersom vår LAN verksamhet bara sker på helger så kommer vi även satsa på att hålla i utbildningar på vardagkvällar. Dessa utbildningar kommer vara inom ”vad gör ditt barn på nätet?”(föräldra- och lärarinriktad), digital bildhantering(tjejinriktad), digital ljudhantering, Microsoft Office-utbildning(lärarinriktad), hårdvaru utbildning där man lär sig bygga sin egen dator, baskurs inom datoranvändande(lärarinriktad).

Utbildningarna kommer hållas av professionella personer inom områdena.
Så om man kortfattar vad vår verksamhet går ut på:

  • LAN-partys i vår egen lokal för 45 datorplatser på helger.

  • Större LAN-partys för 200-1000 datorplatser.

  • E-sport verksamhet med inriktning på tjej e-sporten!

  • Utbildningar för alla målgrupper, men också specialinriktade på tjejer, föräldrar och lärare.

Är du sugen så skicka mail [per.lindblad@live.se] eller ett PM till mig!

/Per

Permalänk
Medlem

Nu beskriver du mer om föreningen istället för vad du vill ha.

Men jag skulle lätt välja php-fusion eller joomla.
PHP-Fusion och Joomla är två olika CMS system som gör att ni kan välja bland några tusen(?) themes som folk har gjort.

Du söker alltså ett CMS (Content Management System).
Jag säger att ni ska välja något av dom två för
att det är grymt smidigt att jobba med och dessutom billigare att bara beställa en design(om ni nu vill ha en helt unik) istället för ett helt CMS+design i ett.

http://www.php-fusion.co.uk/ - Finns på svenska också.
http://www.joomla.org/ - Finns på svenska det också.

Kolla vidare på de två så tror jag nog ni har hittat en bra och billig lösning åt er förening.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem

Använda Facebook kanske?

Permalänk
Medlem

Vill ni ha en domän eller nåt så bara säg till.
Det ingår gratis web hosting. 180$ Om året

Kolla min sida - http://www.serversiter.com/

Permalänk
Medlem

Inloggningssystem

Nu är det inte design jag är ute efter. Jag är ute efter att våra medlemmar kan logga in på våran webbsida och se när vi har arrangemang osv. Man ska även kunna ha lite "min sida" osvosv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelzor:

Nu är det inte design jag är ute efter. Jag är ute efter att våra medlemmar kan logga in på våran webbsida och se när vi har arrangemang osv. Man ska även kunna ha lite "min sida" osvosv

Jag har ett system som kan göra just de du letar efter.
Registrering
Inlogg->Min sida o.s.v
Admin sida där du kan acceptera, neka och tabort medlemmar.

Dock är detta inget gratis eller något som kan gå under en liten ersättning.

Men om du fotfarande är intresserad så maila mig på fronix@fronix.se

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ