Rift: Planes of Telera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crom:

Aha! nå nu såg det ju genast faktiskt lite intressantare ut kanske man testar det iaf då när det kommer ut

Det blir en rätt stor skillnad

Om du vill kunna tanka + hela så ska du dock gå cleric. För tank rollen välj justicar+shaman + någon till. Justicar har en buff som ger honom högre hot och rustning men därmed också lite lägre dps. Clerics var lite dryga att lvla i början kan jag tycka mot de andra men de blir snabbt bättre. Sen kan du sätta upp en annan roll för grupp healing med andra själar och det finns även dps själar i cleric. Warrior har tank + dps själar.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Fick en beta invite idag! blir att leka runt lite när allt är nerladdat.

Permalänk
Skrivet av Gambit_2K:

Är det inte onödigt med 2 trådar om Rift?

Jo. Kan man inte sammanfoga dem eller radera denna?

PS Betatest i kväll DS

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Läs en andra Rift tråden om ni vill ha mer information. Den har funnits ett tag.

Det är onödigt med 2 trådar.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Fick en invite jag också. har kört det någon timme nu ikväll och måste säga att jag är besviken. Visst, det är väl inget fel på spelet i sig... men det har ju ingen som ger den en unik känsla.

Tar man bort rifts och "klass-själarna" så känns det ju som vilket mmo som helst. För mig så skriker det WoW om spelet rätt så jäkla mycke, men jag har inte spelat WAR eller EQ som några påstår att det är mer likt så jag vet inte. men UNIKT känns det ju inte iaf då väntar jag hellre på Star Wars!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av felix6:

Fick en invite jag också. har kört det någon timme nu ikväll och måste säga att jag är besviken. Visst, det är väl inget fel på spelet i sig... men det har ju ingen som ger den en unik känsla.

Tar man bort rifts och "klass-själarna" så känns det ju som vilket mmo som helst. För mig så skriker det WoW om spelet rätt så jäkla mycke, men jag har inte spelat WAR eller EQ som några påstår att det är mer likt så jag vet inte. men UNIKT känns det ju inte iaf då väntar jag hellre på Star Wars!!

Jag håller med dig, ser det här som ett tidsfördriv tillsammans med gillet fram tills SWTOR och Guild Wars 2 släpps.

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Köpråd:

Nej Aion var bättre än det här

Next gen? Vardå någonstan?

Jag skulle också säja så efter ha sett videos men jag har ju inte spelat betan så jag kan inte säja definitivt om jag inte gillar eller gillar Rift.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Kände inte till detta spel, men såg en ad på Steam idag för det. Där man kan förbeställa för 49.99€.
http://store.steampowered.com/app/91000/

Har skapat ett account och beta profil, får se om det blir något av det.

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vym:

Jag håller med dig, ser det här som ett tidsfördriv tillsammans med gillet fram tills SWTOR och Guild Wars 2 släpps.

Ja Guild Wars 2 lär ju vara sjukt mycke trevligare än detta, om inte annat så lär det ju vara uppfriskande med något nytt. Tycker problemet med rift för min del är att allt känns som att de är old news. Det känns väldigt välpolerat, speciellt för att vara en beta, och det är snyggt men samtidigt inte överdrivet krävande(ja när man spelar på normalt iaf... när det blir "world event rifts" blir det självklart lite tyngre för mitt stackars 5770).
Hade spelet kommit för 4 år sen hade det ju varit kalas... men det är fan 2011, och spelet har samma dynamik som wow levererade 2004.

Jag hoppas att de har några fler äss i rockärmen som de inte har visat under betan, annars blir det pass för min del.

Permalänk

Random "rift events" är väl det som utmärker sig mest, att det spawnar horder med fiender i ett öppet landskap som springer kors och tvärs över kartan. Våga inte ställa dig bakom ett träd för att gå ut och hämta en kopp kaffe, 10 sekunder senare kan 15 fiender ha sprungit rakt över dig. Aningen irriterande, deras lösning på detta är att man loggar ut när man ska gå och hämta kaffe för att logga in sen igen och börja på samma ställe.

Annars är det inte så stor skillnad på detta och andra mmorpg, inget nytt innovativt. Det bästa med det här spelet skulle jag vilja påstå är deras snygga intro demos.

Visa signatur

Erfarenhet är mognadens grogrund.

Permalänk

Testade med Rift i betan, blev ganska besviken ...

Men en ren WoW kopia är det ju inte, jag misstänker att du enbart har WoW som tidigare MMORPG att jämföra med. WoW är väl snarare till stora delar en kopia på andra MMORPGS.

Nu har jag inte lirat just WoW men säg någonting som blizzard har varit först med? Något riktigt innovativt när det gäller MMORPG.

Visa signatur

Erfarenhet är mognadens grogrund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loaded1mbimage:

Testade med Rift i betan, blev ganska besviken ...

Men en ren WoW kopia är det ju inte, jag misstänker att du enbart har WoW som tidigare MMORPG att jämföra med. WoW är väl snarare till stora delar en kopia på andra MMORPGS.

Nu har jag inte lirat just WoW men säg någonting som blizzard har varit först med? Något riktigt innovativt när det gäller MMORPG.

Nu var ju inte riktigt det min poäng, som jag sa i ett tidigare inlägg så tycker jag spelet luktar wow eftersom det är wow jag har testat av andra mmorpg, medan många påstår att det är likt war eller EQ. Jag har snackat lite med andra spelare i betan och den allmänna uppfattningen är att att spelet har tagit det bästa från dessa mmo'n och slagit ihop det i ett spel. Så för folk som söker efter eftersamma gamla men i en lite snyggare och bättre förpackning så är det ju suveränt, jag har aldrig påstått att spelet är dåligt. Det är bara det att jag är less på samma gamla skåpmat man har blivit matad av de senaste åren.

Sen om du hade lirat wow så hade du förstått varför jag tycker som jag tycker. Delar av GUI'n i spelet känns ju nästan som en copy paste från wow. Men jag antar att det tog den GUI de tycker har funkat bäst och det är väl inge fel med det, men det blir ju svårt att inte dra paralleller.

Permalänk
Medlem

Spelade betan till&från i helgen, hade riktigt kul, det är välpolerat, stabilt och ser bra ut, klart bättre än WHO&WOW i alla fall. Verkar vara hyggliga möjligheter att göra sin egen karaktär med dual/triple-class också, rätt fräscht.

Sant att Riftsen påminde om PQs på sitt sätt, får forska vidare mer i vad end game går ut på, hoppas det är mer PVP-fokuserat och mindre serverkontrollerat än i WAR i alla fall!!

Ett minus för att questingen är hyfsat kanaliserad liksom, man "måste" gå igenom vara träd och blir ledd från by till by, om man inte ska levla genom Rifts vill säga.

Tyvärr blev det inte så mycket PVP för mig bara men kanske nästa beta.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Jag ledde en raid i helgen i ett zoon event och tog dem med mig till guardian zonen och pvp'ade när det var klart. Det var riktigt kul, men långt från alla spelare gillar pvp.

Kvällen innan ledde jag ett mindre gäng, vi var i guardian zonen (vi är defiant) och pvp'ade. Ofta var vi utnumrerade men gjorde bra ifrån oss ändå, vi körde säkert i 3-4 timmar på kvällen / natten så det var riktigt roligt. Van en hel del men slutade alltid med att vi blev totalt utnumrerade efter ett tag när vi sökte upp quest hubs och städer. Vid ett tillfälle intog vi guardians taverna och slackade alla där i och höll den ett tag för sköjs skull.

Det var grymt roligt.

Men för att det skall fortsätta att vara roligt behövs variation och pvp i fiende zonen samt scenarios tror jag inte räcker, det skulle sitta fint med rvr zoner så som warhammer online har.

Spelet är väl genomtänkt. Det finns några saker de måste finslipa men det känns betydligt bättre än vad warhammer online gör och war har ju funnits ute i flera år nu.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Dags igen den 25e. Då kommer man kunna köra till level 30. Senaste betahelgen spelades över 1 miljon timmar! (Något för StarVault att tänka på).

http://massively.joystiq.com/2011/01/12/next-rift-beta-event-...

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Dags igen den 25e. Då kommer man kunna köra till level 30. Senaste betahelgen spelades över 1 miljon timmar! (Något för StarVault att tänka på).

http://massively.joystiq.com/2011/01/12/next-rift-beta-event-...

Attans det var ett tag tills dess men jag ser helt klart fram emot min 5:e beta!

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Questerna var ju inte direkt inspirerande, eller finns det någon som läser dom? Man ville ju bara få dom överstökade snarare än att det är något kul inslag i spelet. Tyckte hela världskartan känndes planerad och förutbestämd åt vilket håll man ska gå, var inte så väldigt fritt.

Markeringen när man targetat en fiende var ju hm ett problem beroende på underlag, röd markering med röd lava som bakgrund. Sen försvann den ofta i gräset så när man försöker targeta en fiende med tab så vet man inte riktigt vilken fiende man markerat och försöker man attackera då så får man något meddelande om att man står vänd åt fel håll och måste vända sig om och det är ju lätt när man inte kan se vilken fiende man markerat.

Det här med 3 skillsträd att man kan mixa fritt är ju lite överdrivet, vad jag fattade så tjänade man mest på att maxa ett träd i taget mer eller mindre. Många skills gjorde i princip samma saker med i alla fall som rouge/bard. Grafiken är ju ungefär som en BigMac, god men inget att bli exalterad över.

2-6 fps kan ja sänkt min spelupplevelse men glöm inte att dom flesta som tyckte spelet var pissdåligt inte slösar tid på att hänga trådar om Rift, förutom wierdos som mig.

Visa signatur

Erfarenhet är mognadens grogrund.

Permalänk
Skrivet av loaded1mbimage:

Questerna var ju inte direkt inspirerande, eller finns det någon som läser dom? Man ville ju bara få dom överstökade snarare än att det är något kul inslag i spelet. Tyckte hela världskartan känndes planerad och förutbestämd åt vilket håll man ska gå, var inte så väldigt fritt.

Markeringen när man targetat en fiende var ju hm ett problem beroende på underlag, röd markering med röd lava som bakgrund. Sen försvann den ofta i gräset så när man försöker targeta en fiende med tab så vet man inte riktigt vilken fiende man markerat och försöker man attackera då så får man något meddelande om att man står vänd åt fel håll och måste vända sig om och det är ju lätt när man inte kan se vilken fiende man markerat.

Det här med 3 skillsträd att man kan mixa fritt är ju lite överdrivet, vad jag fattade så tjänade man mest på att maxa ett träd i taget mer eller mindre. Många skills gjorde i princip samma saker med i alla fall som rouge/bard. Grafiken är ju ungefär som en BigMac, god men inget att bli exalterad över.

2-6 fps kan ja sänkt min spelupplevelse men glöm inte att dom flesta som tyckte spelet var pissdåligt inte slösar tid på att hänga trådar om Rift, förutom wierdos som mig.

1. Questar? Personligen bryr jag mig inte om questar, lore eller cutscenes. Jag vill bara få skiten överstökad! Ja vem hade kunnat tro att vägar ligger planerade, och att städer ligger på bra ställen på en karta? Whaat, finns det berg som begränsar zonerna?! Berg hör inte till ett MMO för det gör spelet mindre fritt! Jag har spelat flertalet "fria" MMOn där det bara är stora slätter med gräs och mobs spritt lite sporadiskt här och där. Sådana spel känns som kartor man gjorde till Heroes 2 när man var 10 bast, bara kleta ut skit lite random.

2. Tab-targeting är aldrig din vän. Nej, aldrig

3. Var det inte du som klagade på att spelet inte var "fritt" i början av ditt inlägg? Givetvis, finns det alltid en "cookiecutter" build och kommer alltid att finnas. Men att det finns en möjlighet att bygga en mycket mer personlig spec är underbart IMO. Spel som WoW bl.a. sticker mig i ögat när de skyltar med "RPG". Det är som hjärndöda Dante's Inferno där du har ett skillträd med kanske 3 lösa poäng att sätta ut.

Grafiken. Att ha så pass snygg grafik och fortfarande kunna stå mitt i en 300man raid utan att hela helvetet brakar ihop gör mig exalterad.

Nej jag är ingen arg fanboy, jag har inte bestämt mig för om jag ska spela spelet eller inte. Jag tycker det är ett bra spel. Bland den bästa betan jag spelat tror jag.

...och nej, du är inte "weirdo =)" du är bara ett royal pucko.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loaded1mbimage:

Questerna var ju inte direkt inspirerande, eller finns det någon som läser dom? Man ville ju bara få dom överstökade snarare än att det är något kul inslag i spelet. Tyckte hela världskartan känndes planerad och förutbestämd åt vilket håll man ska gå, var inte så väldigt fritt.

Markeringen när man targetat en fiende var ju hm ett problem beroende på underlag, röd markering med röd lava som bakgrund. Sen försvann den ofta i gräset så när man försöker targeta en fiende med tab så vet man inte riktigt vilken fiende man markerat och försöker man attackera då så får man något meddelande om att man står vänd åt fel håll och måste vända sig om och det är ju lätt när man inte kan se vilken fiende man markerat.

Det här med 3 skillsträd att man kan mixa fritt är ju lite överdrivet, vad jag fattade så tjänade man mest på att maxa ett träd i taget mer eller mindre. Många skills gjorde i princip samma saker med i alla fall som rouge/bard. Grafiken är ju ungefär som en BigMac, god men inget att bli exalterad över.

2-6 fps kan ja sänkt min spelupplevelse men glöm inte att dom flesta som tyckte spelet var pissdåligt inte slösar tid på att hänga trådar om Rift, förutom wierdos som mig.

Skrivet av Överkill:

1. Questar? Personligen bryr jag mig inte om questar, lore eller cutscenes. Jag vill bara få skiten överstökad! Ja vem hade kunnat tro att vägar ligger planerade, och att städer ligger på bra ställen på en karta? Whaat, finns det berg som begränsar zonerna?! Berg hör inte till ett MMO för det gör spelet mindre fritt! Jag har spelat flertalet "fria" MMOn där det bara är stora slätter med gräs och mobs spritt lite sporadiskt här och där. Sådana spel känns som kartor man gjorde till Heroes 2 när man var 10 bast, bara kleta ut skit lite random.

2. Tab-targeting är aldrig din vän. Nej, aldrig

3. Var det inte du som klagade på att spelet inte var "fritt" i början av ditt inlägg? Givetvis, finns det alltid en "cookiecutter" build och kommer alltid att finnas. Men att det finns en möjlighet att bygga en mycket mer personlig spec är underbart IMO. Spel som WoW bl.a. sticker mig i ögat när de skyltar med "RPG". Det är som hjärndöda Dante's Inferno där du har ett skillträd med kanske 3 lösa poäng att sätta ut.

Grafiken. Att ha så pass snygg grafik och fortfarande kunna stå mitt i en 300man raid utan att hela helvetet brakar ihop gör mig exalterad.

Nej jag är ingen arg fanboy, jag har inte bestämt mig för om jag ska spela spelet eller inte. Jag tycker det är ett bra spel. Bland den bästa betan jag spelat tror jag.

...och nej, du är inte "weirdo =)" du är bara ett royal pucko.

+1

loaded1mbimage har ingen aning vad han talar om.

För en och samma arch type har jag byggt flera olika builds som fungerar helt olika med olika bonusar, men som Överkill skrev så tycks det vara något underligt med loaded1mbimage... kanske har han glömt kaffet...

Någon annan nämnde aion. Det var kul att flyga.. men det spelet var en riktig långsam grind med en dryg seghetskänsla över alla strider. Sen håller ju serverobalansen på att döda de engelska servrarna totalt just nu.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Någon som nyligen beställt förbokat från Webhallen och fått koden för betorna osv? Fick min kod idag men när jag applyar den får jag bara "Crystalline Rune Card", jag mailade Webhallen om det men dom sa bara att det ska vara 1 kod för allt, alltså Beta och Headstart också, och tydligen hade ingen annan det här problemet.

Mailade Trions support sen men blev inte riktigt smartare utav det. Ingår Webhallen i de butiker som man kan maila in en screenshot på kvittot så taggar dom ditt account med VIP? Antar inte det, men man kan ju hoppas.

Permalänk
Medlem

lol att till och med fonten är samma som i warhammer online. OK att samma motor används men fonten borde dom ändrat : P

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Skrivet av Mo0rbid:

lol att till och med fonten är samma som i warhammer online. OK att samma motor används men fonten borde dom ändrat : P

Hehe... det har du rätt i.

Konstaterar att Nvidias nya driver 266.58 WHQL har anpassningar för Rift. Kul att ett spel som än så länge är i beta får egna anpassningar... lovar gott tycker jag.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Om jag ska vara helt ärlig, jag har spelat betor för, wow,Age of conan, warhammer och aion och gillat det mesta, men jag har inte varit så uppspelt av något av dom som jag blev av detta, warhammer var bra men det var så fruktansvärt buggat och långsamt, och wow har man ju spelat ett bra tag och det flyter på aldeles perfekt, bara att det är enformigt, men i rift känns det som det kan hända massa grejjer på så kort tid, jag lvlade typ med polare från 10-20 bara genom att stänga rifts och trycka tillbaka inkommande attacker osv, väldigt rolig spelupplevelse, tror nog detta blir bättre än dom följande spelen jag nämnt, inte wow dåra. för tror det säkert håller ett bra tag till

Permalänk

Kollade en del på spelet i går och det verkar intressant, fick tag i en betanyckel med så förhoppningsvis får man spela lite snart
Men är det lika "plastigt" i känslan som warhammer var / är?
Vill minnas att det mest berodde på att det var laggigt som tusan, man klickade och sedan så tog det en liten stund innan karaktären reagerade och sedan så slog den ut i tomma luften.

Permalänk
Medlem

Gilla http://www.facebook.com/RIFTgame?ref=ts så att vi andra kan få beta nycklar

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av apspektakel:

Kollade en del på spelet i går och det verkar intressant, fick tag i en betanyckel med så förhoppningsvis får man spela lite snart
Men är det lika "plastigt" i känslan som warhammer var / är?
Vill minnas att det mest berodde på att det var laggigt som tusan, man klickade och sedan så tog det en liten stund innan karaktären reagerade och sedan så slog den ut i tomma luften.

Nej absolut inte, Det var nämligen detta som gjorde att jag inte fortsatte med warhammer, När man gör spells så händer dom inte förns om ett tag, Om man ska försöka döda en person som springer måste man typ vara framför dom annars står det bara att dom är out of range. massa sån skit finns faktist inte i Rift, vad jag har upplevt iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meatsack:

Nej absolut inte, Det var nämligen detta som gjorde att jag inte fortsatte med warhammer, När man gör spells så händer dom inte förns om ett tag, Om man ska försöka döda en person som springer måste man typ vara framför dom annars står det bara att dom är out of range. massa sån skit finns faktist inte i Rift, vad jag har upplevt iaf

Jag håller med, upplevelsen är bra. Vid ett tillfälle i beta 2 tror jag det var när alla var tvungna att köra guardians så dog dock någon process och alla mobs i ett visst stort område försvann men i andra närliggande områden så fungerade allt. Det var dock beta och det är ju bland annat stresstester de kör då. Jag är riktigt imponerad av kvalitén hittills.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Jag håller med, upplevelsen är bra. Vid ett tillfälle i beta 2 tror jag det var när alla var tvungna att köra guardians så dog dock någon process och alla mobs i ett visst stort område försvann men i andra närliggande områden så fungerade allt. Det var dock beta och det är ju bland annat stresstester de kör då. Jag är riktigt imponerad av kvalitén hittills.

Håller med om omdömmet "kvalitet". Har aldrig tidigare varit med om ett så smidigt betaprogram. Datumen stämmer, man får bra information och det är spelbart vid varje tillfälle. Ingame känns det solit och genomarbetat. Jag tror Rift har större chans till succe i Europa än vad Aion hade (som var löjligt hausat).

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

24 pers kan använda: "6PN3-DPEH-KCGD-H7TZ-MLC2" för att delta i framtida beta-events (nu på tisdag t.ex.)