Permalänk
Medlem

Retroradio till datorchassi

Har som projektarbete att bygga om en gammal radio som stod hemma till ett datorchassi.

Radion är en Schaub-Lorenz och är från 50-60-talet någon gång. Planen är att ge de flesta knapparna på framsidan någon funktion och även använda de inbyggda högtalarana, men vi får la se hur det går.

EDIT: Uppdaterade alla bilder för att få väck GPS-taggen

Retroradio till datorchassi

Permalänk
Medlem

Bygg något stilrent nu, inte med ccfl ("neon") eller något sånt.

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk

+1 ASUSG15

Visa signatur

Intel Core i5 3570K 3.4 GHz | Asus R9 280x Direct CU II Top | Asus P8H77-I mITX | Corsair CX 600M 80+ | A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB + 840 EVO Basic 250GB + 1 TB WD | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | Node 304

Permalänk
Hedersmedlem

Detta har potential, se till att det inte syns utifrån att det verkligen är en dator, då ser det fräckast ut!
Och försök få användning för så mycket av de "gamla" reglagen som möjligt, för det är tufft som fan.

Dock borde du gjort klart projektet innan du la upp ett galleri.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Underbart projekt! Har en liknande hemma som jag har som htpc. Det här gillar jag!

Visa signatur

Det är inte lätt när det är svårt...

Permalänk

Blir nog fint.

OT:
Fina GPS taggar du har i korten :3
http://regex.info/exif.cgi

Klistra in länken till en bild, t ex http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/02/09/Platunder...

Permalänk
Skrivet av Lullebulle:

Blir nog fint.

OT:
Fina GPS taggar du har i korten :3
http://regex.info/exif.cgi

Klistra in länken till en bild, t ex http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/02/09/Platunder...

Alltså bara en liten fråga. Hur överhuvud taget får man sig för att kolla några bilder på ett random galleri här på sweclockers? Vill du bara leka haxor eller har du inge liv eller vad är det frågan om?

Verkar bli bra! Fin gammal stereo du har där alla fall.

Permalänk

Nu får du allt jobba hårt! Jag dör av längtan att se resultatet

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D - KFA2 RTX 3060 Ti 8 GB -
MSI MPG B550 Gaming Plus - HyperX Fury 3600 Mhz 16 GB
WD SN550 NvmE 1 TB - Corsair AX850
Cooler Master GT301 - Peerless assassin 120 SE

Permalänk
Skrivet av LightBlizz:

Alltså bara en liten fråga. Hur överhuvud taget får man sig för att kolla några bilder på ett random galleri här på sweclockers? Vill du bara leka haxor eller har du inge liv eller vad är det frågan om?

Verkar bli bra! Fin gammal stereo du har där alla fall.

Nä, han nämnde att han tagit dom med en 3GS, och dom brukar ju ha på gps taggar som standard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

Nä, han nämnde att han tagit dom med en 3GS, och dom brukar ju ha på gps taggar som standard.

Ska fixa det direkt nu.

Det borde räcka att spara om dom via ett annat program, typ paint?

Permalänk
Skrivet av Paiytor:

Ska fixa det direkt nu.

Det borde räcka att spara om dom via ett annat program, typ paint?

Inte säker på om paint tar bort sånt, men photoshop gör det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

Inte säker på om paint tar bort sånt, men photoshop gör det.

Testade med länken och det verkar som de är väck

Permalänk
Medlem

Efter en månad är jag igång igen!

Permalänk
Medlem

Kommer att följas
Riktigt snygg radio

Visa signatur

Min första dator mod: Philips radio

Permalänk
Medlem

Moderkortet jag har beställt är försenat.. kommer därför dröja lite innan uppdatering

Permalänk

Skulle ju vara kul med en liten förstärkare så du kunde använda högtalarna och volympotten på framsidan

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |