BFBC2 stänger av sig samt svart skärm

Permalänk
Medlem

BFBC2 stänger av sig samt svart skärm

Lider just nu av två extremt jobbiga problem med spelet där spelet stänger av sig till windows utan några felmeddelanden när jag connectar till en server, skärmen blir då svart i några sekunder sen stänger av sig innan jag hunnit komma in på "map infon".

Ett annat problem jag har är när jag spelar och då blir skärmen helt svart men kan se kartan samt alla markeringar osv men resten är kol svart och det håller sig i 10-15 sekunder vilket är sjukt irriterande speciellt när jag flyger en helikopter.

Jag har den senaste drivrutinen till korten och har testat med de tre tidigare med samma resultat. All hjälp uppskattas.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Inaktiv

Har du testat att installera om spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon161417:

Har du testat att installera om spelet?

Har inte gjort det än.. ville ta det som sista lösning men får försöka testa.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Inaktiv

Problem som dessa löser sig ofta genom en ominstallation. Varför vill du inte göra det btw?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon161417:

Problem som dessa löser sig ofta genom en ominstallation. Varför vill du inte göra det btw?

Sist hade jag oändligt med strul när jag försökte ominstallera spelet då cd-keyn strula plus en massa annat men håller på att ominstallerar nu så hoppas på att det löser sig. Tack för svaren.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

OO fy fan!
Jag lider verkligen med dig!
Jag hade precis samma fel : http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/989484-blues...

Det visade sig att det var mina minnen alt. grafikkort som strulade.
Andra gången jag bygger dator med Corsair minnen, båda failade.
Nu är det kingston som gäller.

Lycka till, skriv hur du köste det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loading:

OO fy fan!
Jag lider verkligen med dig!
Jag hade precis samma fel : http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/989484-blues...

Det visade sig att det var mina minnen alt. grafikkort som strulade.
Andra gången jag bygger dator med Corsair minnen, båda failade.
Nu är det kingston som gäller.

Lycka till, skriv hur du köste det.

Installerade om det utan success.. så sjukt irriterande ska prova att klocka ner minnerna samt att stänga av crossfire för att se om det blir skillnad.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur har det gått?

Permalänk
Medlem

Har haft en hel del problem med Battlefield nu också. Köpte det för kanske 1 månad sedan så jag vet inte hur det har varit innan men det har krånglat sjukt mycket för mig senaste 3 veckorna iaf. Tror det var något problem med punkbuster innan men vet inte om det är fixat än. Spelet bara stängdes av till skrivbordet och jag fick 5 sekunders extrem-lagg då och då.
Efter att jag bara startat om spelet ett antal gånger så fick jag blåskärm. Detta hände några gånger. Nu verkade det dock vara fixat från och med några dagar sedan. Har haft kvar mega-lagget när jag joinar server dock men annars flutit på fint fram tills nyss då spelet stängde av sig till skrivbordet igen. Fick blåskärm där det stod något om "dxgkrnl.sys". Testade sedan att köra och det funkade fint tills spelet precis hängde sig...
Så sjukt irriterande. Vet inte om vi har samma problem men det är ju många som haft liknande problem så det kan ju inte vara omöjligt.
Jag anar dock att det är punkbuster som strular då det verkar funka fint i singel-player.

Permalänk
Medlem

Lite gammal tråd men har nu lyckats fixa problemet. Fick ändra i configen och tvinga spelet att köra på DX9 så nu ser allt för jävligt ut men strular inte.. jätte kul..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Lite gammal tråd men har nu lyckats fixa problemet. Fick ändra i configen och tvinga spelet att köra på DX9 så nu ser allt för jävligt ut men strular inte.. jätte kul..

Med andra ord ser ut som vilket cod spel somhelst..

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer