Permalänk
Medlem

Vad kostar domän + webhotell?

Denna tråd kanske ligger på fel ställe men då får ni flytta den isf.

Jag fick frågan om vad det kostar men har faktiskt ingen aning.

Jag bara betalar för mitt och låter det rulla på, kanske korkat men det lär jag bli varse om andra priser nu om någon svarar

Permalänk

Jag har en .se domän och 3gb utrymme hos one.com och det kostar 442kr per år.

Kolla www.one.com för mer info

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nevercooler:

Du menar 239 kr?

95 för adressen och 144 för webhostingen?

Upplägningsavgift måste väl vara en engångsavgift? dvs 115 kr.

Permalänk
Skrivet av kobb3:

Du menar 239 kr?

95 för adressen och 144 för webhostingen?

Upplägningsavgift måste väl vara en engångsavgift? dvs 115 kr.

Det kanske stämmer, skaffade detta i år...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nevercooler:

Hur tycker du att one.com fungerar?

Det är väl 442kr exkl moms eller?

Permalänk
Medlem

kolla också binero, fick mitt domännamn gratis från dem. De kanske fortfarande kör samma drive.

Permalänk
Skrivet av syntaxVI:

Hur tycker du att one.com fungerar?

Det är väl 442kr exkl moms eller?

Det är med moms.

Jag tycker att det fungerar bra, de har mycket bra support om man behöver hjälp med något.

Permalänk
Medlem

Manufrog.

Jag kan bara tipsa om webhotellet "Manufrog", hundra spänn för ett år ( inkl. moms ). Har haft det i många herrans år, och det har fungat hur bra som hellst. Underbar support bla.

Så tar man sen och reggar en .se domän hos Loopia, så blir det inte mer än 199 spänn / år för domän och webhotell. Mer prisvärt än så kan man knappst komma.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

one.com här också, 298,75:- / år inkl moms, betalade fakturan i fredags för er som tänker ifrågasätta beloppet ..

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

Jag kan bara tipsa om webhotellet "Manufrog", hundra spänn för ett år ( inkl. moms ). Har haft det i många herrans år, och det har fungat hur bra som hellst. Underbar support bla.

Så tar man sen och reggar en .se domän hos Loopia, så blir det inte mer än 199 spänn / år för domän och webhotell. Mer prisvärt än så kan man knappst komma.

Känns som att det är en riktigt trög sida.

Permalänk

Även jag har 2st domäner på www.one.com. Har absolut inget att klaga på. Vissa i min umgängeskrets föredrar Loopia men jag kan inte uttala mig om dom.

Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Samsung Odyssey OLED G8

Permalänk
Medlem

Problemet är att jag behöver en .nu domän.

Det erbjuder inte one.com

Manufrog var riktigt billigt. Men hemsidan känns väldigt inaktiv och slö.

Permalänk
Medlem

du måste ju inte ha webbhotell och domän från samma det är ju bara att blanda för att få billigt!

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk
Medlem
Skrivet av phroggyy:

du måste ju inte ha webbhotell och domän från samma det är ju bara att blanda för att få billigt!

Du har givetvis inga förslag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av syntaxVI:

Du har givetvis inga förslag?

ja, One, som verkar vara bra, är ju bland de billigaste som är bra, sen domänen kan vara vilken som helst, loopia t ex

Visa signatur

Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av phroggyy:

ja, One, som verkar vara bra, är ju bland de billigaste som är bra, sen domänen kan vara vilken som helst, loopia t ex

Som sagt, one.com erbjuder inte .nu domäner, vilket jag i detta fall är intresserad av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av syntaxVI:

Som sagt, one.com erbjuder inte .nu domäner, vilket jag i detta fall är intresserad av.

De flesta webbhotell tillåter domäner från annat håll och vice versa

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Själv använder jag för tillfället Lithium Hosting. Kör på deras billigaste variant som bara kostar $10, och det är ju inte så farligt. Är jättenöjd hittills, faktiskt. Köpte .se-domän via Loopia för 99 kronor (kanske är 95), så allt som allt gick väl affären på cirka 175 kronor vilket inte är så farligt dyrt. Det största problemet är väl att Lithium Hosting är amerikaner, om nu det ens är ett problem. För mig är det inte det i alla fall!

Annars fann jag för en tid sedan ett brittiskt företag vid namn Zyma som, tråkigt nog för mig, verkar ännu bättre än Lithium Hosting. Har dock inga erfarenheter av detta företag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zetsu:

Själv använder jag för tillfället Lithium Hosting. Kör på deras billigaste variant som bara kostar $10, och det är ju inte så farligt. Är jättenöjd hittills, faktiskt. Köpte .se-domän via Loopia för 99 kronor (kanske är 95), så allt som allt gick väl affären på cirka 175 kronor vilket inte är så farligt dyrt. Det största problemet är väl att Lithium Hosting är amerikaner, om nu det ens är ett problem. För mig är det inte det i alla fall!

Annars fann jag för en tid sedan ett brittiskt företag vid namn Zyma som, tråkigt nog för mig, verkar ännu bättre än Lithium Hosting. Har dock inga erfarenheter av detta företag.

Zyma blir det nog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phroggyy:

De flesta webbhotell tillåter domäner från annat håll och vice versa

Dock gör inte one.com det av egen erfarenhet.

Sedan är det riktigt dålig prestanda på one.(+15 sek på en joomla sida som inte har cachats...) Samt dåligt med inställningsmöjligheter.

Skulle hellre rekommendera binero.
Du kan köra med flera domäner på samma konto, samt flera databaser och MYCKET bättre prestanda. Dessutom domäner från andra leverantörer.

Det enda som talar emot binero är att de haft lite drift-störningar på sistone. Dock inget i jämfört med one...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zetsu:

Det finns många billiga (och bra) hosting bolag i USA. Tyvärr får man (självklart) räkna med lite segare access till deras kontrollpaneler, kundsidor mm. Det finns också ett bra utbud på hosting providers i UK,
betydligt större leverantörer än i Sverige och med betydligt bättre priser.

Du hittar en hel de bra erbjudanden HÄR: http://www.webhostingtalk.com/forumdisplay.php?f=4

Permalänk

loopia.se bra sida med riktigt bra support

Permalänk
Medlem

Jag kör Binero just nu och prestandan har blivit riktigt bra nu efter deras serverbyten osv. Betalar 200kr / kvartal dock men så är det när man ska vara värst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zetsu:

Zyma är riktigt bra.

Ska du byta får du gärna säg till så kan jag rekrytera dig. Då får jag 6 gratis månader.