Vad behöver jag för att kunna lira Shogun 2 Totalwar?

Permalänk

Vad behöver jag för att kunna lira Shogun 2 Totalwar?

Hej alla glada!

Jag behöver hjälp med att uppgradera min dator med en ny processor då jag förstår att den ska vara den svaga länken i det här fallet.

Jag vill att min dator ska överprestera det rekommenderade kravet nedan för Shogun 2 Totalwar:

Processor: 2nd Generation Intel⪚ Core™i5 processor (or greater), or AMD equivalent
Memory: 2GB RAM (XP), 4GB RAM (Vista / Windows7)
Graphics: AMD Radeon HD 5000 and 6000 series graphics cards or equivalent DirectX 11 compatible graphics card

Min specifikation är följande:

Intel Core i7 930 2,80GHz
ASUS P6X58D Premium, 1366 Socket
Samsung SH-B083L
WD WD1002FAEX
Thermaltake Element G
Patriot Extreme Performance 6GB
1600Mhz 8-8-8-24
Point of View GeForce GTX 480 Mini HDMI Dual-DVI 1536MB x 1 st
Arctic Cooling Freezer 7Pro Rev. 2
MW7 Prof Sve 64-bit

Jag är ganska ny på allt det här så alla tips om en processor är välkomna.
Har ni även andra råd gällande min specifikation så ta gärna med det också.

Jag vill ju gärna ha så mycket "bang for the buck" som möjligt men jag kan gå ganska högt i pris.

Tacksam för all hjälp som sagt!

Permalänk
Medlem

En i7 2600K är inte fel. I Vissa tester är den tom bättre äb 980X som kostar 3 ggr så mycket

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem

Köp en vettig luft kylare så kan du klocka den ungefär till 4.2Ghz

Visa signatur

5900X | Gigabyte X570 | NH-U14S | 32 GB @3200 DDR4
RTX 4060 | RMx 650W | Dell U2415 UltraSharp

Permalänk
Medlem

datorn du har kommer ju lugnt kunna köra det.
Är verkligen onödigt att uppgradera den just nu.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk

Hur fungerar detta med sockets? Försökte snabbt att kolla efter en i7 2600K med 1366 socket men kunde bara hitta med 1155.
Har du en länk till en sådan produkt?

Permalänk
Medlem

Intel Core i7 2600k har socket 1155...

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem

Så ett nytt moderkort skulle nog va bra också... http://www.inet.se/artikel/1901962/msi-p67a-gd65-rev-b3 Ett fint moderkort med goda överklockningsmöjligheter, och bra pris!

Visa signatur

C>++

Permalänk

Din dator är tillräckligt bra. Det enda som möjligtvis kan försvaras är ett köp av ett till GTX 480. Dustin har fortfarande kvar GTX 480 http://www.dustinhome.se/pd_5010445235.aspx?csref=Prisjamfore... 2700kr. Helt ok pris.

Permalänk

Problemet med att köpa ett till grafikkort kan vara att de kommer sitta för tajt i burken. Jag har ganska bra med space men har sett på annan tråd att sloten sitter lite för nära varandra. Vad tror du om det, jag menar jag har ingen erfarenhet av just det heller så jag vet inte riktigt hur illa det kan bli om det är tajt mellan grafikkorten?

Samt hur mycket effekt ger det med 2 grafikkort egentligen, blir det stor skillnad?

Permalänk
Medlem

Det blir lite under dubbla fpsn med 2 st isället för ett.

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem

Först o främst skaffar du dig en vättig luftkylare och klockar upp processorn ordentligt! Om inte det räcker, köp ett till grafikkort men då behövs troligen nytt nätag med om du inte överdementionerat ordentligt redan

Permalänk
Skrivet av Oakman 83:

Hej alla glada!

Jag behöver hjälp med att uppgradera min dator med en ny processor då jag förstår att den ska vara den svaga länken i det här fallet.

Jag vill att min dator ska överprestera det rekommenderade kravet nedan för Shogun 2 Totalwar:

Processor: 2nd Generation Intel⪚ Core™i5 processor (or greater), or AMD equivalent
Memory: 2GB RAM (XP), 4GB RAM (Vista / Windows7)
Graphics: AMD Radeon HD 5000 and 6000 series graphics cards or equivalent DirectX 11 compatible graphics card

Min specifikation är följande:

Intel Core i7 930 2,80GHz
ASUS P6X58D Premium, 1366 Socket
Samsung SH-B083L
WD WD1002FAEX
Thermaltake Element G
Patriot Extreme Performance 6GB
1600Mhz 8-8-8-24
Point of View GeForce GTX 480 Mini HDMI Dual-DVI 1536MB x 1 st
Arctic Cooling Freezer 7Pro Rev. 2
MW7 Prof Sve 64-bit

Jag är ganska ny på allt det här så alla tips om en processor är välkomna.
Har ni även andra råd gällande min specifikation så ta gärna med det också.

Jag vill ju gärna ha så mycket "bang for the buck" som möjligt men jag kan gå ganska högt i pris.

Tacksam för all hjälp som sagt!

Köp inget nytt just nu, du kommer garanterat klara av spelet.

Vänta på socket 2011 om du skall uppgradera processor i framtiden, grafikkortet kan du behålla tills nästa år någon gång.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk

Tack för alla bra tips.

Jag har faktiskt inte klockat min processor alls. Jag är en rookie på mycket men jag jobbar på att klocka upp den en del men kanske inte maxa direkt. Ska bara ta reda på mer exakt hur jag ska göra.
Har ni tips på vart jag hittar en utförlig beskrivning för klockning så är ni välkommna?

Tror ni på att jag ska fixa ett grafikkort till alltså?
Har någon koll på om 2st POV GTX 480 grafikkort får plats i mitt moderkort ASUS P6X58D Premium utan att de ligger för nära och det blir för varmt?

Permalänk
Medlem

Nej nej nej! Din dator klarar Shogun utan några som helst problem... testa å ladda ner demot från steam så får du se. Du behöver inte uppgradera någonting. definitivt inte ett grafikkort till.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM

Permalänk

Pratar vi att jag kan palla att ha inställningar på high?

Permalänk
Medlem

Klart du kan. Din dator är grym. Men om du skaffar en ny processor så skulle jag rekomendera en 2600k

Visa signatur

C>++

Permalänk

Min burk klarade demo versionen på högsta inställningar så du ska nog inte behöva oroa dig. Din burk är ju 10 gånger bättre än min om inte mer. Så spar dina pengar.

Mina specs ser du under denna text

Permalänk
Medlem

Vi pratar om att du kan köra alla inställningar på ultra, med största möjliga arméerna och allt extra lull lull. Det är vad vi pratar om...

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM