Rift: Planes of Telera

Permalänk
Medlem
Skrivet av jalle94:

Hur bra flyter ert spel på vid maxade inställningar?:P Om de går galant va har ni för speccs? Hade varit kulo maxa det då grafiken är ganska snygg

http://data.fuskbugg.se/skalman02/2011-02-26_140226.jpg

Så spelet är snyggt

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

hur bra flyter de på för dig med ett 580 ?

Visa signatur

Nej.

Permalänk
Medlem

AOC var så BAD att dom locka character creation på några servers redan första dagen. Men jag lever med Ques på Winterfall learn to keyjam

och om Preformanc sitter dock på en gammal CPU E8300@3.2 4Gb mem med ett 6970 och har dålig Fps typ 30... 40 utan vsync med custom intällningar.. mesta på mittten typ. Ping låg inatt på allt från 30 to 120 och under prime så kan jag dippa upp till 300+ Comhem i stockholm..

Och någon undra så ligger EU server i Amsterdam och US i Dallas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrwite:

har vi några swecare som spelar på shivermere?

Jupp, lirar defiant och nickar Lassh

Visa signatur

Heimdall lvl 60 troll rogue <Inspiration> @ Frostmane

Permalänk
Medlem

SÅ snyggt är det väl ändå inte Tycker det ser väldigt grynigt ut. Så kändes det iaf när jag spelade på betan, men det kanske blivit bättre nu?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Jag tycker spelet ser helt okej ut. (Ultra + Allt på max(Supersampling))

Permalänk
Medlem
Skrivet av Worse:

Jag sitter på GTX480 o i5 750.

1920x1080 med settings på Ultra+ , 49-75 fps

Och ja, spelet är väldigt snyggt ;D

Du har inte stängt av nått ?
Jag lyckas inte komma upp i sån FPS, i 1920x1200 med Ultra -förutom shadows på environment only och typ ingen AA och endast lite AAF så hamnar jag bara runt en 50-55 max ner till 20-30 i stora rifts.

Börjar fundera om jag har nån del som inte funkar 100% i min burk..

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem

Jag och en polare tänker sätta upp en Svensk guild på nya PvP servern Scarhide.
Edit: Vi är Guardians.

Så om någon här ifrån är intresserade så kan ni kontakta mig på PM.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk

Finns på PvP Servern Imperium, nickname Hardan.

Permalänk
Medlem

Finns också på servern Imperium. Kanske borde göra en tråd där folk kan skriva in vart dom spelar å vilken sida?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Browing:

Finns också på servern Imperium. Kanske borde göra en tråd där folk kan skriva in vart dom spelar å vilken sida?

Jag gör det jag.
#10831150

Permalänk

Och nu har guldsäljarna kommit, har fått wisps från div lv1 chars flera gånger idag..
Irriterande, rapporterar dem, men troligen gör det ingen nytta..

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av serpent29:

Och nu har guldsäljarna kommit, har fått wisps från div lv1 chars flera gånger idag..
Irriterande, rapporterar dem, men troligen gör det ingen nytta..

Var ju inte direkt idag dom dök upp, snarare så fort headstart började:
http://forums.riftgame.com/showthread.php?92232-Plat-Sellers

Det kommer alltid att finnas folk som kan tänka sig att betala för ingame cash, och således kommer det alltid att finnas folk som säljer (och gör reklam) för det.

Skrivet av Worse:

Jag sitter på GTX480 o i5 750.

1920x1080 med settings på Ultra+ , 49-75 fps

Och ja, spelet är väldigt snyggt ;D

Hur menar du med "Ultra+"? Har själv GTX 480 och i5-750, men ligger oftast på 25-30 fps (ca 20 fps vid rifts) med de inställningar jag kör...
Har maxat allt utom två grejer och kör i 1920x1080, men ändå skiljer det så mycket mellan oss. Har du nyare drivers kanske?
Jag har 260.99, kanske ska testa nyare då... Mina settings -> http://imm.io/42P8

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Tycker det är irriterande att man jag inte kan maxa det:P Men de är väl bara att köpa nya grejor fast så är det ju alltid om man ska ligga på top:P

Visa signatur

Nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrwite:

har vi några swecare som spelar på shivermere?

Japp kör med nicket Andelor

Visa signatur

www.faihido.com - Musikgrupp jag grundat med min bror
www.mathiaskholm.se - Personlig hemsida
www.faihidoadministration.se - Administrativa vårdtjänster på distans
www.medicinsksekreterare.se - Samlad information för vårdadministratörer/medicinska sekreterare

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur menar du med "Ultra+"? Har själv GTX 480 och i5-750, men ligger oftast på 25-30 fps (ca 20 fps vid rifts) med de inställningar jag kör...
Har maxat allt utom två grejer och kör i 1920x1080, men ändå skiljer det så mycket mellan oss. Har du nyare drivers kanske?
Jag har 260.99, kanske ska testa nyare då... Mina settings -> http://imm.io/42P8

ultra+, valde ultra sedan vidare till custom och drog upp lite till på det mesta
Tror jag har 266. Drivers, är inte hemma nu men kan kolla lite senare, ligger på ca 72 fps om jag är ensam, ca 35 som lägst i raids

Kom på att jag klockat grafikkortet lite , återkommer när jag kommer hem

Permalänk
Medlem
Skrivet av jalle94:

Tycker det är irriterande att man jag inte kan maxa det:P Men de är väl bara att köpa nya grejor fast så är det ju alltid om man ska ligga på top:P

Tror de har problem med SLI/CF skalningen, din prestanda låter också mer som ett kort.. Så vänta en stund så ska du nog se att du får din prestanda!

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk

Nya servrar öppnas för den officella spelsläppet. 31 stycken...

http://forums.riftgame.com/showthread.php?98752-Launch-Day-Ri...

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk

Lite bra att veta info, jag hittade på Rifts forum.

Citat:

The "Things I wish I had known sooner" thread...

* When you get a larger bag, you can drag it over the smaller bag and it will replace it and move all the items from the small bag into the larger bag.

* Under Setting->Interface are NUMEROUS checkbox's that can totally change how the game plays for you, including things like targeting my target and showing actualy health numbers in bars, etc

* You cannot chain cast via a single macro, however you can put multiple abilities in a macro and hit the same key and it will cast whichever one it can first. Ie, put reactives, then timed melee, then melee, then timed range, then range and just press the single button. Works great for making sure you dont miss the reactive popup, however in PvP it can make you a little worse because you arent always casting the exactly right ability.

* Runes (from runebreaking) make a HUGE difference in character ability.

* Do more rifts, planar shards matter.

* Purple and Blue planar shards are only good in the zone you earned them, but planite is good in all areas

* If you hit Escape to get to the main menu there is an "Import" button. It will import all settings (keybinds, graphics ooptions, layout, etc) from another character that you have already set up to the one you are on

* This link: Slash Commands- Shows the useful /commands, including such things as how to save and load equipment when you change roles.

* This link: ACT - Shows how to set up Advanced Combat Tracker for Rift (lets you fine tune your damage per second by trying different things and seeing the results)

* In the Raid window people's names are color-coded by their role.
•Red = tank
•Purple = support (typically Bard)
•Blue = Healer
•Yellow = Ranged DPS
•Brown = Melee DPS

* When you complete some major quests, a diamond appears top center of your screen, click it to claim your loot for that event.

*In settings you can make it so you can queue spells / abilities up (default is short queue, can change to long queue or no queue)*

*Turning VSync off can DRASTICALLY improve your Frames per second*

*Under Settings there is a greyed out Global UI size. This will scale the bags and Character box, which you can not do manually under Edit Layout*

*If you collect an artifact, and when you go to add it the artifact window is just a blank screen - close it, press C, click on Artifact - and your option to add it will reappear*

*The Planar Lure that you get from an early quest will allow you to convert Tears to Rifts. You will get an additional point bonus for doing this, which will boost you up the leaderboard*

*Under Settings there is an Auto PVP Flag option - turning this off will not put you into PVP mode if you accidentally hit an enemy stone*

* When you have to use an item for a quest, no need to search it in ur inventory. Just press the icon apearing in your quest list on screen.

* Press Ctrl+F (default) to search your bags

* When key-binding, hover the mouse pointer over the action bar slot you want to bind a key to and press the key you want to bind to it

* /twitter <text> and /twitterpic <text> to make twitter updates while playing

* To search on H for an item, if you have one copy of it in your Bag, just Right click on this item and AH will auto-search the AH.

* Many NPC's offer daily quests, for crafting, winning Warfronts, or simple quests. Doing them nets you nice rewards, experience, and faction coin for buying special items

* If you have a soul with no training points spent in it, you can swap it out for another soul without going to any trainer. Please note you must have at least 4 souls for this to work.

* At level 13 you can get quests (one at a time) for the other 5 souls you have not already gained. To get it, just go close a rift and then use the item in your bag, then turn in the quest. This lets you have 8 souls to choose between.

* You can have uip to 4 roles (each one costs more) so you can have 4 different setups. Also, you can make a macro that changes your role and all your equiipment (if neede, ie tank to dps spec)

* When you visit a vendor, there is a small icon at the bottom center of his trade window. The icon looks like a stack of coins, on a small circular button. This will sell all sellables (gray items) in your bags.

* While in game, type /exportui <filename> and hit enter, this saves a file in the rift folder for your ui setup
Then type /exportkeybindings <filename> and hit enter, this saves a file in the rift folder for your keybindings

Now when you go to another shard, etc., you can type /importui <filename>, then /importkeybindings <filename>.

* Here is another tip. Save different UI setups for melee, spellcasters, petusers, etc.
Examples

/exportui melee
/exportui spells
/exportui pet

* Auction EVERYTHING you dont need that is runebreakable. Runebreakers will buy inexpensive greens off the AH, allowing them to advance skill and you to make more than the vendor will pay.

* In the settings menu, there is an option to "Cast on Target of Target"; This is excellent as a healer spec. Keep your target as your tank, and you can continue to cast damaging spells at what your target is targeting, and still throw heals on your target, all without losing your tank target.

* CONTROL-LEFT CLICK on a piece of gear (weapon, armor) and a preview pane will pop up so that you can view the item on your character. (also can zoom in and rotate said character)

* Explore more. There are a lot of hidden places that have rewards in the too. One for example is the highest mountain peak in Silverwood, had a blue item for me and an achievement for reaching it.

Last edited by Archaegeo; Yesterday at 04:27 PM. Reason: Updating tips

länk till tråd här.
http://forums.riftgame.com/showthread.php?97217-The-quot-Thin......

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Hade blivit ledsen om ett 4870x2 krossat mina 5850 CFX

Måste nästan ha vart det. Men 20-35 är bra för RIFT action. Tror jag låg på ca 20 under ett RIFT event (full raid plus lite mer folk).

Tanka senaste catalyst och dra hem senaste uppsättningen med crossfireprofiler från deras sida. Kommer ge dig en grym prestandaboost med crossfire.
Dock återstår lagget med rifts och det tror jag beror på dålig kodning av spelet eller andra begränsningar i datorn (cpu?).

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Kommer det gå att betala sin månadskostnad i dollar även i europa? Och i såfall, tillkommer det några skatter eller liknande? Tänkte köpa en 6 månaders sub efter gratismånaden, blir ju betydligt billigare i dollar än i euro.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

RIFT - Collector's Edition‏

Ja jag fick ett tråkigt medellande ifrån Webhallen angående om RIFT - Collector's Edition‏.

Bäste Webhallen-kund,
du erhåller detta mail då du har en beställning hos oss på RIFT – Collector’s Edition. Vi har precis fått information från vår leverantör att det USB-minne som ingår i Collector’s-utgåvan inte finns med i lådan, detta berör samtliga utgåvor som finns på den Europeiska marknaden. Trion Worlds erbjuder själva att leverera USB-minnet direkt hem till dig, alternativt 30 dagars fri speltid samt ytterligare bonusar som kompensation. Vi vill poängtera att denna lösning sköts helt av Trion Worlds och vi har ej möjlighet att erbjuda en liknande lösning. Information om hur du får ditt USB-minne finns på det instruktionsblad som medföljer i spelkartongen. Om du skulle ha någon ytterligare fundering kring detta rekommenderar vi att du tar kontakt direkt med Trion Worlds support alternativt inväntar en uppdatering via deras hemsida.

Så det var lite tråkigt få se vad man ska välja för nåt

Permalänk
Medlem

Hej, jag får väl göra ett avtryck i denna tråden precis som i alla andra MMORPG trådar!

Lite sugen är man allt. Ser bra ut. Något som slog mig direkt var hur extremt många klasser det fanns! Blir det inte rörigt?

Hur tycker ni spelet känns?

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av wixia:

Hej, jag får väl göra ett avtryck i denna tråden precis som i alla andra MMORPG trådar!

Lite sugen är man allt. Ser bra ut. Något som slog mig direkt var hur extremt många klasser det fanns! Blir det inte rörigt?

Hur tycker ni spelet känns?

Mitt intryck efter att ha spelat betan till lvl 33 och just nu börjar komma upp i samma level igen:

Spelet är väldigt roligt, men det krävs att du inte är någon blizzard fanboy som stör sig på allt som är "kopierat" och inte kan njuta av spelet pga detta. Jag skulle vilja säga att känns förhållandevis varierat för att vara ett MMO av den här typen. Du kan såklart questa, göra instanser, spela warfronts (som battlegrounds), samla olika saker, göra rifts, hjälpa till med invasioner av olika typer etc. Ai'n kan ta över questhubbar helt och ibland kan det bli RIKTIGT stora invasioner med olika generaler etc. Detta gör att det blir ett litet avbrott i det eviga questandet

Det mixar lite från olika spel och lägger till sin egna spin på en del saker. Hör du till typen som föredrog lagspelet i WAR över WoW's enformiga grindande upp till max lvl, så tror jag att du kommer gilla RIFT. Det känns som att fokus på spelet är att samla ihop grupper av människor och ha skoj helt enkelt. Det är bra om du gillar BÅDE PVE och PVP.

Angående klasser så tycker jag inte att det blir rörigt, kanske innan man sätter sig in i allt. Du behöver ju inte köra med allt på en gång. Du kan ha upp till fyra uppsättningar av tre klassblandningar, som du byter mellan via ett simpelt knapptryck. Vissa attacker är ju väldigt snarlika, så då struntar man i att använda dessa och ser till det som verkar vettigt istället. Det krävs ju att man använder hjärnan lite. Allt det handlar om är större frihet av abilities för din character.

Om du testar, se till att komma förbi de första områdena och testa alla funktioner innan du dömer spelet. Jag tror att många spelar första området och tänker: Jaha okej, det här känns ju ungefär som WoW. Utan att testa vad mer som finns.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

I princip alla nya MMORPGn får ju många spelare initialt, det svårare är att behålla dom över en längre tidsperiod, det kommer helt klart bli Rifts största utmaning. Kommer man kunna pumpu ut tillräckligt mycket content? Kommer end-game hålla i längden? Blir spännande att följa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

I princip alla nya MMORPGn får ju många spelare initialt, det svårare är att behålla dom över en längre tidsperiod, det kommer helt klart bli Rifts största utmaning. Kommer man kunna pumpu ut tillräckligt mycket content? Kommer end-game hålla i längden? Blir spännande att följa.

Och jag tror att Trion har gjort ett misstag att öppna så många servers. Se bara på vad som hände med Warhammer online. De skulle ha gjort som turbin när Lord of the rings online var nytt och många ville spela. De väntade ett tag och efter några månader var det inte samma tryck.
Många som köper ett mmo, lirar i 30 dagar och hoppar på nästa hypetrain och låter sitt nyligen köpta mmo samla damm.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Skrivet av astrob0y:

Och jag tror att Trion har gjort ett misstag att öppna så många servers. Se bara på vad som hände med Warhammer online. De skulle ha gjort som turbin när Lord of the rings online var nytt och många ville spela. De väntade ett tag och efter några månader var det inte samma tryck.
Många som köper ett mmo, lirar i 30 dagar och hoppar på nästa hypetrain och låter sitt nyligen köpta mmo samla damm.

Håller med. Se på Aion. Jag spelade vid launch..... hysteriskt. Sedan dog det.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av manskiller:

Ja jag fick ett tråkigt medellande ifrån Webhallen angående om RIFT - Collector's Edition‏.

Bäste Webhallen-kund,
du erhåller detta mail då du har en beställning hos oss på RIFT – Collector’s Edition. Vi har precis fått information från vår leverantör att det USB-minne som ingår i Collector’s-utgåvan inte finns med i lådan, detta berör samtliga utgåvor som finns på den Europeiska marknaden. Trion Worlds erbjuder själva att leverera USB-minnet direkt hem till dig, alternativt 30 dagars fri speltid samt ytterligare bonusar som kompensation. Vi vill poängtera att denna lösning sköts helt av Trion Worlds och vi har ej möjlighet att erbjuda en liknande lösning. Information om hur du får ditt USB-minne finns på det instruktionsblad som medföljer i spelkartongen. Om du skulle ha någon ytterligare fundering kring detta rekommenderar vi att du tar kontakt direkt med Trion Worlds support alternativt inväntar en uppdatering via deras hemsida.

Så det var lite tråkigt få se vad man ska välja för nåt

Ursh va trist, va ju USB minnet som gjorde att jag valde CE. Jaja man får väl trixa med Trion då :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Och jag tror att Trion har gjort ett misstag att öppna så många servers. Se bara på vad som hände med Warhammer online. De skulle ha gjort som turbin när Lord of the rings online var nytt och många ville spela. De väntade ett tag och efter några månader var det inte samma tryck.
Många som köper ett mmo, lirar i 30 dagar och hoppar på nästa hypetrain och låter sitt nyligen köpta mmo samla damm.

Det var ju helt sjukt långa köer till en del servar. Vem orkar vänta i 8 timmar på whitefall? Helt rätt att öppna fler servrar för att behålla kunder. Spelet är dessutom bara släppt för förköp i EU fortfarande.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!