Rift: Planes of Telera

Permalänk

åh herregud, impuls bokade spelet precis nu på webhallen! längtar efter klockan 00.30!! vilken server tror ni har potential än så länge?

Permalänk
Medlem

tycker det gått ganska smidigt hitills, rollade på en annan server för det var 12h kö på Whitefall

lite smålaggigt har det ju förståss varit emellanåt men det kan man leva med då det är första dan

Permalänk

Vad händer 00:30?

Permalänk

är det någon som har beställt det från webhallen? om så är fallet, hur gick det med headstart keyn, hur långt tid tog det innan ni fick det och så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superman#1:

är det någon som har beställt det från webhallen? om så är fallet, hur gick det med headstart keyn, hur långt tid tog det innan ni fick det och så?

Det kommer ett mail från webhallen där de frågar efter person nr och order nr som du ska svara på innan du får din headstartkey.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Skrivet av Devlaska:

Det kommer ett mail från webhallen där de frågar efter person nr och order nr som du ska svara på innan du får din headstartkey.

Tror du jag hinner få det innan imorgon med tanke på att det är natt nu och det kanske inte är någon som jobbar haha!

Permalänk
Skrivet av Anilusion:

Vad händer 00:30?

Jag skulle få min headstart key då:D

Permalänk
Medlem

Serven nere snart igen då för ett par minuter....tur man har fått testa lite nu iaf.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

smidigaste headstarten jag har spelat hitills

Permalänk
Medlem

Endra problemet jag stötte på är att efter dryga 40-50min så blev det en massive invasion av level 20 gubbar..dom köttade ALLT i hela zonen. Vi stod i typ 30min och zergade en iron fortress golem..vi fick ner han till typ 50% och sen kom hela kavalleriet av mobs som redan rensat alla andra quest hubs och körde över oss. En 10-20st level 20 mobs mot oss som hade level 6..nja inte riktigt jämn fight om man säger så

Sen blev det laggigt som satan till och från. Spikade upp mot 30 000 i ping. Men ändå överraskad att det var så smidig launch. Inga serverkrascher eller sådant (kör på Gnarlwood, US) och hade ingen kö heller när jag loggade in hehe. Däremot sa dom i min guild att servern var full 3 minuter efter den öppnade. Men de behövde "bara" vänta i dryga 2-3 timmar.

Permalänk
Medlem

Själv så hade man tur och skulle välja server precis samtidigt som trion la upp en ny pvp server, Sagespire. Vilket också var den servern jag lirade på betan, så tog det som ett tecken enda problemet jag hade igår var den gigantiskt stora lvl 18-20 elite invsionen som tog över skolan för Guardian när alla spelare var runt 10-13..
Lirar Saboteur/Nightblade/0pRanger med nick Citzen

Permalänk
Medlem

Tack så mycket!

Permalänk

Jag har fortfarande inte fått min headstart key från webhallen, tror det kan vara så att dem inte börjar jobba förns klockan 10 eller nåt?

Permalänk
Medlem

Körde bara betan en sväng och har en fråga - har grafiken optimerats eller förbättrats på något sätt?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mocka:

Körde bara betan en sväng och har en fråga - har grafiken optimerats eller förbättrats på något sätt?

Jo, jag vill nog påstå att jag fick bättre FPS igår när jag testade.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

hur ar detta spelet? nasta stora mmorpg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Jo, jag vill nog påstå att jag fick bättre FPS igår när jag testade.

Okej, intressant. Måste erkänna att jag var grymt besviken på prestandan när jag spelade betan. Fick ca 25-40 fps i Ultra settings (1920x1200 4xMSAA) vilket jag tycker är dåligt. Grafiken är helt okej men inte direkt banbrytande.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Okej, intressant. Måste erkänna att jag var grymt besviken på prestandan när jag spelade betan. Fick ca 25-40 fps i Ultra settings (1920x1200 4xMSAA) vilket jag tycker är dåligt. Grafiken är helt okej men inte direkt banbrytande.

Det är bättre än vad jag får med 4870x2

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Var det inte strul med CrossFire / SLI på betaklienten, eller kanske är det nu också?
Men iaf så kan jag hålla med om att det flyter bättre nu än under betan, kör på Ultra (med lite tweaks till det bättre) och låg på 20~35 FPS då vi var runt 80+ pers och ""köttade" ner RIFT invasioner igår.

Men dom lär ju ha haft någon typ av debugging verktyg i beta klienten som inte körs nu, så det vore ju konstigt om man inte hade bättre FPS nu

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Det är bättre än vad jag får med 4870x2

Hade blivit ledsen om ett 4870x2 krossat mina 5850 CFX

Skrivet av {SWEC}Rool82:

Var det inte strul med CrossFire / SLI på betaklienten, eller kanske är det nu också?
Men iaf så kan jag hålla med om att det flyter bättre nu än under betan, kör på Ultra (med lite tweaks till det bättre) och låg på 20~35 FPS då vi var runt 80+ pers och ""köttade" ner RIFT invasioner igår.

Men dom lär ju ha haft någon typ av debugging verktyg i beta klienten som inte körs nu, så det vore ju konstigt om man inte hade bättre FPS nu

Måste nästan ha vart det. Men 20-35 är bra för RIFT action. Tror jag låg på ca 20 under ett RIFT event (full raid plus lite mer folk).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

på betan låga jag mellan 120 och när det va mycket folk runt en låg jag på runt 60 på ultra med 6970x2 får se om jag kommer in på en server i dag väntade 5 timmar i går med massa dc från servern och sist i kön igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Håller inte alls med dig, Tänk på att vi lirar GRATIS just nu, så att allt ska vara fixat och fungera den 4de mars när spelet släpps på riktigt, sen är det inte så att wow tex fungera så bra på release dagen

Hur tänker du nu? Jag har betalat ca 450kr redan. Första månaden brukar alltid vara gratis.

Jag har vart med om många MMO launcher och Pre- acces och RIFT är tyvärr den värsta launchern jag nånsin vart med om. Själva spelet fungerar ju riktigt bra när man väl är inne, men att inte ens kunna komma in är så jävla uruselt så det finns inte på kartan.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noxxer:

Hur tänker du nu? Jag har betalat ca 450kr redan. Första månaden brukar alltid vara gratis.

Jag har vart med om många MMO launcher och Pre- acces och RIFT är tyvärr den värsta launchern jag nånsin vart med om. Själva spelet fungerar ju riktigt bra när man väl är inne, men att inte ens kunna komma in är så jävla uruselt så det finns inte på kartan.

Då har du inte spelat Final Fantasy XIV

jag har iaf inte haft några problem alls med Rift hittills, förutom att det blev problem då jag tabba ut en gång i full screen mode men nu spelar jag i full screen windowed och det funkar bra

Permalänk
Medlem

Nå folk som kör på Sagespire?

Permalänk
Skrivet av Noxxer:

Hur tänker du nu? Jag har betalat ca 450kr redan. Första månaden brukar alltid vara gratis.

Jag har vart med om många MMO launcher och Pre- acces och RIFT är tyvärr den värsta launchern jag nånsin vart med om. Själva spelet fungerar ju riktigt bra när man väl är inne, men att inte ens kunna komma in är så jävla uruselt så det finns inte på kartan.

Måste erkänna att jag är nyfiken på vilka MMOG lanseringar du upplevt som INTE haft köer?

Jag var med i starten av samtliga MMOGs nedan, och alla hade köer i början.

World of Warcraft
Warhammer Online
Aion
Allods Online (OB start)

Ja till och med LotRO hade köer på de mest befolkade servrarna i början. Trots att hypen aldrig var lika stor för LotRO som för ovan nämnda MMOG och RIFT.

Permalänk
Medlem

Klart det kommer vara köer när det är så pass många spelare som väntat på detta spel. Och jag är för att ha köer på login servers så inte servrarna går ner då alla kommer samtidigt.

Är det så förskräckligt så kan man ju avboka och spela wow eller något annat där det oxå är köer samt det var ingen bra release för dom heller. Jag loggade in 10 minuter innan och väntatade på att den servern jag skulle spela på var unlocked och sen var jag inne.

Jag kör Lotham på US sidan

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Shit, trodde min dator skulle palla rift maxat lätt, men tydligen inte litte smått besviken.

i7950@4ghz
gtx460 SLI
6gb ddr3 1600 minnen

många som laggar med hyfsad dator ?

Och stödjer spelet SLI ? får inte mer fps med båda korten igång:P

Visa signatur

Nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noxxer:

Hur tänker du nu? Jag har betalat ca 450kr redan. Första månaden brukar alltid vara gratis.

Han tänker så att det är head start vi spelar på nu, så vi lirar gratis fram tills den 4:e mars. Efter det börjar dom 30 dagarna som man får med spelet.

Skrivet av jalle94:

Och stödjer spelet SLI ? får inte mer fps med båda korten igång:P

Som jag sa så hade dom väl problem med att inte CF / SLI fungerade förut i betan.
Så det är väl inte helt omöjligt att dom inte fixat det än, dock är det nått dom borde lägga ner rätt stor vikt på med tanke på hur tungdrivet liret är

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk

Är det fortfarande Whitefall som gäller för svenskar eller? Trött på köerna redan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anilusion:

Är det fortfarande Whitefall som gäller för svenskar eller? Trött på köerna redan...

Undrar detsamma :S