Permalänk
Medlem

Hade samma problem, det löste sig efter ett byte av grafikkort. Det gamla var dock ett 9800GTX+

Visa signatur

ASUS P7P55D | Intel i5 750 @ 3.7 Ghz | Gigabyte GTX460 + Nvidia Geforce 9800GTX+ PhysX | Kingston 4096 MB DDR3 1333MHz | Windows 7 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av kerbo:

Jag har ingen erfarenhet av SB-kort men det var ju inte ovanligt innan SB kom att man fick sätta minnesvolten manuellt och lite högre än 1.500V för att minnena skulle lira ordentligt. Testa gärna en liten ökning i taget men gå inte över 1.65V vad ni än gör!

Intel rekommenderar dock att SandyBridge inte ska köras med minnen över 1.5V. Så vet inte om man har nån lust att pilla med det, då 1.5V är vad som ska köras enligt Intel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saafen:

Intel rekommenderar dock att SandyBridge inte ska köras med minnen över 1.5V. Så vet inte om man har nån lust att pilla med det, då 1.5V är vad som ska köras enligt Intel.

Ja det kanske är så, har inte lagt någon tid på efterforskning på SandyBridge! Det är ju annars så att t.ex. XMS3 från Corsair egentligen är 1.65V-minnen så det är inte säkert att de vill gå stabilt på 1.5V vilket visat sig för rätt många tidigare!

Efter en snabb googling hittade jag detta, http://www.overclockers.com/forums/showthread.php?t=665723 men om det stämmer kan jag ju inte lova. Stämmer det så är maxgräns för SB 1.6V

Edit: Passade på att läsa på lite i ovan länkat forum och lite längre ner länkas manualen till en Intelbräda http://downloadmirror.intel.com/19482/eng/DP67BG_ProductGuide...
I manualen står max 1.65V. Så det borde vara samma för alla SB system!

Permalänk
Medlem

Tröttnat på det här problemet för stunden. Tog ur hela SB riggen ur burken och kör på det gamla men beprövade p35-DS4..:)

Hoppas det blir bättre med rev3 av SB.

Händer det samma sak med det ny MB så kommer jag testa volthöjning, tack för tippset.

Permalänk

Löste sig problemet för dig när du fick Rev3?
jag har precis samma problem fast med ett Rev 3 och ett Nvidia 570.
Snälla hjälp mig!

Mvh