Permalänk

Nytt Chassi.

Halloj Sweclockers, tänkte köpa nytt Chassi problemet jag har är att mina 2 Grafikkort är gigantiska och jag fick på mitt nuvarande skruva ut ett helt hårddiskrack för att få plats med dem. Det andra är att jag precis köpt 3x Noctua 12mm fläktar (Som jag gärna vill ha med i nya chassit). Så någon som har tips på ett vettigt lättbyggt Chassi (skiter i fläktarna som följer med) kollade lite på Corsair Graphite 600T. Såg även en youtube recenssion från Sweclockers. men där har vi ju en 20mm fläkt på toppen 1x 12mm framtill och 1x 12mm Baktill. Någon som har en bra rekomendation på ett bra Chassi? (använder helst alla mina 3 nuvarande Noctua fläktar till det. och ska även få plats med mina Grafikkort utan att behöva såga sönder chassit.

Permalänk

Om ett 570 är lika stora som dina rekommenderar jag HAF 912 plus

Visa signatur

:- )

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Skrivet av Användarnamnet:

Om ett 570 är lika stora som dina rekommenderar jag HAF 912 plus

Skrivet av CoZalon:

Silverstone Fortress

Som sagt då måste jag skippa mina Nyköpta Noctua :c

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Dougielol:

Som sagt då måste jag skippa mina Nyköpta Noctua :c

aha :< använd 2 av dom då

Visa signatur

:- )

Permalänk

Slut i lager, och är nog med p14 snygg än användbar

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag själv har precis köpt ett 800D från Corsair, väntar på att det ska dimpa ner på Företagscentret i Okle nu.

Kan rekommenderas om du vill ha mycket utrymme och ett stilrent chassi.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Proxmox: JMCD-12S4 \ 96GB RAM \ i5 12500 \ 25TB
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Skrivet av Azoicer:

Jag själv har precis köpt ett 800D från Corsair, väntar på att det ska dimpa ner på Företagscentret i Okle nu.

Beställde och betalade precis
https://www.inet.se/artikel/6900699/corsair-graphite-600t-sva...

blir nog awesome

Permalänk
Skrivet av Azoicer:

Även 700d om du inte gillar rutan på 800 fast glöm inte ljuddämpnings mattor för det är skamligt att det klingar i plåtarna....

Permalänk
Avstängd

Hur tänkte du nu :P? finns 1 200mm i taket och en där framme, var ska du ha dina egna? Dessutom ett inte så väl kylt chassi eller särskilt snyggt.

Permalänk
Avstängd

Jag rekommenderar ett haf, ett SS raven eller ett R3...möjligen 650D om du orkar vänta

Permalänk
Skrivet av chainzaw:

Jag rekommenderar ett haf, ett SS raven eller ett R3...möjligen 650D om du orkar vänta

2x 120mm fläktar upp till. får skippa en
äh det är rimligt och smidigt.

Permalänk
Avstängd

Ja du kommer nog inte bli missnöjd iallafall

Permalänk
Skrivet av chainzaw:

Ja du kommer nog inte bli missnöjd iallafall

Kollade lite rewievs på det. jag har Antec Nine hundered nu. mitt störst problem har varit

1: gömma alla kablar.
2: Båda Grafikkorten fick inte plats så fick ta bort en hårddiskrack som bara ligger och skräpar.
3: Kunde inte stänga luckan då jag installerade Noctua DH-14 så fick klippa sönder fläktfästet på sidan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dougielol:

Kollade lite rewievs på det. jag har Antec Nine hundered nu. mitt störst problem har varit

1: gömma alla kablar.
2: Båda Grafikkorten fick inte plats så fick ta bort en hårddiskrack som bara ligger och skräpar.
3: Kunde inte stänga luckan då jag installerade Noctua DH-14 så fick klippa sönder fläktfästet på sidan

Var det inte jobbigt med oljud, allt damm och att det lyser så mycket?

Permalänk
Skrivet av chainzaw:

Var det inte jobbigt med oljud, allt damm och att det lyser så mycket?

Tejpade igen alla luckor med silvertejp (WIN)
Oljud, nja hade bara bigboyen som var rätt tyst faktiskt.
sedan har jag kört 3x Noctuas Orginal Antec fläktarna lät rätt mycket men inget jag störde mig på

Permalänk

Ska åka ner till Ica Maxi och hämta ut mitt define XL om ett par timmar Återkommer med recention

Visa signatur

|| AMD Phenom II 1055T 4GHz || CoolIT ECO A.L.C. || 4GB 1600MHz RAM || Asus Crosshair IV Formula || 34cm E-kuk || p-12 Chassi ||