komplett.se --> leveranstider

Permalänk

komplett.se --> leveranstider

Gjorde en beställning hos komplett.se den 30/9, och varorna har inte ens börjats att paketeras ännu. Har mailat dem 2 gånger för att få reda på varför det dröjer med de bemödar inte ens att besvara mailen.

Tycker att det är på sin plats med en liten varning/brasklapp om deras leveranstider. Har beställt en gång tidigare från dem och då gick det bra. Börjar nästan att tro att prylarna som enligt deras datorsystem sägs finns i lager, i verkligheten inte gör det. Varför ska det annars ta sån tid att få fingrarna ur röven för att paketera 5 st datorprylar

Nån annan som fått vänta länge på sina grejor från Komplett?

Permalänk
Medlem

Iofs så står det väl på deras sida när man beställer att dom håller på att byta system och att det kan bli förseningar, kan ju vara nåt snåt kanske...

Permalänk

Något sådant har inte jag sett på deras sida. Tror nog att de saknar grejer, fast de säger sig ha dem i lager. Ett bra sätt att knyta till sig kunder som i annat fall går till annan butik.....

Permalänk
Medlem

Jag befinner mig i samma situation, men jag har beställt från DB. Det gjorde jag i söndag, de har inte packat mitt heller. Börjar tro att minnet inte fanns i lager fastän det stod så på deras sida.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Samma sak här, beställde 5 dagar sen från DB.com... dan efter sa dom att grejerna va undanlagda och färdiga för leverans. Nu har dom fortfarande inte levererats ut.

Verkar som om dom låtsas ha vissa saker i lager fast det inte stämmer... Om det är sant är det otroligt dåligt.

/Xcom

Visa signatur

"In the beginning the Universe was created. This has made
a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move"

Permalänk
Medlem

Gammelman:

Jag är i samma situation. Beställde massor med grejer förra fredagen, tror det var 29e, och det har inte ens packats ännu. Jag beställde grejer för en kompis och jag ska sätta ihop den datorn, och det är inte så kul när han har betalat och ringer mig varje dag och frågor hur det går, har grejerna kommit osv.

Jag skickade ett ilsket mail till Komplett och sa att detta rimmar oerhört dåligt med det ni själva skriver på er hemsida "Om delarna finns i lager skickas ordern en eller två dagar, detta är vårat mål" bla bla, någonting i den stilen.

En vecka och inte ens paketerat, fy fan va kasst, jag blir fan SYYYR

Permalänk

Nico:

Jag beställde till brorsan. Skröt om hur bra det fungerade den gången jag beställde åt mig själv. Funderar på att avbeställa ordern, den ligger öppen ännu. Bättre att betala lite mer, och gynna lokala handlare istället. De vägrar svara på mail. Ringde dem nyss och de ursäktade sig med att "grabbarna inte hinner packa i den takt beställningarna ramlat in". Jag köper inte den förklaringen.
Hade jag vetat att man måste vänta (kanske i veckor) för att få leveransen så hade jag lika gärna kunnat beställa från itbutikken för mycket billigare pris.
Tror att det är sista gången jag handlar från komplett.se
Sämre service får man leta efter (iofs så lär ju datorbutiken vara lika dåliga)...

Permalänk
Medlem

Ok, jag tänkte ringa idag och skälla lite men jag får väl förmodligen samma svar som du fick, att dom inte hinner packa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gammelman
Nico:

Jag beställde till brorsan. Skröt om hur bra det fungerade den gången jag beställde åt mig själv. Funderar på att avbeställa ordern, den ligger öppen ännu. Bättre att betala lite mer, och gynna lokala handlare istället. De vägrar svara på mail. Ringde dem nyss och de ursäktade sig med att "grabbarna inte hinner packa i den takt beställningarna ramlat in". Jag köper inte den förklaringen.
Hade jag vetat att man måste vänta (kanske i veckor) för att få leveransen så hade jag lika gärna kunnat beställa från itbutikken för mycket billigare pris.
Tror att det är sista gången jag handlar från komplett.se
Sämre service får man leta efter (iofs så lär ju datorbutiken vara lika dåliga)...

Jag tycker du ska stödja vår lokala handlare (overclockers.se)
Kanske inte billigast men bra service är viktigt

Permalänk
Medlem

Beställde runt den för två-tre veckors sen ett uppgraderingspaket från just komplett..inge ett paket i sikte!
Mailade dem varför det tog en sån j*vla tid...
Fick svar idag...

Hej! 4/10 skall fläkten i uppgraderingspaketet komma in, detta skall även framgå av den senaste orderbekräftelsen du fått via mail. Beräknar att din order lämnar oss 5/10.

:(:(

Visa signatur

You couldn´t come on time even if you jerked off in front of clocks

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w1per

Jag tycker du ska stödja vår lokala handlare (overclockers.se)
Kanske inte billigast men bra service är viktigt

Överväger att köpa därifrån. Det enda knixet är att han är så dyr på pc2700 512 mb minnerna
Annars så tycker jag att han har bra priser. Ok att minnerna han säljer (extreme) kanske är klockningsvänliga, men brorsan kommer inte att klocka en enda mhz, så vanliga, billiga minnen blir bra och ekonomiskt i detta fallet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xcom
Samma sak här, beställde 5 dagar sen från DB.com... dan efter sa dom att grejerna va undanlagda och färdiga för leverans. Nu har dom fortfarande inte levererats ut.

/Xcom

Hmmm....

Jag har beställde från DB.com sept. 30, Fik den samma "grejerna va undanlagda och färdiga för leverans" Jag beställed en P4 2.4b och en IBM hd. 7st 2.4bs hema när jag lagt order och 10 till 20 hds.

"Geee", I just don't get it?

Permalänk
Medlem

Kan det inte vara så att folk ser den här månaden som är nu som sista månaden att beställa ifall man ska ha nya grejer till dreamhack och på sådant sätt överbelastar butikerna?

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk

Man kan nog spekulera i vad som helst. Jag tror dock att de inte har grejerna i lager trots att de säger det. Det sjuka är att man inte kan backa ur beställningen om grejerna gått till plockning. Inte är det så mycket beställningar att de inte hinner med. När man jämför olika grejer emellan butikerna så ser man ofta att de har brist på samma saker. Det innebär att de har brist på vissa saker samtidigt. När en kund då beställer så lägger de beställning på "plockning" och kunden kan enbart snällt invänta (i värsta fall i veckor) på att grejerna anländer till tex. komplett.se
Lurendrejeri i högsta klass är vad det är.

Permalänk

Sådär ja, nu är det avbeställt och klart. Inte några mer datordelar från komplett hit inte. Hellre är jag utan dator.
Imorgon tar jag bilen till overclockers.com och handlar direkt över disk.

Permalänk
Medlem

Jag säger bara

itbuttiken.dk

- dom var snabba dom. Men sen tog Svenska Posten över och då drog det ut på tiden någon dag eller så.

Beställde moderkort och processor kl 01.00 på torsdag natt/fredag morgon. Klockan 18.00 på fredag kväll var paketet i Sverige där Posten tog över. Sen tog det en vecka för Posten att få upp paketet till Luleå. Men det kan man ju knappast belasta ITbutikken för.

Permalänk
Medlem

hmmm....

Alla verkar ha misstro till webb-butiker här...
gnäll hit och gnäll dit... (i vissa fall befogade?!)

Kunde inte låta bli att ta reda på lite om Komplett.se som det handlar om i denna tråd.

Företaget finns i Norge, Sverige, StorBritanien, Irland och Tyskland
Hade 2001 en omsättning på 919 MNOK ca 1,15 MSEK dvs inte långt ifrån Dustin
Omsättning första halvåret 2002 588MNOK
De har ett lager på ca 10000 m2 (kvadrat)

Med dessa siffror i handen fattar man att de lär skicka en #%¤&%# massa paket om dagen. (de är inget litet källarföretag)
Så att de inte hinner skicka paket om det krånglar på lagret tycker jag är förstårligt och att man gnäller efter det att man har lagt en order och info finns om att det för tillfället tar längre tid anser jag vara helt oförsvarbart.

Kanske bara är jag som är väldigt förstålig??!! (jobbar som säljare)

Visa signatur

Den är smal men kort...

Permalänk
Medlem

Berith...... Om man har fått andra paket efter 4 dagar och för att sedan behöva vänta 3 veckor bara för ett litet paket med en produkt så blir man lite irriterad, speciellt när det finns andra webbutiker med samma priser. Men Komplett.se kan jag förstå, där står det att dom bygger om lagret men på datorbutiken.com blir jag jäkligt irreterad på. Dom har haft mitt paket i 3 veckor nu och i Leveransförfrågan säger dom att det inte är packat än. Och ska dom behandla kunder så (jag och en till som beställde, han fick sitt efter 2 veckor) tänker då inte jag lägga nån mer beställning där inte.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Berith
hmmm....

Alla verkar ha misstro till webb-butiker här...
gnäll hit och gnäll dit... (i vissa fall befogade?!)

Kunde inte låta bli att ta reda på lite om Komplett.se som det handlar om i denna tråd.

Företaget finns i Norge, Sverige, StorBritanien, Irland och Tyskland
Hade 2001 en omsättning på 919 MNOK ca 1,15 MSEK dvs inte långt ifrån Dustin
Omsättning första halvåret 2002 588MNOK
De har ett lager på ca 10000 m2 (kvadrat)

Med dessa siffror i handen fattar man att de lär skicka en #%¤&%# massa paket om dagen. (de är inget litet källarföretag)
Så att de inte hinner skicka paket om det krånglar på lagret tycker jag är förstårligt och att man gnäller efter det att man har lagt en order och info finns om att det för tillfället tar längre tid anser jag vara helt oförsvarbart.

Kanske bara är jag som är väldigt förstålig??!! (jobbar som säljare)

Då uppstår ju genast frågan: Varför anställer de inte mer folk eller ordnar på annat sätt så att servicen samt leveranserna blir bra & rimliga???

Att paketera och skicka iväg (i detta fallet 5) datorprylar inom rimlig tid ska inte behöva ta flera veckor, förutsatt att varorna finns i lager eller?

Nejdu! Problemet ligger i att de INTE har de varor de säger sig ha i lager. Har man inte prylarna man säger sig ha så är det ju svårt att få iväg dem....

Det lustiga är att det tydligen är samma problem med datorbutiken. Där kan man inte skylla på att de håller på att byta datasystem. Sanningen är nog den att även de är helt öken på prylar de säger sig ha i lager.

Nåja, jag köpte det jag behövde av en lokal handlare istället. Blev lite dyrare, men då fick man ju grejerna direkt, och det är ju värt den lilla prisskillnaden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gammelman

Då uppstår ju genast frågan: Varför anställer de inte mer folk eller ordnar på annat sätt så att servicen samt leveranserna blir bra & rimliga???

Då kommer frågorna...

Har det alltid varit såhär? - Nej! (De har alltså problem)

Varför anställer de inte mer folk? - Ganska lätt att svara på... Tror ni de hade haft samma priser om de varit 30 extra anställda?!

Du (gammelman) säger att de inte har varorna i lager fast de anger sig ha det?! - Är inte det olagligt...

Varför gnäller ni?! Om ni nu tycker att Komplett (även DB) är så *#%¤& dåliga, varför köper ni inte produkterna i närmaste datorbutik och betalar ett dyrare pris men får era produkter på direkten (finns iochförsig inte en butik i hela Sverige som har lika mycket på lager som nämda företag). Då hade ni sluppit sitta hemma och vara arga/ledsna för att ni inte fick era produkter.

OBS!
Detta är bara min åsikt.

Edit: Inte riktat till någon direkt person på forumet.

Visa signatur

Den är smal men kort...

Permalänk

Precis vad jag gjorde! Avbokade min beställning och handlade lokalt. Detta kommer jag mest troligt alltid att göra i fortsättningen. Betalar gärna lite mer, bara man får prylarna inom rimlig tid.

Om ett företag har så stor efterfrågan på grejer så har de ju råd att anställa fler. Håller man på att strula med långa leveranstider och dålig support så tappar man kunder, garanterat. En nöjd kund kommer tillbaka.

De flesta som beställer vill ju ha grejerna inom rimlig tid. Tyvärr så har komplett misslyckats fatalt med det. Du får tycka vad du vill som "lierad" försäljare, men jag tycker det är verkligen kasst. Nä fy skärpning !!

Permalänk
Medlem

Så gott som alla konkurrenter till nämnda interntbutiker har bättre priser.
Varför -mindre lager, mindre ledtid,ligtid mindre förluster osv.
kan vara så att nämnda butiker har ekonomiksa problem eller för mycket att göra. -sponsra då din loka´la butik, för det blir inte bättre än så här med interntbutikerna

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Berith

Då kommer frågorna...

Har det alltid varit såhär? - Nej! (De har alltså problem)

Varför anställer de inte mer folk? - Ganska lätt att svara på... Tror ni de hade haft samma priser om de varit 30 extra anställda?!

Du (gammelman) säger att de inte har varorna i lager fast de anger sig ha det?! - Är inte det olagligt...

Varför gnäller ni?! Om ni nu tycker att Komplett (även DB) är så *#%¤& dåliga, varför köper ni inte produkterna i närmaste datorbutik och betalar ett dyrare pris men får era produkter på direkten (finns iochförsig inte en butik i hela Sverige som har lika mycket på lager som nämda företag). Då hade ni sluppit sitta hemma och vara arga/ledsna för att ni inte fick era produkter.

OBS!
Detta är bara min åsikt.

Edit: Inte riktat till någon direkt person på forumet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av morbror
Så gott som alla konkurrenter till nämnda interntbutiker har bättre priser.
Varför -mindre lager, mindre ledtid,ligtid mindre förluster osv.
kan vara så att nämnda butiker har ekonomiksa problem eller för mycket att göra. -sponsra då din loka´la butik, för det blir inte bättre än så här med interntbutikerna

"för mycket att göra" Det är där som problemet ligger, iaf för Komplett.se

Visa signatur

Den är smal men kort...

Permalänk
Medlem

Så jätte långsamma tycker jag inte att komplett är...
beställde 2 st 80 gb Seagate Barracuda och ett kontrollerkort den 29:e september, nu lite mer än en vecka efteråt ligger en lapp från posten i brevlådan som meddelar att mitt palet från komplett har kommit
Nu återstår det bara att hämta ut paketet och se om grejorna verkligen finns där

Permalänk

Serru serru, de hade tydligen de grejerna i lager
När jag beställde, så skulle allt finnas i lager men inte tusan kunde de få iväg något paket i tid.....

Permalänk
Medlem

Jag beställde en WD 120Gb SE, en Enermax 80mm fläkt och ett Fortissimo III i Onsdags, var och hämtade prylarna på Posten idag (Fredag) så jag kan inte gnälla på lång leveranstid iaf!

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG