Välja mellan: Radeon HD 4870x2 & GeForce GTX 560Ti

Permalänk
Medlem

Välja mellan: Radeon HD 4870x2 & GeForce GTX 560Ti

Hej!

Jag överväger byte till nytt grafikkort inför release av Crysis2 och BF3 med mer.
Dock är jag en sådan som uppskattar spel men tar hjälp av de som kan för att välja hårdvaran.

Jag har nu ett Sapphire Radeon HD4870x2.
Överväger att byta till: ASUS GeForce GTX 560Ti som går att få ihop med Crysis2 erbjudande.
Länk för jämförelse: http://www.gpureview.com/show_cards.php?card1=572&card2=641#

Jag har försökt kika lite på de olika kortens specifikationer men alla siffror säger mig inte så mycket.
Jag är tacksam för all hjälp jag kan få.

/Jacob

Permalänk
Medlem

560Ti är rätt mycket bättre överallt + har DX11 som kommer användas en hel del i BF3 (får se om crysis 2 uppgraderas till det)

Crysis 2 demot finns att ladda ner och är rätt kul om du vill se hur din dator klarar det. (hardcore är högsta grafikprofilen)

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

560Ti är rätt mycket bättre överallt + har DX11 som kommer användas en hel del i BF3 (får se om crysis 2 uppgraderas till det)

Crysis 2 demot finns att ladda ner och är rätt kul om du vill se hur din dator klarar det. (hardcore är högsta grafikprofilen)

Tack för svar!

Har redan testat Crysis 2 demon. Var inte helt smärtfritt för datorn. Körde på "gamer" settings och hade lite fps lagg när det hände en del på skärmen, därför jag ser mig om efter nytt.

Permalänk
Medlem

Defenetift Gtx 560TI!

Permalänk
Medlem

Har för mig att hd 4870x2 presterar bättre än ex gtx 470 å 5870 dvs bättre än gtx 560 ti. dock utan dx11 som folk redan påpekat

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Uppgradering från 4870x2 > 560Ti känns inte värt.