Permalänk
Medlem

PCMCIA 640MB!

Hej!

Jag hittade ett gammalt PCMCIA 640MB (!) som jag minns att jag köpte svindyrt för många år sedan. Vad kan ett sådant vara värt för en som behöver ett så stort? Och var letar man köpare till ett sådant?
Såg att dem kostade ca 6000-8000kr på sin tid.

Mvh Gustaf

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Hm, problemet blir väl att det finns CF->PCMCIA-adaptrar, jag TROR att de funkar i alla grejer som kör PCMCIA. Helt säker ska man ju inte vara, men jag har för mig att CF har precis samma pinout.

Ebay är nog rätt ställe hur som helst.

Permalänk
Medlem

Inte 64Mb ? En udda siffra på storleken menar jag

PCMCIA finns väl i div skrivare och annat där man kan bygga ut minnet, iaf i de gamla laser-häckar jag haft. Eller så har jag drömt ?

Tyvärr är det ingen garanti för att du får ett öre för dem, tänker på förra gången jag va på soptippen o slängde elektronik, sa till frugan att där rök en halv miljon.. i 1995s elektronikvärde

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Hej!

Jag hittade ett gammalt PCMCIA 640MB (!) som jag minns att jag köpte svindyrt för många år sedan. Vad kan ett sådant vara värt för en som behöver ett så stort? Och var letar man köpare till ett sådant?
Såg att dem kostade ca 6000-8000kr på sin tid.

Mvh Gustaf

Det finns ju ett otal olika varianter genom åren:
http://en.wikipedia.org/wiki/Pcmcia
men ... eftersom man på senare tid har gått över till expresscard så lär du inte få många ören för den.
640 MB var ju mycket som instickskort då, men jfr med ett USB minne idag ... enl prisjakt får du 2GB för 45:- .