Hör bara ljud från vänstra delen av headsetet [Steelseries Siberia]

Permalänk
Medlem

Hör bara ljud från vänstra delen av headsetet [Steelseries Siberia]

Hej.

Har ett väldigt irriterande problem.

Jag hör bara ljud från vänstra "kåpan" eller delen av headsetet. Från högra kommer det ingeting.
Har provat headsetet i min brors dator, men samma fel.

Vad kan jag göra mer? Eller ska jag skicka in den på RMA?

/Antar96

Permalänk
Medlem

Jepp RMA som gäller om du tryckt in kabeln längst in osv. Steelseries har va det verkar stora kvalitetproblem på sina hörlurar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slemh:

Jepp RMA som gäller om du tryckt in kabeln längst in osv. Steelseries har va det verkar stora kvalitetproblem på sina hörlurar.

Mina V1 har hållt i 2-3 år nu.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

japp förklara ditt problem för dom och sicka in så borde du få ett nytt headset/beloppet.

Permalänk
Medlem

Hej!

Fick samma problem med mitt Siberia V2. Kontaktade steelseries direkt genom att registrera ett konto här:

https://shop.steelseries.com/index.p...account/login/

Man får pröjsa frakten själv när dom accepterat rma:n men man kan skicka det på billigast möjliga sätt till service ställe i Danmark. 92kr kostade det att skicka som brev för mig och fick ett nytt efter drygt 10 dagar.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Mina V1 har hållt i 2-3 år nu.

Jepp, visst finns det en hel del som fungerar jag säger inte att alla är defekta. Men det är väldigt många som har problem både här på forumet och de flesta av mina vänner som köpt Steelseries hörlurar har fått defekta lurar.