Permalänk
Avstängd

Hörlurar + ljudkort

Ja, då är det så att jag var ute efter ett par nya lurar för några dagar sen. Jag har några Logitech produkter (G510 samt G700) så tänkte att deras G930 kanske var ett bra val.

Det var dom ju då inte. Otroligt obekväma (spänner hårt mot huvudet) plasten knastrar när man vrider på sig, sprakar vid explosioner samt att brusborttagning för micken inte funkar. Skit helt enkelt. Måste dock säga att det trådlösa är helt underbart, verkligen perfekt, men offrar gärna det mot bättre lurar.

Tänkte då att jag ska lämna tillbaka dessa och satsar på ett bättre ljudkort + 3.5 hörlurar istället?

Kan verkligen ingenting om ljudkort eller vad för bra hörlurar det finns. Dom ska användas till 90% gaming och lite musik ibland när man är på humör.

Har ett par Siberia V2 som jag tycker om väldigt mycket men tänker inte köpa ett par likadana.
Dessa såg rätt trevliga ut http://www.inet.se/artikel/6361057/corsair-hs1a-analog-gaming....

Så målet med tråden är att få hjälp med att hitta ett lämpligt ljudkort. G930 kostade 1600 men kan nog offra lite matpengar.

Permalänk
Medlem

satsa på ett par riktiga "musik" lurar och sen kan du bara köpa till någon billigare separat mic tror ja är bäst

Permalänk
Medlem

Asus Xonar DX
Sennheiser 558
Motivering överflödig.

Permalänk
Medlem

Asus STX om du använder lurar mycket.

Permalänk
Skrivet av jux2:

Asus Xonar DX
Sennheiser 558
Motivering överflödig.

Detta röstar jag också på!

Permalänk
Medlem

Läs Sweclockers test!

http://www.sweclockers.com/recension/13420-corsair-hs1-sennhe...

(Köp inte HS1 lurarna)

Visa signatur

| CPU R7-9800X3D | Mobo MSI MAG X670E Gaming Plus WIFI | Ram 32Gb DDR5 6000MHz CL30 | GFX RTX 4080 Super | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Avstängd

Tackar. Jo Asus Xonar DX har jag kollat en del på så det blir det nog.

Skrivet av teckim:

Läs Sweclockers test!

Är det exakt samma med den analoga versionen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Är det exakt samma med den analoga versionen?

Njae det är det nog inte då den saknar eget ljukort, men jag tror nog att det finns lite trevligare lurar för den pengen.

Visa signatur

| CPU R7-9800X3D | Mobo MSI MAG X670E Gaming Plus WIFI | Ram 32Gb DDR5 6000MHz CL30 | GFX RTX 4080 Super | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av teckim:

Njae det är det nog inte då den saknar eget ljukort, men jag tror nog att det finns lite trevligare lurar för den pengen.

Absolut men är inte superkräsen. Vill bara ha några som sitter skönt på huvudet. Dessa G930 gör fruktansvärt ont, spänner hårt mot öronen.

Kan inte tänka mig att Corsair + Asus Xonar DX skulle låta sämre än G930. Bra ljudkort + analoga hörlurar är väl alltid bättre än USB ljudkort.