Misstagstråden (dela med er av era största misstag vid datorn)

Permalänk
Medlem

Asus Rampage III Extreme samt i7 950 cpu åt skogen.

Skulle bygga en dator åt en nära vän, men vi (jag) påbörjade arbetet när vi förfestade, vilket slutade med ett dyrt moderkort (när 1366 var nytt) med helt förstörda cpu-pins, icke fungerande 950 av någon anledning. Alkohol + datorbygge= dålig kombo.

Permalänk
Avstängd

ojoj, så mkt fel det kan bli :P, inte så roligt när dyra saker försvinner dock : /

Har inte haft så mkt otur / gjort så många misstag. Har glömt sli bryggad när jag rengjort/fixat datorn några gånger :P, tagit i med våld för mycket ibland och undrat varför grafikkortsfläktarna inte snurrat och upptäckt att inte strömkontakterna var inne <.<.

Gjort lite dumma köp precis vid start också, lätt hänt

Permalänk
Medlem

Ni vet det här mjuka som sitter på I/O skölden ibland? Hade nämligen moderkortet på en bit kartong och grafikkortet tog i så jag behövde höja det lite. Så jag satte under I/O skölden under moderkortet, men tydligen blir en PCI-E port varm undertill och den här mjuka plasten tog fyr rätt snabbt.
Jag, huset, moderkortet och grafikkortet överlevde dock behandlingen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dracyr:

När jag skulle byta kylning en gång på en gammal amd processor.
Jag skruvade bort alla skruvar med stor omsorg men när jag skulle ta loss själva kylaren märkte jag att den fortfarande satt fast som berget.
Jag tog i så mycket jag vågade och den gav ju vika till mycket belåtenhet tillslut, men jag kollade ner på moderkortet och såg att det satt ingen processor i sockeln längre. Eftersom jag fortfarande höll i kylaren vände jag den upp och ner och såg till min förskräckelse att processorn satt fast där...

Jag lyckades peta bort den och allt funkade sen igen, men helvete vad skraj man blev där ett tag.

Jag har gjort EXAKT samma sak, jag!

Visa signatur

Main: ASUS Z97-A | Intel i5 4690k | GIGABYTE GTX1070 Windforce | Samsung 830 256 GB & 2,5 TB HDDs | 8 GB RAM
Laptop: Lenovo Yoga 2 Pro
Server: HP ProLiant MicroServer Gen 8 | G1610T | 120GB SSD | 2x3TB HDD | 4GB RAM

Permalänk
Medlem

Kortslöt ett Asus p5k-vm när jag skulle starta datorn med en skruvmejsel, trodde inte det var så känsligt om man skulle träffa fel pinnar men det var det visst.

Permalänk
Medlem

Hade lagt ett GeForce 7800GTX på ett skrivhäfte högst upp på en hylla, vilket skulle vara ett temporärt förvaringsställe tills att jag var klar med allt annat mekande i datorn.

En stund senare behövde jag häftet till något så då drog jag i det utan minsta tanke att kortet också låg där.

Så ner faller kortet från 2 meters höjd, jag ser detta och försöker fånga det. Men istället så träffar det mig i sidan av magen, pci plåten river upp ett 5 cm långt sår och kortet slår slutligen i golvet där det även gör ett djupt hack.

Lagom kul upplevelse. Där stod man med ett blödande sår på magen, ett trasigt grafikkort och ett hack i golvet.

Visa signatur

| Phenom II X3 720BE 2,8GHz (upplåst till X4 20) @ 3.6GHz | Corsair HX850W | Crosshair IV Formula | 8GB Kingston HyperX Blue | 2st 5970 Crossfire | Intel 120GB SSD | Silverstone Fortress 2 | H80 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pucko97:

När jag var 7år började jag med datorer. Det första misstaget jag gjorde var att koppla in ett AT agg till ATX. Gissa om det small och rykte ur datorn efter det. Sen dess har jag aldrig använt AT delar.

Ha! Jodu, kan tänkas, en jäkla hög smäll.

Permalänk
Medlem

Jag skröv upp min gamla bärbara en gång och när jag skulle sätta ihop den igen så gick inte en skruv i riktigt. Så jag tog i lite extra såklart. Men sen visade det sig att det var en skruv som skulle sitta i ett annat hål som var lite längre. Så då hade skruven borrar ner sig en bit i grafikkortet. Visst det var inte värsta datorn, så jag tänkte köpa ett nytt grafikkort och och processor till den då. typ 2000 spänn. Men när grejerna kom och jag satte i dem så funkar skiten iallafall inte. Så två tabbar i ett. Nu ligger den i delar någonstans i det här landet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton00b:

Jag har gjort EXAKT samma sak, jag!

Jag med... blev skitskraj

Visa signatur

Min första dator mod: Philips radio

Permalänk
Medlem
Skrivet av peterj:

Kortslöt ett Asus p5k-vm när jag skulle starta datorn med en skruvmejsel, trodde inte det var så känsligt om man skulle träffa fel pinnar men det var det visst.

åfan, tur att man gissa rätt när man skulle testa

Permalänk
Medlem

Va precis efter jag hade formaterat så hade jag i en driverskiva i brännaren, detta gjorde att varenda gång jag försökte starta så stor det endast "Could not load OS"
I somnlösheten så formaterade jag 3 ggr, varenda gång funkade allt finfint men varenda gång efter jag installerat drivisarna och startade om datorn så "Lade windows av"

Efter 3 timmars slitande kommer man på att "Juste...Bios bootar cd skivan först..."
Lagom glad man va där resten av dagen

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk

Råkade när jag var lite full radera min bakcup disk på alla foton samt musik(jag skapar) plus att jag var singel på facebook. Dagen efter var inte kul

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Skrivet av Anton00b:

Jag har gjort EXAKT samma sak, jag!

Ja med!

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Underbart rolig tråd. Skönt att veta att man inte är ensam om att göra dumma saker.

Mitt första egna datorbygge 2005. Lyckas på något sätt tappa en Atlon64 (socket 939) i golvet så att några pinnar böjs. Händig som jag är så lyckas jag böja tillbaka dem utan att de går av och den datorn var sedan den mesta stabila jag haft tills jag skaffade min senaste.

Samma dator som ovan: Hade ur grafikkortet av någon anledning. Skulle troligtvis sätta i någon HDD eller liknande. Detta var på den tiden när extern ström till grafikkortet var ganska nytt så jag glömde den sladden. Dock så startade XP ändå men det dök upp ett meddelande om att grafikkortet inte kunde köras på full effekt och att Windows därför använde det gamla fula temat som användes innan XP. Stängde av datorn och satte i sladden men datorjäveln vägrade ställa tillbaka utseendet till XP-läge. Det fanns helt enkelt inte det valet där man ställer in den saken. Var tvungen att använda skiten tills jag formaterade.

HTPC-bygge 2008: C2D E8400. Lyckas tappa ner en stor klick kylpasta i processorsockeln med sina miljontals små piggar. Satt i flera timmar med en nål och petade bort misstaget. Den datorn är allt annat än stabil och en äkta besvikelse på alla möjliga sätt.

Någon gång 2008 eller 2009 så skulle jag göra något i datorn så jag stänger av den samt stänger av kontakten på nätagget. Har läst någonstans att man ska trycka några gånger på startknappen efter det för att vara säker på att alla kondensatorer inte har någon laddning kvar. Jag trycker en gång och det smäller till med en ljudlig klang och det luktar som någon har slängt en cykel i en kraftstation. Efter det startar inte datorn (big surprice ).
Senare så upptäcker jag att det är själva förgreningsdosan som har gått sönder så jag byter den så startar datorn. Dock så märker jag att nätagget "läcker" ström. När jag stänger av datorn så snurrar fortfarande fläktarna lite långsamt. Skit samma tänker jag startar nästan aldrig om datorn ändå så jag kör så länge det håller. 2010 så blir det strömavbrott i hela staden när jag är på jobbet så datorn stängs av. När jag kommer hem så vägrar datorn starta när jag trycker på startknappen. Trycker några gånger till för säkerhets skull och då slår jordfelsbrytaren i lägenheten ifrån. Stänger av strömmen på nätagget och slår på jordfelsbrytaren igen. När jag sedan ska slå på nätagget igen så smäller det som åska i nätagget samt sprutar blixtar ut genom nätaggets perforering och ut mellan mina fingrar (säkringar och jordfelsbrytare går naturligtvis också). Har aldrig blivit så rädd i hela mitt liv och skulle något liknande hända igen med att nätagget uppför sig konstigt så byter jag det direkt. Ett under att ingenting gick sönder i datorn.

Visa signatur

ASUS Rampage IV Extreme | Core i7 3930K | 4x4 GB G.Skill RipjawsX 2133MHz | 2xGTX680 SLI | NZXT HALE90 1000W | Vattenkylning till CPU och GPU | Intel X25-m 80 GB | Corsair F240 | Antec P183

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funkeman:

Underbart rolig tråd. Skönt att veta att man inte är ensam om att göra dumma saker.

Mitt första egna datorbygge 2005. Lyckas på något sätt tappa en Atlon64 (socket 939) i golvet så att några pinnar böjs. Händig som jag är så lyckas jag böja tillbaka dem utan att de går av och den datorn var sedan den mesta stabila jag haft tills jag skaffade min senaste.

Samma dator som ovan: Hade ur grafikkortet av någon anledning. Skulle troligtvis sätta i någon HDD eller liknande. Detta var på den tiden när extern ström till grafikkortet var ganska nytt så jag glömde den sladden. Dock så startade XP ändå men det dök upp ett meddelande om att grafikkortet inte kunde köras på full effekt och att Windows därför använde det gamla fula temat som användes innan XP. Stängde av datorn och satte i sladden men datorjäveln vägrade ställa tillbaka utseendet till XP-läge. Det fanns helt enkelt inte det valet där man ställer in den saken. Var tvungen att använda skiten tills jag formaterade.

HTPC-bygge 2008: C2D E8400. Lyckas tappa ner en stor klick kylpasta i processorsockeln med sina miljontals små piggar. Satt i flera timmar med en nål och petade bort misstaget. Den datorn är allt annat än stabil och en äkta besvikelse på alla möjliga sätt.

Någon gång 2008 eller 2009 så skulle jag göra något i datorn så jag stänger av den samt stänger av kontakten på nätagget. Har läst någonstans att man ska trycka några gånger på startknappen efter det för att vara säker på att alla kondensatorer inte har någon laddning kvar. Jag trycker en gång och det smäller till med en ljudlig klang och det luktar som någon har slängt en cykel i en kraftstation. Efter det startar inte datorn (big surprice ).
Senare så upptäcker jag att det är själva förgreningsdosan som har gått sönder så jag byter den så startar datorn. Dock så märker jag att nätagget "läcker" ström. När jag stänger av datorn så snurrar fortfarande fläktarna lite långsamt. Skit samma tänker jag startar nästan aldrig om datorn ändå så jag kör så länge det håller. 2010 så blir det strömavbrott i hela staden när jag är på jobbet så datorn stängs av. När jag kommer hem så vägrar datorn starta när jag trycker på startknappen. Trycker några gånger till för säkerhets skull och då slår jordfelsbrytaren i lägenheten ifrån. Stänger av strömmen på nätagget och slår på jordfelsbrytaren igen. När jag sedan ska slå på nätagget igen så smäller det som åska i nätagget samt sprutar blixtar ut genom nätaggets perforering och ut mellan mina fingrar (säkringar och jordfelsbrytare går naturligtvis också). Har aldrig blivit så rädd i hela mitt liv och skulle något liknande hända igen med att nätagget uppför sig konstigt så byter jag det direkt. Ett under att ingenting gick sönder i datorn.

Jäklar vad var det för nätagg?

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

Jäklar vad var det för nätagg?

Jag undrar det med låter i alla fall inte som cosiars bättre agg eller liknande. age of sweden kanske? Bara gissar nu.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

köpte ett nvidia grafik kort (gtx 460) och slutade upp med att man gjorde en RMA då den inte fungerade efter drivisarna fick en ny men man skickade tbx den med (rma) och samma problem uppstod där, fick ÄÄNNUU EN NY och samma skit igen..returnerade skiten alldeles nyligen ...har gått 6 månader nu utan en fungerande dator -.- men nu ..nu ska man köpa AMD! nu ska de fan funka!

Visa signatur

GIGABYTE GA-MA790X-UD3P | VX 550W CORSAIR | AMD ATHL 2 X4 640 OC 3.3 GHZ | Gigabyte Radeon HD6950 2GB | 2GB DDR2 800MHz | 250 GB HDD | 20"Syncmaster 2033HD | WIN 7 |

MacBook 2010 | 13´3" | 2GB 1067MHz DDR3 | 250GB HDD | 2.4 GHz C2D | nVIDIA 320m 256MB | @ BootCamp WIN 7

Permalänk

Det största misstaget jag själv gjort är väl att köpa chassi från Ace of Sweden... två gånger.

När jag var liten, iallafall mindre, så byggde far min ihop en dator åt mig (Celeron 1,2GHz, 256MB RAM, Radeon 9250). Så skulle han packa ner den i bilen för att köra upp den till mig, satte skärmen i baksätet och lyfte in en låda med tillbehör och programvara i bakluckan, slog igen den och satte sig bakom ratten. Så backar han ut, PANG! Något smäller till och skramlar bakom bilen så han kör in igen och kliver ur för att titta.

Där ligger så datorn på sidan på asfalten och ser lite ledsen ut. Han tar in den igen och testar den. Ingen fara, datorn överlevde men chassit var lite anskrämligt. Det hade repor, en liten buckla och några svarta märken. Jag säger inte att det berodde på det men den gick aldrig riktigt rätt den datorn, alltid tjurade den.

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk
Skrivet av Funkeman:

Underbart rolig tråd. Skönt att veta att man inte är ensam om att göra dumma saker.

Mitt första egna datorbygge 2005. Lyckas på något sätt tappa en Atlon64 (socket 939) i golvet så att några pinnar böjs. Händig som jag är så lyckas jag böja tillbaka dem utan att de går av och den datorn var sedan den mesta stabila jag haft tills jag skaffade min senaste.

Samma dator som ovan: Hade ur grafikkortet av någon anledning. Skulle troligtvis sätta i någon HDD eller liknande. Detta var på den tiden när extern ström till grafikkortet var ganska nytt så jag glömde den sladden. Dock så startade XP ändå men det dök upp ett meddelande om att grafikkortet inte kunde köras på full effekt och att Windows därför använde det gamla fula temat som användes innan XP. Stängde av datorn och satte i sladden men datorjäveln vägrade ställa tillbaka utseendet till XP-läge. Det fanns helt enkelt inte det valet där man ställer in den saken. Var tvungen att använda skiten tills jag formaterade.

HTPC-bygge 2008: C2D E8400. Lyckas tappa ner en stor klick kylpasta i processorsockeln med sina miljontals små piggar. Satt i flera timmar med en nål och petade bort misstaget. Den datorn är allt annat än stabil och en äkta besvikelse på alla möjliga sätt.

Någon gång 2008 eller 2009 så skulle jag göra något i datorn så jag stänger av den samt stänger av kontakten på nätagget. Har läst någonstans att man ska trycka några gånger på startknappen efter det för att vara säker på att alla kondensatorer inte har någon laddning kvar. Jag trycker en gång och det smäller till med en ljudlig klang och det luktar som någon har slängt en cykel i en kraftstation. Efter det startar inte datorn (big surprice ).
Senare så upptäcker jag att det är själva förgreningsdosan som har gått sönder så jag byter den så startar datorn. Dock så märker jag att nätagget "läcker" ström. När jag stänger av datorn så snurrar fortfarande fläktarna lite långsamt. Skit samma tänker jag startar nästan aldrig om datorn ändå så jag kör så länge det håller. 2010 så blir det strömavbrott i hela staden när jag är på jobbet så datorn stängs av. När jag kommer hem så vägrar datorn starta när jag trycker på startknappen. Trycker några gånger till för säkerhets skull och då slår jordfelsbrytaren i lägenheten ifrån. Stänger av strömmen på nätagget och slår på jordfelsbrytaren igen. När jag sedan ska slå på nätagget igen så smäller det som åska i nätagget samt sprutar blixtar ut genom nätaggets perforering och ut mellan mina fingrar (säkringar och jordfelsbrytare går naturligtvis också). Har aldrig blivit så rädd i hela mitt liv och skulle något liknande hända igen med att nätagget uppför sig konstigt så byter jag det direkt. Ett under att ingenting gick sönder i datorn.

W00t w00t låter ju helt livsfarligt! xD Du kanske kan kräma ut flera miljoner i försäkringspengar (H)

Visa signatur

Intel i5 4670K -> Antec Kühler 620 | Asus Z87 Pro | Corsair XMS3 4x2Gb 1600Mhz | 2x Gigabyte WF 670 2GB SLI | XFX PRO 850W | Samsung 830 256 GB | 2 st WD caviar black 640 GB | NZXT phantom vit | Acer 23,6" LCD GD245HQAbid + Nvidia 3D vision

Permalänk
Medlem

jag hade lite lång tråkigt så jag tänkte modda ett skit usb-mine 128mb...
jag hittade en gammal liten moddel bil. som jag tänkte stoppa in usb-minet i. nästa dag tar jag upp den för att kolla hur resultatet blev. ser bra ut tänker jag och vänder på bilen. så att man ser ett stort jävla hål. plasten hade smält av limmet.
använde lim som var gjort för modellbyggen men det var nog lite starkt!

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

Jäklar vad var det för nätagg?

Ett Cooltek CT600 som utnämndes Bäst i test av Sweclockers någon gång i forntiden.

http://www.sweclockers.com/recension/570-13-nataggregat/10#pa...

Skrivet av Mrheadbanger:

W00t w00t låter ju helt livsfarligt! xD Du kanske kan kräma ut flera miljoner i försäkringspengar (H)

Det kändes ganska livsfarligt. Jag gick i stora bågar runt datorn ett tag tills jag hade fått det nya agget.

Det ligger faktiskt kvar här hemma någonstans ifall någon är sugen på att ge en hjärtattack till någon ni känner.

Visa signatur

ASUS Rampage IV Extreme | Core i7 3930K | 4x4 GB G.Skill RipjawsX 2133MHz | 2xGTX680 SLI | NZXT HALE90 1000W | Vattenkylning till CPU och GPU | Intel X25-m 80 GB | Corsair F240 | Antec P183

Permalänk
Medlem

hade ett par gamla datorer ståendes på skolan. året var 2006 och datorerna måste ha varit från sent 90/tidigt 00-tal och de användes inte och skulle nog aldrig användas någonsin mer.

så jag gick och petade över nätaggen på 110V (ist. för 230V). Typ redan dagen efter dök det upp något och vi behövde en av datorerna tillfälligt. Kopplade in, och PANG!

hehe. behövde inte ersätta eller något. men kul var det

Permalänk

Dammsugaren gjorde moderkortet lite trasigt, typ som att inte fungera alls.

Jag låter ingen dammsugare komma nära mina datorer sen den gången.

Visa signatur

Dator: Core i5 2500K - Gigabyte GTX 460 SOC - MSI P67A-C45 REV B3 - Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP - Fractal Design R3 Pearl Black - Corsair TX 650W V2 80+ Bronze - Corsair SSD Force LX 256GB 2.5 - 1TB Samsung Spinpoint F3 - Optiarc AD-7260S DVD±RW Svart
Kringutrustning: BenQ TFT 21.5" G2222HDL LED - Logitech Z-2300 - Ace Laser Mouse MLUC100 - Logitech UltraX Premium Svart/Silver

Permalänk

Jag skulle byta processorkylare på systerns dator, kylpastan hade limmat fast processorn i kylaren så den följde med ut. Satte tillbaka processorn med ny kylare och startade datorn som larmade omedelbart. Tre stift på processorn var böjda eftersom jag inte öppnat låsningen när jag tryckte tillbaka den...rookie-misstag!
Fem svettiga minuter med pincett och lupp senare och datorn fungerade normalt.

Visa signatur

Ryzen 7 3700 | 32 Gb RAM | Geforce 2070 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stormrwlr:

Jag skulle byta processorkylare på systerns dator, kylpastan hade limmat fast processorn i kylaren så den följde med ut. Satte tillbaka processorn med ny kylare och startade datorn som larmade omedelbart. Tre stift på processorn var böjda eftersom jag inte öppnat låsningen när jag tryckte tillbaka den...rookie-misstag!
Fem svettiga minuter med pincett och lupp senare och datorn fungerade normalt.

Gjorde nästan exakt samma tabbe när jag skulle byta kylare till min 1055t. Efter en 20 minuter med bensin fick jag loss den från kylaren. Sen tänkte jag att jag ville ha fast den i nåt för att putsa bort den gammla pastan. försökte trycka in den i det materialet den sitter i i lådan när man köper dem. Böjde en fem pinn. Efter vad som kändes som ett dygns svettigt pillande med en kökskniv(så jag kunde ta ett i taget) och många försök föll den ner i sockeln igen (kändes underbart) skruvar på H50:n och startar datorn. Funkar perfekt och jag kände mig lite varm inombords.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av mayoren:

köpte ett nvidia grafik kort (gtx 460) och slutade upp med att man gjorde en RMA då den inte fungerade efter drivisarna fick en ny men man skickade tbx den med (rma) och samma problem uppstod där, fick ÄÄNNUU EN NY och samma skit igen..returnerade skiten alldeles nyligen ...har gått 6 månader nu utan en fungerande dator -.- men nu ..nu ska man köpa AMD! nu ska de fan funka!

Vilka drivrutiner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ewizion:

Vilka drivrutiner?

Till grafikkortet förmodligen...

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mayoren:

köpte ett nvidia grafik kort (gtx 460) och slutade upp med att man gjorde en RMA då den inte fungerade efter drivisarna fick en ny men man skickade tbx den med (rma) och samma problem uppstod där, fick ÄÄNNUU EN NY och samma skit igen..returnerade skiten alldeles nyligen ...har gått 6 månader nu utan en fungerande dator -.- men nu ..nu ska man köpa AMD! nu ska de fan funka!

låter konstigt vilken version på drivrutinerna var det ?

låter nästan som att ditt virusprogram blockar någon fil

eller installerar du med UAC (User Account Control) aktiverat
då måste du högerklicka på drivrutins setup'en och köra som admistratör.

Men det låter som att nätagget inte är tilllräckligt kraftigt. har du pci express kontakter på det nätagget? och hur många watt är det på ? om du klockat din dator mycket så kan det vara problemet om du har ett 450 w nätagg
Testa då och klocka ner den en bit och installera kortet om du inte har ett nytt kort redan nu då

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUSG15:

Till grafikkortet förmodligen...

Jo men version kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettersson930:

Haha, lite sent citat men medans jag läste tänkte jag bara "Det är säkert en Dell" och så var de det! Har sätt mååånga förstörda skärmar, jobbar på Dell Supporten, men detta tar nästan priset! Hoppas ni fick en ny

nej det vart ej nån ny skärm.. skulle ha vart svårt för supporten att få igenom detta på garantin

Visa signatur

Datorn: G4:a goes imperial
Fear can never kill u