Helgsnack: "Hur fixar du ditt skrivbord?"

Permalänk
Medlem

Någon som kan hjälpa med hitta väder koderna, alltså "weather codes" till 10-food HUD? Kom på att det kunde ju vara trevligt att få den till att funka

Väderkoder till Göteborg ska de va!!

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gratzner:

Någon som kan hjälpa med hitta väder koderna, alltså "weather codes" till 10-food HUD? Kom på att det kunde ju vara trevligt att få den till att funka

SWXX0007

Permalänk
Medlem

Så här ser mitt ut, bara Rainmeter, ObjectDock och en annan startknapp eller orb.
Jag gillar när det inte är för rörigt men inte för enformigt, och det måste passa ihop.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gratzner:

Inte testat men tror detta borde hjälpa dig.

Edit: IsseBisse var visst snabbare och mer hjälpsam

Permalänk
Medlem

Det ska vara så rent som möjligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av illya_:

Inte testat men tror detta borde hjälpa dig.

Edit: IsseBisse var visst snabbare och mer hjälpsam

Provade allt men Göteborg/Goteborg/Gothenburg funkar ingenstans

EDIT: Jo nu funkade den fanimig...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av melvins:

rent och fint ska det vara. aldrig några ikoner, rocketdock för enkel åtkomst av program man använder ofta, bytt tema till shine 2.0 och startknappen till steelorb. byter bakgrundsbild då och då.

Riktigt najs ^^ bakgrunden gör att man känner sig lite som "commander of the world" ^^

Annars, alla fina minimalistiska klockor infällda i skrivborden, är det Rainmeter eller hur gör man lättast/bäst det?

Drar rainmeter märkbart prestanda?

Permalänk
Medlem

Nu tänkte jag göra som det står att man ska göra och berätta hur man gör för ändra utseendet.

Startknappen ändrar man med "start obr changer", spotify och klockan/datum på skärmen är ett skin till rainmeter som kallas 10-foot HUD och för att ändra hur genvägarna på startmenyn ser ut får man högerklicka på en genväg på skrivbordet, välja byt ikon, och sen dra ner det till strt menyn.

Alla skins och incon-packs finns på deviantart.com Enyoy

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Blev sugen på att fixa mitt eget skrivbord när jag såg tråden.
Tankade ner rainmeter och gjorde min egen lilla config genom att kolla på bland annat "10 foot HUD"

EDIT: varför blir kontrastet så högt på bilden? det är ju som att FireFox bara klarar 8 varianter av grå...

Klocka + mediakontroll i ett
Linjerna mellan är tiden representerar procentuellt, timmar, minuter och sekunder.

Resultat:

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

Blev sugen på att fixa mitt eget skrivbord när jag såg tråden.
Tankade ner rainmeter och gjorde min egen lilla config genom att kolla på bland annat "10 foot HUD"

EDIT: varför blir kontrastet så högt på bilden? det är ju som att FireFox bara klarar 8 varianter av grå...

Resultat:
http://zisc.org/loffesbilder/mittskrivbord.jpg

vad fick du play-knapp etc? är det till spotify eller en annan spelare? för jag hittar bara som visar låt i spotify :S

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk
Medlem

Jag snickrade ihop just denna kontrollen själv, och den är till Windows mediaplayer.
Hade "Gnometer"'s medaplayer's som guide.

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Skrivet av Gratzner:

Provade allt men Göteborg/Goteborg/Gothenburg funkar ingenstans

EDIT: Jo nu funkade den fanimig...

Jag får det fan inte att funka? Jag ser bara en rund ring....

Ska man göra nåt annat än att ändra url till:
URL=http://xoap.weather.com/weather/local/SWXX0007?cc=*&unit=m&dayf=6

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackansson:

Jag får det fan inte att funka? Jag ser bara en rund ring....

Ska man göra nåt annat än att ändra url till:
URL=http://xoap.weather.com/weather/local/SWXX0007?cc=*&unit=m&dayf=6

Läste någonstans att man skulle ändra xoap till XML, och då fungerade det för mig.
URL=http://xml.weather.com/weather/local/SWXX0007?cc=*&unit=m&dayf=6

Permalänk
Skrivet av Serrok:

Läste någonstans att man skulle ändra xoap till XML, och då fungerade det för mig.
URL=http://xml.weather.com/weather/local/SWXX0007?cc=*&unit=m&dayf=6

Haha, skapligt snabbt svar. Rätt svar dessutom, det funkar! Tack!

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Serrok:

nice, samma bakgrund som mig

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackansson:

Haha, skapligt snabbt svar. Rätt svar dessutom, det funkar! Tack!

Just det. Fick också problem med det men hittade ett svar och det fick du

Jag får fortfarande inte dagarna etc. till Svenska dock, trots att jag har ändrat till svenska veckodagar i konfiggen, undrar vad jag har missat?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Så här kör jag.

Visa signatur

ASUS Maximus Gene V -//- Intel Core i5 3570K 4,2GHz -//- 24GB Corsair Vengeance DDR3 1600MHz
ASUS Geforce GTX 970 STRIX -//- 256+128GB ADATA SSD / 3+2TB WD Black -//- Silverstone Temjin TJ08

Permalänk
Skrivet av Gratzner:

Just det. Fick också problem med det men hittade ett svar och det fick du

Jag får fortfarande inte dagarna etc. till Svenska dock, trots att jag har ändrat till svenska veckodagar i konfiggen, undrar vad jag har missat?

Hur ser det ut i din config? Jag har:
Substitute="Monday":"MÅNDAG","Tuesday":"TISDAG","Wednesday":"ONSDAG","Thursday":"TORSDAG","Friday":"FREDAG","Saturday":"LÖRDAG","Sunday":"SÖNDAG"

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackansson:

Hur ser det ut i din config? Jag har:
Substitute="Monday":"MÅNDAG","Tuesday":"TISDAG","Wednesday":"ONSDAG","Thursday":"TORSDAG","Friday":"FREDAG","Saturday":"LÖRDAG","Sunday":"SÖNDAG"

Men åååh så larvigt, jag hade skrivit svenska på båda

Visa signatur

Permalänk

Snabb fråga, hur får jag bort rocket när man har tex öppet firefox Lite jobbigt att det ska vara i vägen när man vill kunna läsa här tex.

*Edit* Hittade det nu Rätt så skönt med rocket

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

Försöker oftast hålla det rent

Visa signatur

AMD 7800X3D // Geforce RTX 4080 // 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Bakgrunden? länk?

There you go: länk

Permalänk
Medlem
Skrivet av sundsten:

Snyggt väggpapper ;P

Permalänk
Medlem

Ganska nöjd
Synd bara att det inte finns någon Spotify panel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Algott:

När det gäller mitt skriv bord så har jag testat de mesta massor med olika teman, rocketdock, rainmeter ,,you name it:D. Men nu vill jag köra på en lite cleaner stil : http://data.fuskbugg.se/skalman02/4d9753dc2ea71_screenshot.pn...

Vad har du för några ikoner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av IsseBisse:

Vad har du för några ikoner?

Jag är säker på att det är Token ikoner.

http://browse.deviantart.com/?qh=&section=&q=Token#/d24gow2

Det finns dock flera tillägg än bara just det paketet, du får söka dig omkring, bl.a. på deviantart.com vet jag att det finns mer med ex. World of Warcraft, Spotify och Visual Studio

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASUS RTX 3080 TUF - i7 13700K - Z790-P - NH-D15 - 32GB, 6400MHz - M2 1TB + 500GB - 2 x 27" WQHD 165Hz - K70 RGB MX-Brown - Naos QG - Astro A50 - Sweclockers 900*40

Permalänk

Sitter själv på detta:

Om någon vill ha bilden:
http://i56.tinypic.com/r0y1pi.jpg

Känner mig nöjd..

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Kan ni inte länka till era snygga bakgrundsbilder??
Skitbra tråd!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Den här tråden fick mig att vilja kasta in Rainmeter igen

Ändrade klockan till 24h-format, lade till Swec's RSS såklart och bytte ut färgerna till blått.

Visa signatur

Fractal Define R3 | Gigabyte Z68XP-UD4 | Intel Core i7 2600K @ 4Ghz | Asus GTX 580 DirectCU II | Corsair XMS3 DDR3 16GB @ 1333MHz | Corsair Force 3 120GB | WD 500GB x2 | Corsair AX 850W | Corsair H80 | Dell U2312HM x 2 | Windows 7 Pro 64-bit

Galleri på rummet