Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har problem med att komma in efter senaste uppdateringen? Står att det är invalid serial code rill multiplayern! Verkar vara fler som har problem med detta på internet.

Visa signatur

3870x2 tuffandes i datorn:):):) E6600@3,4 ghz, Thermalright Ultra-120 eXtreme, DS-3 P965 och shg:s egna ddr2@887,5 mhz:) Hiper HPU-4S730 Type-R Omnigrid II 730W Western digital 250 gb Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail Aplus Twin Engine Miditower

Permalänk
Medlem

Håller med om att djungeln var mycket roligare än NYC! Men måste säga att mycket ändå håller upp spelet. Kontrollen i spelet är mycket bättre. Och nanosuiten känns mycket mer användarvänlig.
Grafiken är snygg måste jag säga, även om de kunde vart bättre så är det inte de som är viktigt.

Hoppas på ett eventuellt expansion i djungeln eller något mer öppna miljöer med stridsvagnar etc.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av solifer68:

/me blir lite sugen på att testa...

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Hoppas DX11 patchen kommer inom 2-3 månader iaf Tycker dock de har lite viktigare saker att ta hand om som det är just nu, den skitkassa hit detectionen i MP, den dåliga AI'n (enligt vad jag hört), unlocks som inte sparas, cd-keys som buggar mm.

Hur som helst är detta ett bra spel men det hade bara lite för mkt buggar vid release, om Crytek dock lever upp till sitt uttalande att detta är först och främst ett PC spel, så kommer väl detta åtgärdas inom sinom tid.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

Cry-Adam säger att DX11-patchen enbart är för DX11 hårdvara, verkar som att kort med DX10 och 10.1 är fast med DX9...Konstigt beslut, DX10/10.1 ska ju kunna köra DX11 men utan de hårdvaruspecifika funktionerna

Permalänk
Medlem

Jag har knappt börjat spela än så likabra att fortsätta vänta tills patchen kommer.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Ja då kan du vänta i månader tror inte den kommer om en vecka direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dunis90:

Cry-Adam säger att DX11-patchen enbart är för DX11 hårdvara, verkar som att kort med DX10 och 10.1 är fast med DX9...Konstigt beslut, DX10/10.1 ska ju kunna köra DX11 men utan de hårdvaruspecifika funktionerna

DX11 är på ett ungefär en förlängning utav dx10 så det ska vara bakåtkompatibelt men de DX11 specifika kommandonen ignoreras utav DX10 hårdvara

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av Kogster:

DX11 är på ett ungefär en förlängning utav dx10 så det ska vara bakåtkompatibelt men de DX11 specifika kommandonen ignoreras utav DX10 hårdvara

Kommer dock då sakna mindre polygoner och tesselering, men jag håller med att det är konstigt att DX10 inte kommer kunna tillämpas.

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp med en utav de sista banorna, så lite spoilervarning för er som inte spelat klart kampanjen än.

Är på slutet antar jag. Är uppe i den flytande ön där man ska försötra den stora mittpelaren, har förstört de 3 slanggrejerna som var ansluta till den pelaren och är inne i mittpelaren nu efter att ha dödat de osynliga snubbarna. När jag krypit fram till kanten så dör jag om och om och om igen, fattar verkligen inte vad jag ska göra. Har försökt använda armor mode som de står men dör ändå. Hjälp plz

Dold text

Haha fan löste de direkt när jag prova igen XD Då har man varvat spelet då wiie tyckte fan kampanjen va bra ändå. Lagom lång och härligt gameplay. Tyckte också det var riktigt utmanande när jag spelade på näst svåraste nivån

Permalänk
Medlem

Ja kampanjen var bra ska testa igen på svåraste när dx 11 kommit fram till dess blir det multi

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

Kul spel! Brukar ta någon timme i veckan så att det inte skall ta slut för fort.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

jag har inte stött på sånna se demot. spelar du på oficiella servrar?

Spelar på officiella, undrar om de ens finns dedikerade ännu?

Skatta dig lyckad, jag har inte lyckats spela en enda gång utan att det har funnits minst en fuskare Nu har crytek släppt en patch som ska hjälpa något iaf, men har inte spelar mkt på sistonde så inte kunnat avgöra om det blivit någon förbättring direkt.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem
Skrivet av r:Grid:

Spelar på officiella, undrar om de ens finns dedikerade ännu?

Skatta dig lyckad, jag har inte lyckats spela en enda gång utan att det har funnits minst en fuskare Nu har crytek släppt en patch som ska hjälpa något iaf, men har inte spelar mkt på sistonde så inte kunnat avgöra om det blivit någon förbättring direkt.

Inte för att vara sån men säker på att folk fuskar? Jag tyckte jag blev aimbottad några gånger men sen såg jag de som dödat mig hade typ 15 deaths 13 kills och då känns det inte så sannolikt längre. Om man kör med movement inhance perket så kan man springa bra långt i cloak. osv

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Gjorde en liten film nyss på lite jag spelade in med fraps. http://www.youtube.com/watch?v=gngY4fE3Yrk&feature=youtube_gd...

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KalleKulspruta:

Gjorde en liten film nyss på lite jag spelade in med fraps. http://www.youtube.com/watch?v=gngY4fE3Yrk&feature=youtube_gd...

Verkar ju fungera smidigt!

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk

Har ni problem med att hitta fungerande servrar utan hackare?
Ta och titta in på SWCT - Sweden's Crysis Team server!
Kommer det in hackare (det gör det ofta, ja) så räkna med att de blir kickade asap!(admintoolet är inte så sofistikerat så att man kan banna)

Ni hittar servern genom att söka på 'SWCT' i filterna, har ni tur så är det folk inne på den/plats på den.

MVH
Victor

Permalänk
Medlem
Skrivet av VictorY23:

Har ni problem med att hitta fungerande servrar utan hackare?
Ta och titta in på SWCT - Sweden's Crysis Team server!
Kommer det in hackare (det gör det ofta, ja) så räkna med att de blir kickade asap!(admintoolet är inte så sofistikerat så att man kan banna)

Ni hittar servern genom att söka på 'SWCT' i filterna, har ni tur så är det folk inne på den/plats på den.
http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.110.6:64...

MVH
Victor

Det är ju ingen rankad server...

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Skrivet av Orici:

Det är ju ingen rankad server...

Vad är skillnaden förutom att man inte hamnar på nån lista? (jag vet faktiskt inte)

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Skrivet av Orici:

Det är ju ingen rankad server...

Vad får dig att tro det, det är visst en rankad server, sluta sprid falsk fakta
Testa joina den så ser du att den är rankad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VictorY23:

Vad får dig att tro det, det är visst en rankad server, sluta sprid falsk fakta
Testa joina den så ser du att den är rankad.

Jag gjorde det nyss. Visst är det så att den krävs en rankad server för att få exp?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Skrivet av Orici:

Jag gjorde det nyss. Visst är det så att den krävs en rankad server för att få exp?

Hum, du har rätt att det ser ut som den är orankad, men jag kan lova att när vi spelade igårkväll så var den rankad ingame iaf...
Ska kolla om gameservers har joxxat till något under natten... Deras hemsida fungerar inte 100%.

Yepp, det är korrekt, måste vara en rankad server för att ens stats ska sparas.

EDIT: Startade om skiten och nu fungerar den som det ska Over and out!

Permalänk

Jag har lirat många gånger på unranked servers och jag har fått exp. Dock är hela spelet buggat för mig så kan knappt spela.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Ny CAP ( 11.3 CAP3) som inkl Crysis 2:

http://www.rage3d.com/cap/

Citat:

Crysis 2 CF scaling in new CAP depends on settings - at 2560x1600 we're seeing almost double; at 1024x768 it's much lower (nil in outdoor)

also please note you need to reboot after CAP is installed to enable the latest profiles

Permalänk
Skrivet av ilstallione:

Verkar ju fungera smidigt!

Ja, det var jätteskoj i början. Sen gjorde jag det för att spara ammo på specialvapen

Här är crysis 2 pc vs xbox 360 jämförelsen om du inte sätt den ännu http://www.bit-tech.net/gaming/2011/03/25/crysis-2-xbox-360-v...

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av TechWolf:

Ny CAP ( 11.3 CAP3) som inkl Crysis 2:

http://www.rage3d.com/cap/

Det slutade flimmra men jag får sämre prestanda än med crossfire avstängt.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalleKulspruta:

Gjorde en liten film nyss på lite jag spelade in med fraps. http://www.youtube.com/watch?v=gngY4fE3Yrk&feature=youtube_gd...

bra jobbat!

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk

EADM Crysis 2 Launch Problem

Tja!,
Jag har installerat och spelat i ca 5 dagar både SP å MP, nu när jag öppnar EADM så står det "Ready to install", men när jag klickar där så ändras texten under ca en sekund till "Installing..." och så kommer de upp laddningsymbol vid musen i typ tre sekunder men sen händer inget... haft detta problem i två veckor nu så jaa, blir lite less.
Någon som har/haft samma problem och som vet hur man kan fixa det?
Tack! //Danne

Permalänk
Medlem
Skrivet av HeadHunterN00B:

Tja!,
Jag har installerat och spelat i ca 5 dagar både SP å MP, nu när jag öppnar EADM så står det "Ready to install", men när jag klickar där så ändras texten under ca en sekund till "Installing..." och så kommer de upp laddningsymbol vid musen i typ tre sekunder men sen händer inget... haft detta problem i två veckor nu så jaa, blir lite less.
Någon som har/haft samma problem och som vet hur man kan fixa det?
Tack! //Danne

Samma skit med mitt Medal Of honor. Går bara ladda hem men kan inte starta via Download managern. Måste alltid starta via exe manuellt. Jävla EA PISS!

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?