Permalänk

Blått vatten i ett svart Define r2

Nu har jag tagit lite bilder på min dator med vattenkylning som jag tänkte lägga upp

Startade en röstning om vilken färg jag skulle ha i datorn och då vann Blått så här kommer lite bilder på min dator med blåa grejor i

Skulle ha gjort detta för nån vecka sen men jag glömde bort.

Blev inte så bra bilder med min mobiltelefon men det får duga tills jag uppdaterar galleriet.
Ska senare göra ett plexi-fönster och kommer då lägga upp lite mer bilder på det.

Blått vatten i ett svart Define r2

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur lätt det är att göra "såhär gjorde jag- bilder", men avsaknaden av detta gör galleriet ganska ointressant. Du kommer att få en 3a för att det ser bra ut. Jag hade gärna sett lite förklaringar och byggbilder och sådant. Dessa saker gör gallerier intressanta.
Men uppdatera gärna ditt galleri. Ska bli spännande att se plexi-fönstret

Permalänk
Medlem

Nutella burk?

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Hade varit bättre med flera 45° vinklar istället för 90° vinklar. De skulle bromsa flödet mindre.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Hur ser din koppling ut?

Som jag kunde lista ut var det

Liten raditator > Stor radiator > pump/res > CPU > GPU ?

Rätta mig om jag har fel

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Hur är temperaturerna?

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Hade varit bättre med 45° vinklar istället för 90° vinklar?

Jo det vore bättre. Konstigt att jag inte tänkte på det då :/ men det kanske jag fixar lite senare.
Tack för att du nämde det!

Skrivet av stn1337:

Hur ser din koppling ut?

Som jag kunde lista ut var det

Liten raditator > Stor radiator > pump/res > CPU > GPU ?

Rätta mig om jag har fel

CPU-GPU-liten-stor-RES-PUMP. som du sa

Skrivet av Hraf:

Riktigt snyggt! Hur är temperaturerna?

Tack

Jag har på lägsta fläkthastighet nu så det blir nog lite högre temp än vad det kan vara annars.

CPU idle: runt 30
CPU load: runt 50
GPU idle: 30
GPU load: 40

Skrivet av mini-ryttge:

Nutella burk?

Haha, nej faktiskt inte, det är Nusica, blandning av Nöt och ljus mjölk-grej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martin_Thorén:

CPU-GPU-liten-stor-RES-PUMP. som du sa

Hur tror du det hade påverkat ditt system om du körde

stor > cpu > liten > gpu > res > pump?

Bara ett tips!

Vad har du gjort med gpu-blocket förresten? Tänker slangen som sticker ut därnere

Permalänk
Skrivet av stn1337:

Hur tror du det hade påverkat ditt system om du körde

stor > cpu > liten > gpu > res > pump?

Bara ett tips!

Vad har du gjort med gpu-blocket förresten? Tänker slangen som sticker ut därnere

Jag har läst att det inte gör så stor skillnad då vattnet inte hinner värmas upp så mycket av CPUn, kanske 2 grader så det gör knappt nån skillnad.
Det är vad jag har hört och läst.

Det är en avtappnings slang som gör så att jag kan tappa ur vattnet till en bunke utanför chassiet, tänkte att det blir lättare att ha en sån.

Jag la upp en bild i galleriet så du kan de hur jag menar

Permalänk
Medlem

En fråga bara, hur mår din hårdisk av att det sitter en pump och surrar ovanpå den?

Visa signatur

2X BenQ 24'' G2420HDBL | Sennheiser pc game 350 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries QcK XXL | Microsoft Sidewinder X4

Permalänk

Haha klockren titel, enkelt och bra

Insidan såg skitbra ut, är det en mjukis vader på lådan?

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Skrivet av H.L:

En fråga bara, hur mår din hårdisk av att det sitter en pump och surrar ovanpå den?

Den står inte på hårddisken, det finns en plattform ovanför hdd'n som den står på, har en skumkudde under sig.
Hårddisken sitter en bit nedanför.

Skrivet av ManBearPig:

Haha klockren titel, enkelt och bra

Insidan såg skitbra ut, är det en mjukis vader på lådan?

Tack så mycket
Japp det stämmer, han står där och skyddar min dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martin_Thorén:

Jag har läst att det inte gör så stor skillnad då vattnet inte hinner värmas upp så mycket av CPUn, kanske 2 grader så det gör knappt nån skillnad.
Det är vad jag har hört och läst.

Det är en avtappnings slang som gör så att jag kan tappa ur vattnet till en bunke utanför chassiet, tänkte att det blir lättare att ha en sån.

Jag la upp en bild i galleriet så du kan de hur jag menar

Det stämmer säkert!

Riktigt smart! Men hur påverkar det flödet? Antar att den anslutningen på grafikkortet är öppet hela tiden?

Permalänk
Skrivet av stn1337:

Det stämmer säkert!

Riktigt smart! Men hur påverkar det flödet? Antar att den anslutningen på grafikkortet är öppet hela tiden?

Jag tror inte den stör vattenflödet så mycket, kanske lite men det är så lite så att det inte skulle göra nån direkt skillnad i temperatur, sen så är det ett bra ställe att ha den på så den för sitta kvar.

Ja den är öppen men inget flödar in i den, det åker bara vidare, kollade det förut när det var en stor luftbubbla i röret, om det skulle flöda in och störa så skulle nog bubblan röra lite på sig men det gjorde den inte.

Permalänk

Tjohoo! Nu har jag fixat slangarna så att allt sitter inne i chassiet istället. Blev mycket bättre, ursäkta för de taskiga bilderna.